Skal dere ha tidlig ultralyd, isåfall når tenkte dere?

Starflower

Gift med forumet
Himmelbarn
Oktoberbarna 2021♡
Aprilspirene 2024❤️
Jeg har bestilt en tul til neste fredag, da er jeg 6+6. Det er det tidligste jeg har hatt ultralyd til nå, men trenger bare se at det er liv. Har bestilt en «rask» ultralyd, men man trenger jo ikke mer enn det når det er så lite å se.

Har dere tenkt noe på å ha en tidlig ultralyd?

Skal ha tidlig ultralyd, må det for min egen mentale helse sin del :shy:
Men finnes ikke privat ul her, så må ha det offentlig.

Skal ha tidlig ultralyd, må det for min egen mentale helse sin del :shy:
Men finnes ikke privat ul her, så må ha det offentlig.
Er det ingen private klinikker? Selv om du må reise en time eller to? Jeg hadde blitt gal tror jeg om jeg ikke hadde hatt krav på offentlig ul og ikke fikk tak i privat :oops:

Er det ingen private klinikker? Selv om du må reise en time eller to? Jeg hadde blitt gal tror jeg om jeg ikke hadde hatt krav på offentlig ul og ikke fikk tak i privat :oops:
Jeg har krav på offentlig ul, men de er ofte veldig treige og følger ikke opp som avtalt.

Last edited:
Tror ikke det blir her denne gang. Har hatt i andre svangerskap bare for nygjerrighetens skyld.
Hvis man ikke er bekymret eller har opplevd ma før så skjønner jeg godt at man kan vente nå som det er tidligere ultralyd gjennom det offentlige, men jeg tror ikke jeg hadde klart å vente til uke 17-20 med å ta ultralyd :bag: Jeg tar tidlig for jeg takler ikke tanken på å gå i flere uker med noe dødt inni meg som ikke starter av seg selv, å tenke at jeg har kommet over 12 uker også døde det egentlig i uke 6-7. Da vil jeg heller bare ha sett hvordan det er og blitt ferdig med det:(

Har bestilt privat 7+0. Det var fra da de anbefalte for å være sikker på at man kunne finne hjertelyd osv :Heartred

Hvis jeg har forstått det riktig, så får alle tul - men er dette noe jordmor bestiller eller ordner dere det selv? Privat eller offentlig?

Hvis jeg har forstått det riktig, så får alle tul - men er dette noe jordmor bestiller eller ordner dere det selv? Privat eller offentlig?
Alle har krav på tidlig ultralyd nå ja, men som jeg har skjønt så må det henvises til likevel. Det kalles ordinær tidlig ultralyd og den i uke 18 ish kalles ordinær ultralyd, alt før det kaller man tidlig ultralyd. Jeg har opplevd at fosteret dør uten at aborten starter av seg selv før, så jeg vil bare se at det er liv og at alt er på riktig sted. Derfor bestiller jeg en uavhengig tidlig ultralyd hos privat jordmor

Jeg skal ha 7+3

Jeg skal faktisk i dag! Jeg skal en tur på ferie i en uke, og føler at alt er helt kaotisk i hodet - livredd for at alle symptomer plutselig er borte og at jeg har en SA.

Så jeg bestilte en kort en i dag. Er 6+2, så har ikke de største forhåpningene, men kanskje det kan betrygge meg litt.

Bestilt TUL når jeg er rundt 7+2 Sist graviditet endte i SA bare en dag før tidlig ultralyd, så håper vi får se et bankende hjerte denne gangen Og så har vi heldigvis en datter på 13 mnd fra før

Back
Topp