Har det begynt å vises at du er gravid?

Førstegangsmor35

Andre møte med forumet
Når begynte det å vises på dere at dere var gravide?

Vet det er forskjell på førstegangsfødende og dere som har vært gravide og født før. Så spørsmålet går både til dere som er førstegangsfødende nå, og de som husker omtrent når dere begynte å vises i deres første graviditet. Er det vanlig å få en sånn liten hevelse så tidlig i 2 trimester? Jeg er 13+5 i dag, og det skjedde nesten litt sånn over natten føler jeg.. Heldigvis er det sommer, så alt dekkes jo av kjoler. Men da jeg holdt på å ta frem sommerklær fra boden, og måtte teste hvilke klær som er såpass ledige at de vil fungere fint i 2 trimester, oppdaget jeg at - jaggu - nå er det mer forskjell enn bare det at jeg er utrolig oppblåst på kvelden..

Jeg er førstegangsgravid. Magen min begynte å komme i en gang i løpet av uke 13. Kunne gå med mine vanlige bukser i uke 12. I uke 13 måtte jeg begynne med mammabukser. Kom også litt sånn over natten her og. Er 15+3 nå. Føler man kan se magen ganske godt nå. De som kjenner meg ser nok at jeg er gravid. Andre vet jeg ikke om jeg ser litt lubben ut eller gravid ut :smiley-ashamed004 :laughing002

Med første husker jeg magen begynte å bli synlig når jeg var 14 uker. Sånn at det var synlig for de som kjente meg men for andre kunne jeg bare se ut som jeg hadde litt mage? :laughing002

Nå er jeg tredjegangs, magen har vært her lenge allerede. Men først her om dagen har folk begynt å spørre så tror den nå er såpass at jeg ser gravid og ikke bare småtykk ut :hilarious: er 16+5 idag

Kunne se at jeg var gravid i uke 18-19 med første og uke 15 med andre, forskjellen er at magen vokser mye fortere denne gangen. Syns nesten det er litt flaut hvor tidlig det vistes denne gangen
:whacky011 Vet at det er veldig teit å tenke slik, men kan ikke noe for det. Håper jeg snart kan glede meg over den runde kula som vokser seg større og større:Heartbigred

Kunne se at jeg var gravid i uke 18-19 med første og uke 15 med andre, forskjellen er at magen vokser mye fortere denne gangen. Syns nesten det er litt flaut hvor tidlig det vistes denne gangen
:whacky011 Vet at det er veldig teit å tenke slik, men kan ikke noe for det. Håper jeg snart kan glede meg over den runde kula som vokser seg større og større:Heartbigred
Jeg har akkurat begynt å føle for å vise den frem 16+5 så håper det snart kommer for deg og :love017

Første var det tydelig bump uten klær helt nederst på magen i uke 16. Syntes ikke for omverden før rundt uke 20. Med andre kom magen mye raskere og var synlig uten klær rundt uke 8/9 og med klær rundt uke 12. Nå har jeg hatt mage tilsvarende uke 20 som førstegangs siden uke 8. Den begynte mye høyere denne gangen vs. som en liten ball nederst på magen de andre gangene. Vokser ikke noe særlig- blir bare hardere :hilarious: Er heldigvis en tydelig gravidmage.

Jeg har litt bump, men ikke slik at jeg er åpenbart gravid. Merker at det plager meg litt, fordi det kan se ut som at jeg er bare blitt tjukkere. Men ser at bumpen min er en del mindre enn mange andre, og kan fremdeles bruke helt vanlige klær, bh inkludert. Får se om jeg ser tydelig gravid ut før jeg er 20 uker (18+3 i dag).

16+1 og i dag spurte dama på flyplassen hvor mange måneder på vei jeg var og det samme gjorde selgeren i butikken her om dagen. Endelig syns det for andre enn meg selv :joyful:

16+1 og i dag spurte dama på flyplassen hvor mange måneder på vei jeg var og det samme gjorde selgeren i butikken her om dagen. Endelig syns det for andre enn meg selv :joyful:
Fremmede mennesker spør om slike ting?! Er det normalt eller? Jeg er ikke der ennå (altså ikke åpenbart gravid), men føler at får litt personlige spørsmål fra bl.a. svigermor, og det er litt merkelig for noen som meg som er egentlig en ganske privat person.

Jeg har litt bump, men ikke slik at jeg er åpenbart gravid. Merker at det plager meg litt, fordi det kan se ut som at jeg er bare blitt tjukkere. Men ser at bumpen min er en del mindre enn mange andre, og kan fremdeles bruke helt vanlige klær, bh inkludert. Får se om jeg ser tydelig gravid ut før jeg er 20 uker (18+3 i dag).
samme her! Er 16+5, ser ikke at jeg er gravid. Jeg merker det i form av at jeg ikke kan trekke inn magen, er mer oppblåst på kveld. Men når morgenen kommer er jeg helt normal. Synes nesten det er litt trist.

Fremmede mennesker spør om slike ting?! Er det normalt eller? Jeg er ikke der ennå (altså ikke åpenbart gravid), men føler at får litt personlige spørsmål fra bl.a. svigermor, og det er litt merkelig for noen som meg som er egentlig en ganske privat person.
Jeg har også fått en del personlige spm fra svigermor. Når jeg har satt grenser merker jeg hun blir ukomfortabel. Mannen sier at det får være hennes problem. Ikke alle er like åpne om alt.

Det var hun i passkontrollen som lurte på om jeg var gravid og hvor langt, sikkert pga reglene rundt fly. Rart å spørre hvor langt egentlig for man ser godt at det ikke er i uke 36 :joyful: Han andre var en innpåsliten tyrkisk selger som gjerne ville selge strandhåndklær.

Skjønner hva du mener med privat, er sånn selv jeg, hadde vært verre om de tok feil :joyful:

samme her! Er 16+5, ser ikke at jeg er gravid. Jeg merker det i form av at jeg ikke kan trekke inn magen, er mer oppblåst på kveld. Men når morgenen kommer er jeg helt normal. Synes nesten det er litt trist.
Enig i at det er litt kjipt å ikke ha en ordentlig bump. Jeg tror at jeg har bakovervendt livmor (en gynekolog nevnte dette sikkert 15 år siden), som kan tydeligvis forklare hvorfor bump ikke synes så mye ennå.

Og jeg har forstått det slik at de som oppdager graviditeten veldig sent også ofte har det. Men for meg personlig, siden jeg har hatt 2 MA, har det vært litt stress da jeg kan ikke vite om bebisen har det bra og vokser som hen skal, særlig siden jeg ikke føler bevegelser ennå.

Krysser fingrene for at vi begge har en fin kulemage mot slutten av sommeren :Heartpink

Ingen som ikke vet om det har kommentert noe enda, men jeg synes jo selv at det er ganske tydelig.

Magen begynner å synes bedre nå i uke 23. Fortsatt noen som sier de sliter med å se det, men selv merker jeg magen godt.

Synes veldig godt jeg er gravid, for å si det sånn :p Stor mage denne gangen også:angelic:

Jeg fikk kommentar av ei i går at «du er like stor nå som jeg var da jeg var høygravid» men jeg så henne høygravid og det stemmer absolutt ikke, så jeg bad henne om å se på bilder av seg selv :laughing001
Det er også noen som har kommentert at de lurer på hvor stor jeg kommer til å bli.. gjett om jeg tenker på det selv da :dance008

Altså, når skal folk slutte å kommentere kroppene til gravide? Vi er jo som fritt vilt. Huff. Min erfaring er at man ikke nødvendigvis blir veldig stor av å poppe mye og tidlig heller! Magefasongen forandrer seg og vokser på så mange andre måter enn utover :p

Jeg er 20+4 i dag og det vises veldig godt at jeg er gravid nå :love017 Synes det er kos, og nyter å stryke over magen hjemme og offentlig ❤️ Elsker den følelsen og synes det er fint å kunne nyte den så lenge :)

Jeg er nå 22 uker og det er egentlig kun de som kjenner meg som ser at noe har skjedd, men ser ikke åpenbart gravid ut. Kan fremdeles bruke mine vanlige klær (bortsett fra jeans) og egentlig leve som før siden magen ikke er i veien. Så på den måten synes jeg det er helt greit. Samtidig føler jeg at voksende mage hadde nok gitt mer følelse av trygghet at den lille vokser som han skal, så det er ikke bare praktisk å ikke ha en ordentlig gravidmage. Har kontroll hos fastlegen om 2 uker og er litt spent på hvordan SF-mål er. Når jeg ligger på ryggen og kjenner livmoren, er den som en fotball, bare jeg vet ikke hvordan kroppen min klarer å skjule den når jeg står oppreist.

Hvordan er det med dere som har barn fra før og har fått mage relativt sent, ble dere til slutt like store som alle andre?

Back
Topp