IKM uke 26 ☀️

Da kan jeg settes på gravid @Cowgirl :Heartbigred

Trur fortsatt ikke helt på at jeg er gravid(kvalmen minner meg på det), men er nok en forsvarsmekanisme pga. det som skjedde sist. Blir iallfall å ta tidlig ultralyd denne gangen, så jeg slipper å gå helt til uke 12 som sist:)

Vedlegg

• 20230630_110635.jpg
    20230630_110635.jpg
    4,1 MB · Visninger: 115

Trur fortsatt ikke helt på at jeg er gravid(kvalmen minner meg på det), men er nok en forsvarsmekanisme pga. det som skjedde sist. Blir iallfall å ta tidlig ultralyd denne gangen, så jeg slipper å gå helt til uke 12 som sist:)
Ååh :Heartred så koselig!!

Tenkte jeg skulle ta en sånn test selv snart. Driver med strimmeltesting nå for å se at streken holder seg sterk. Redd for kjemisk.

Hvor henvender man seg egentlig nå (hvis spiren sitter)? Spør egentlig dere alle, eller dere med erfaring:Heartpink Fastlege eller jordmor? Får man UL i uke 12 og 19? Hvis man vil ha TUL må man kontakte noen privat?

Jeg er så blank:hilarious:

Tenkte jeg skulle ta en sånn test selv snart. Driver med strimmeltesting nå for å se at streken holder seg sterk. Redd for kjemisk.

Hvor henvender man seg egentlig nå (hvis spiren sitter)? Spør egentlig dere alle, eller dere med erfaring:Heartpink Fastlege eller jordmor? Får man UL i uke 12 og 19? Hvis man vil ha TUL må man kontakte noen privat?

Takk :Heartred Ja har gjort det samme nå, men har fått streng beskjed av en venninne at nå er det lov til å stresse ned :D:p

Man bestemmer selv om man vil gå til jordmor/fastlege eller kombinere :)
Fikk første time til jordmor i uke 8 sist , ringte rundt uke 6 tror jeg.

kommer ikke til å gå til lege, pga. fastlegen min gjorde meg traumatisert sist. Kom inn med kramper i uke 12. To menn sto å så på utvendig ultralyd, humret og sa at jeg umulig kunne være i uke 12. Ba om hendvisning til sykehuset, men de mente det var unødvendig. Endte med at jeg måtte oppsøke privat gyn samme dag, som så at jeg var i uke 12 men fostersekken var tom. Og så sykehuset. Så jeg har satt meg på venteliste på annen fastlege for å si det sånn.

Men heldigvis så er det fåtallet som er sånn håper jeg :)

Tidlig ultralyd (før uke 12) bestiller du privat selv, uke 12/19 får du! Jordmor eller fastlege sender henvisning til sykehuset :):)

JIPPI!!! Endelig noen å sette på gravid :D :love017
Veldig fin test! Nå håper jeg du klarer å slappe av og la det synke inn❤️ håper denne spire sitter hele veien og at du får ett fint svangerskap ❤️

Takk :Heartred Ja har gjort det samme nå, men har fått streng beskjed av en venninne at nå er det lov til å stresse ned :D:p

kommer ikke til å gå til lege, pga. fastlegen min gjorde meg traumatisert sist. Kom inn med kramper i uke 12. To menn sto å så på utvendig ultralyd, humret og sa at jeg umulig kunne være i uke 12. Ba om hendvisning til sykehuset, men de mente det var unødvendig. Endte med at jeg måtte oppsøke privat gyn samme dag, som så at jeg var i uke 12 men fostersekken var tom. Og så sykehuset. Så jeg har satt meg på venteliste på annen fastlege for å si det sånn.

Tidlig ultralyd (før uke 12) bestiller du privat selv, uke 12/19 får du! Jordmor eller fastlege sender henvisning til sykehuset :):)
WOW! For en behandling!! Jeg hadde heller ikke gått tilbake til han, fysj!

Håper du finner en fin jordmor istede❤️

Vi elsker tester her inne, så det er bare å dele :hilarious:
Gleder meg til å sette deg også på gravid!

Jeg kommer til å kontakte jordmor i uke 5/6 ca, planen er å kun gå til jordmor. Men bestiller nok time til legen til uke 12 for blordprøver.
Man får tildlig ordinær ul i uke 11-13 og en ordinær ul i uke 18-20. Ellers må du gå privat, ja :)

Jeg kontakter jordmor når den tid kommer. Føler de har bedre tid enn legene. Gikk til legen de gangene jordmor var borte/ferie og det gikk fint.

Det er nytt for meg at vi nå kan få UL i uke 12 så aner ikke hvordan det fungerer. Jeg fikk ikke time hos jordmor før uke 14 sist gang.

TUL er privat ja, men finnes unntak som risikosvangerskap, tidligere aborter etc, da tror jeg det kan fås gjennom det offentlige

Her tror jeg syklusen min er tullete eller så slapp det ikke noe egg på EL :bored: Dpo 16 og blenda tester. Tidligere hatt syklus på 28 dager siste halvåret..
Så kjedelig å være i limbo :confused: du har ikke hatt el symptomer i ettertid?

Litt deppa i dag... føler ikke det har klaffet denne gang heller, har omtrent de samme symptomene så forrige pp. Og nå ser det ut som jeg skal på ferie uten mannen rundt neste el, så da blir det ikke april-baby.

Baby i mai-september blir ikke så populært hos mannen pga jobbingen hans... også begynner tankene å spinne: de 2 andre satt med en gang, kanskje jeg er for gammel? Kanskje vi bare burde gi opp??

Blææ, måtte bare lufte det ut :hilarious:
Når tester du? :Heartpink

JIPPI!!! Endelig noen å sette på gravid :D :love017
Veldig fin test! Nå håper jeg du klarer å slappe av og la det synke inn❤️ håper denne spire sitter hele veien og at du får ett fint svangerskap ❤️
Takk:Heartred:Heartred har heldigvis en samboer som tar alt med knusende ro, han var helt sikker på at vi kom til å bli gravide igjen på nytt ved første mulighet og han:laughing002:p:Heartred

WOW! For en behandling!! Jeg hadde heller ikke gått tilbake til han, fysj!

Håper du finner en fin jordmor istede❤️
Ja helt forferdelig :(
Brukte heldigvis en sist som var super, men måtte sykmeldes 50% sist pga. heftig kvalme og det kan jo ikke jordmor gjøre. Vurderer å dra til priv. lege hvis jeg blir like dårlig igjen

Jaa, det var det da… å bare kunne stole på testene. Det hele føles så surrealistisk! Tok en digital CB som viste «gravid» i går og en CB som viste kryss i dag. Mulig jeg slår til med en CB som viser uker i morgen:) Slenger meg på å hører på venninnen din:p

Hva i alle dager? Nå fikk jeg vondt av deg:oops: Forstår godt at du å ønsker å bytte fastlege! Det der er IKKE greit. Vi vil nok alle møte på noen sånne på veien, dessverre. De finnes over alt. Frustrerende, men det er viktig å stå opp for seg selv da. Så fint at du fikke komme til privat:Heartred

Jeg ringte i sta og fikk time hos fastlegen i slutten av juli (hun et hyggelig, hehe). Men tenker jeg bestiller en TUL i tillegg.

Vi elsker tester her inne, så det er bare å dele :hilarious:
Gleder meg til å sette deg også på gravid!

Jeg kommer til å kontakte jordmor i uke 5/6 ca, planen er å kun gå til jordmor. Men bestiller nok time til legen til uke 12 for blordprøver.
Man får tildlig ordinær ul i uke 11-13 og en ordinær ul i uke 18-20. Ellers må du gå privat, ja :)
Haha, ja. Kan dele bildene fra i går og i dag. Tar ny CB i morgen som viser uker. Eller kanskje senere i dag :hilarious:

5713034E-6823-444C-9661-EA4EE733AD35.jpeg
176D95BF-B29D-4DEF-9CDA-5F5282B72D25.jpeg

Tusen takk for at du deler:Heartred mulig jeg hører med legen om hva jeg bør gjøre framover, samt bestille TUL.

Jeg kontakter jordmor når den tid kommer. Føler de har bedre tid enn legene. Gikk til legen de gangene jordmor var borte/ferie og det gikk fint.

Det er nytt for meg at vi nå kan få UL i uke 12 så aner ikke hvordan det fungerer. Jeg fikk ikke time hos jordmor før uke 14 sist gang.

TUL er privat ja, men finnes unntak som risikosvangerskap, tidligere aborter etc, da tror jeg det kan fås gjennom det offentlige
Takk for at du deler:happy: mulig jeg starter hos fastlegen, slik at hun kan informere meg litt. Kanskje jeg føler meg tryggere etterpå om hvor jeg ønsker oppfølging.

Hun er veldig grei og tror hun har små barn selv. Opplevde at hun ble glad da jeg fortalte om at vi prøvde i januar og sa hun håpte på å se meg snart igjen:laughing002

Ja helt forferdelig :(
Brukte heldigvis en sist som var super, men måtte sykmeldes 50% sist pga. heftig kvalme og det kan jo ikke jordmor gjøre. Vurderer å dra til priv. lege hvis jeg blir like dårlig igjen
Er du begynt å bli litt kvalm allerede nå?:oops:

Back
Topp