tulips
Forumet er livet
Himmelbarn
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Septemberskattene 2023
Desemberskattene 2024
Januarlykke 2026
Kom på en ting.. sykehuset jeg vil føde på, Gjøvik sykehus, har sommerstengt
Uke 26-33, om det er det samme som da jeg var gravid og fødte sist. Jeg rakk heldigvis å føde på det sykehuset. Mulig vi kan prøve i tidlig oktober(litt risky, men har født de andre før termin), ha pause i november og tidlig desember. Prøve igjen fra sent desember og utover nyåret
Søren altså! Kunne tenkt meg barn i juli, august og september.. oktober er liksom greit det også, men aller helst de tre andre 
Det er to andre sykehus i nærheten. Lillehammer og Elverum. Men Lillehammer har jeg dårlig erfaring med og Elverum har jeg aldri vært borti. Hører alltids noen historier.. Jeg kommer fra Gjøvik og har født nr 2 og nr 3 der. Bare gode minner derfra, og vil føde neste der også
Får tenke mer på det når det nærmer seg. Synes det er så vanskelig.
Syklusen min varierer fra 28-31 dager, som kan utgjøre stor forskjell på når eggløsning blir i de månedene. Alle datoer for EL og IKM kan forflytte seg en del. Appen min ligger inne med 29 dagers syklus. Har tastet inn eggløsningsdagene på terminkalkulator for å sjekke hvordan det muligens blir
Uke 26-33, om det er det samme som da jeg var gravid og fødte sist. Jeg rakk heldigvis å føde på det sykehuset. Mulig vi kan prøve i tidlig oktober(litt risky, men har født de andre før termin), ha pause i november og tidlig desember. Prøve igjen fra sent desember og utover nyåret
Søren altså! Kunne tenkt meg barn i juli, august og september.. oktober er liksom greit det også, men aller helst de tre andre Det er to andre sykehus i nærheten. Lillehammer og Elverum. Men Lillehammer har jeg dårlig erfaring med og Elverum har jeg aldri vært borti. Hører alltids noen historier.. Jeg kommer fra Gjøvik og har født nr 2 og nr 3 der. Bare gode minner derfra, og vil føde neste der også
Får tenke mer på det når det nærmer seg. Synes det er så vanskelig.Syklusen min varierer fra 28-31 dager, som kan utgjøre stor forskjell på når eggløsning blir i de månedene. Alle datoer for EL og IKM kan forflytte seg en del. Appen min ligger inne med 29 dagers syklus. Har tastet inn eggløsningsdagene på terminkalkulator for å sjekke hvordan det muligens blir
Last edited:
Det er så gøy, jeg elsker navn! Jeg har en lang liste med navn som har vokst for hvert barn. Men mange er like hverandre, spesielt jentenavnene, og de har ea ending som må utgå fordi minste har et navn som slutter på ea. Guttenavn er vanskeligst. Attpåtil føler jeg litt på at navnet på nr 4 må starte på M(eller N, helst M), fordi én av dem har navn på M og to av dem har navn på N. Var egentlig helt tilfeldig at det ble sånn med de.
Nå har jeg funnet en måte å fortelle det på som gjør at det vil bli lettere. Tenkte kanskje å sy noe til mamma, som hun kommer til å få mens pappa er hjemme, hvor det står «mormor og de åtte ungene). Barnet vårt kommer til å bli hennes 8. barnebarn og vi har alltid tullet med «mormor og de åtte ungene»
Er ikke alltid jeg klarer å henge med selv når jeg leser tilbake 
Skulle ønske jeg klarte det samme! Første barnet(gutt) fikk navn da han var 12 uker gammel. Nr 2 fikk navn da hun var ett døgn gammel. Nr 3 fikk navn da hun var 3 dager gammel 
Men når vi begynte å prøve til påske, så ble til min overraskelse mannen plutselig så interessert i navn 
Man går gjennom mye forskjellig som prøver, og selvom man ikke kjenner seg igjen i alle og alt, så skjønner man liksom hvordan det er å være i prøver-bobla. Veldig spent om det blir spire denne måneden eller ikke, tørr ikke ha for høye forventninger!
Kanskje fordi jeg har ferie. Jeg har tid til å tenke på alt annet enn jobb og «hverdagsmaset». Hodet mitt har roet seg, føles det ut som. Men jeg har begynt med medisiner som kan være årsaken også. Hjernen drukner ikke på samme måte lenger.
Jeg tør ikke, for da kan det bli termin i tidlig mai. Redd for å ikke få barnehageplass før i august året etter
Med mindre det ER plass fra januar 24. det løser jo mye.
Kan fort bli en vanskelig og utfordrende kabal. Krysser fingrene for ledig plass tidligere enn august!
Snart toåring i hus nå, bare 29 dager igjen
Heldigvis er skolen rett utenfor døra omtrent.
da blir det spennende nå da! Kanskje det blir april/mai baby på dere istedenfor?