Pusteteknikker fødsel

Peeves

Glad i forumet
Marsboerne 2023
Noen som har noen tips til videoer om pusteteknikker for fødsel? Eller hva forskjellige teknikker kalles? Har fødselsforberedende kurs på helsestasjonen, så tenker ikke jeg trenger er helt kurs til, selvom mange av kursene ser bra ut :)

Jeg har vært på smertefri fødselskurs og fikk veldig god nytte av det. Ikke fått tilbud om fødselsforberedende på helsestasjonen.

Men øve på pust høyt oppe i lungene, ikke dype innpust skal være veldig smart (laboro). Akkurat en venninne som brukte denne under fødsel uten å vært på kurset, og følte det var bedre en lystgass!

Jeg har vært på smertefri fødselskurs og fikk veldig god nytte av det. Ikke fått tilbud om fødselsforberedende på helsestasjonen.

Men øve på pust høyt oppe i lungene, ikke dype innpust skal være veldig smart (laboro). Akkurat en venninne som brukte denne under fødsel uten å vært på kurset, og følte det var bedre en lystgass!
Jeg gikk også smertefri fødsel til forrige svangerskap. Pusteteknikken Laboro var fantastisk! Det er en bok som heter Smertefri Fødsel med samme konseptet som det kurset er basert på. Anbefales hvis du ikke vil melde deg på kurs. Lærer også veldig mye konkret om hvordan kroppen fungerer, noe som gjorde at jeg gikk inn i fødselen med ro og trygghet

Back
Topp