Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Akkurat som at du beskriver min form. Nesten så jeg lurer på om jeg mangler en vitamin eller noe.Flere som ikke orker noe som helst? Kvalmen har startet litt smått, går rundt å er uggen heletiden, men også sulten heletiden. Det er såå slitsomt!Men heller uggen enn den intense kvalmen som sikkert dukker opp innen få dager
![]()
)!Flere som ikke orker noe som helst? Kvalmen har startet litt smått, går rundt å er uggen heletiden, men også sulten heletiden. Det er såå slitsomt!Men heller uggen enn den intense kvalmen som sikkert dukker opp innen få dager
![]()

Godt å se jeg ikke er den eneste… jeg var kvalm fra før, men etter jeg fikk corona har det nådd toppen. Kan ikke huske å ha vært så kvalm før, ikke i de to andre svangerskapene der jeg var sykemeldt pga kvalme. Det har vært helt intenst. Har vært sengeliggende i nesten en uke nå, først i dag jeg har orket littKjenner meg så igjen. Fikk korona og det gikk over i «hele-døgnet-kvalme» og oppkast, null energi og helt utmattet. Sover nesten hele døgnet (hadde egenmelding denne uken pga korona) skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg på jobb på mandag…dagen i dag er en smule bedre, jeg klarer å kle på meg noe annet enn nattkjolen og sitte litt oppe
ellers ligger jeg på sofaen..Mulig du har svart på det før et sted i forumet her,Skal jobbe igjen imorgen etter en uke full sykemelding. 30 prosent sykemeldt kommende uken, men regner med det blir videreført pga formen. I den ideelle verden burde jeg vært 100 prosent borte noen uker til… Men sånn er det bare.
Senest i midten av juni vil de søke sv.penger, kanskje før også. Da som tiltak ift prematur fødsel.

Mulig du har svart på det før et sted i forumet her,
Men svangerskapspenger som tiltak ifht prematur fødsel, kan jeg spørre hva som gjør at du får det? Har du født prematurt før eller har du bare økt risiko? Jeg fødte ekstremt prematurt forrige svangerskap, gikk dessverre ikke bra, men derfor jeg lurer.![]()
Åja. Men er det vanlig når man har født prematurt før? Har man krav på det? Eller kun hvis jobben direkte kan ha ført til det på en måte?Fødte ekstremt prematurt (uke 27). Så legen mente det skulle være nok til å få det innvilget fra litt over halvveis som tiltak mot at det skjer på nytt.
Så trist å høre om at du fødte så tidlig, hvor gammel var hen?![]()

Åja. Men er det vanlig når man har født prematurt før? Har man krav på det? Eller kun hvis jobben direkte kan ha ført til det på en måte?
Jeg fødte ekstremt prematurt jeg og, i uke 24. Babyen ble 2 uker gammel før det ikke gikk mer..![]()
Hm Åkei.. nei det var jo ikke kort livmorhals ellernoe, men infeksjon i fostersekken/livmorhinnen. Det satte igang kynnere som laget åpning. Rakk å få lungemodning og alt av medisiner jeg også, men ja, de er jo så skjøre når de er så småLegen mente det, som et ledd i tilpassingen (ikke påføre mer stress). Men jeg skal prate med henne neste uke. I "verste fall" sykemelder hun meg fra uke 23/24.
Håper du får gå lengre denne gangen. Du hadde kanskje et svar på hvorfor du fødte tidlig? Her bare kom riene med kortere og kortere livmorhals, men rakk lungemodning og er evig takknemlig for hvor bra det endte til slutt.![]()