For oss som har mistet flere ganger

Fiffii

Elsker forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Septemberlykke 2024
Oktoberfest 2024 ❤️
Hei, alle flotte kommende og eksisterende mammaer:Heartpink

Jeg vet det er et par andre her, sikkert flere, som også har mistet flere ganger. Tenkte det kunne være en idé å starte en egen tråd. Her kan vi lufte tanker og frustrasjon, dele erfaringer og kunnskap med progesteronstøtte eller andre tiltak for å unngå at dette skjer igjen, og ja, alt man måtte ønske egentlig.

Tenkte at vi kan skrive oss inn på følgende måte:

Nick-alder-baby man prøver på-Info om Sa/ma

Håper så få som mulig hører til her, men at de som gjør det vil bli med:Heartred



:HeartredFiffi-28år-B1-SA5+0 og SA5+6

:HeartredHåpefuglen/Amalie-32-B1-Ma 9+2, Ma (som blei til Sa fordi den kom av seg sjølv) noko mellom veke 5-7.

:HeartredBabykrøll-37år-B1-SA uke 6-MA uke 8

:HeartredHøsteple, b1, exu uke 12, sa uke 5, sa uke 6, sa uke 6, ma uke 8, ma uke 9, ma uke8 og ma uke 8

:HeartredGullfisk91 - 30 - B3 - Exu uke 7+5 okt2020, SA uke 5+3 aug2021, MA 10+5 feb2022

:HeartredLilKil - 42år -B1, flere kjemiske, IVF 7 forsøk og MA uke 6, MA uke 8 og nå MA uke 7 forrige uke.

:HeartredSoloprøver2020-36-B1-MA 1 påvist 11+0-MA 2 påvist 8+4 - begge etter IVF

:HeartredTrønderen98- 23 år- b1- spontanabort i uke 5 og nå i uke 9

:HeartredSaraB - 30 - B2 - MA uke 8 - MA uke 5

:HeartredLillefrøkna - 24 - B2 - SA uke 9, SA uke 6, SA uke 7

:HeartredLitjmora - 41 - B2 - Har 4 MA: 1.MA uke 9, 2.MA uke 7, 3.MA uke 10 og 4.MA uke 10.

:Heartred2+1 engel - B3- SA uke 12 - Senabort uke 20 - SA uke 9, og tom fostersekk 6+5

:HeartredRainbowdash - 41 - 1 MA, 1 SA av tvillinger, 1 SA i uke 12(forrige forhold), ca. 12 kjemisk

:HeartredVentetid- 29 år - B1- SA6(ukjent i hvilken uke)

:HeartredSommerfugl- 35- B4- MA uke 7, Senabort uke 19, SA uke 6, SA uke 7, MA uke 7-8
 
Last edited:
Hei. Amalie-32-B1-Ma 9+2, Ma (som blei til Sa fordi den kom av seg sjølv) noko mellom veke 5-7. Var med fleire gynekologer som sa ulike veker. Håper så inderlig at det går neste gang. Ønsker alle andre i samme situasjon all mogleg lykke til. Modige folk vi er ❤
 
Hei. Amalie-32-B1-Ma 9+2, Ma (som blei til Sa fordi den kom av seg sjølv) noko mellom veke 5-7. Var med fleire gynekologer som sa ulike veker. Håper så inderlig at det går neste gang. Ønsker alle andre i samme situasjon all mogleg lykke til. Modige folk vi er ❤
Hei! :Heartred Så leit at du også har mistet to ganger :sad010 Ma virker veldig trist, så leit at man har gått rundt og trodd alt er i orden liksom. Men hyggelig at du vil være med i gruppen her da. Vil du at jeg skal skrive nicket ditt, eller det jeg antar er det ekte fornavnet ditt? :happy: Håper det klaffer for deg igjen snart! Skal du få støttemedisiner neste gang du blir gravid eller?
 
Nick eller ekte fornavn er det samme for meg. Takk for støtte og lykke ønskinger. Skal til legen på tirsdag, så tenkte å høre om støttemedisiner. Og visst ikkje han vil gjere det ved ny graviditet sjekker eg med gynekolog privat. Har du erfaring med det?
 
Nick eller ekte fornavn er det samme for meg. Takk for støtte og lykke ønskinger. Skal til legen på tirsdag, så tenkte å høre om støttemedisiner. Og visst ikkje han vil gjere det ved ny graviditet sjekker eg med gynekolog privat. Har du erfaring med det?
Så bra! Sannsynligheten for at det går bra uansett neste gang er jo stor, men det er jo en ekstra trygghet i støttemedisin. Og noen ganger er det jo faktisk det som skal til! Ikke noe særlig erfaring med det enda, men jeg har fått progesteron. Fått Duphaston som er oralt. Jeg har lest forskning på at oralt er anbefalt, til tross for at de første får vaginalt. Var tilfeldig at jeg fikk oralt, men her kan det godt hende de lærde strides uten at jeg vet det.

Tok Duphaston fra eggløsning forrige syklus, men da ble jeg ikke gravid. Neste gang tenker jeg heller å starte ved positiv test. For deg blir vel kanskje blodfortynnende og progesteron aktuelt. Blir spennende å se hva legen sier da.


her er lenke til den artikkelen ang oral progesteron vs vaginal: https://www.fhi.no/publ/2019/proges...ravide-forer-trolig-til-farre-spontanaborter/
 
Babykrøll-37år-B1-SA uke 6-MA uke 8

Ikke akkurat den mest lystbetonte gruppa, men fint å kunne få ut frustrasjon og dele erfaringer.
 
Babykrøll-37år-B1-SA uke 6-MA uke 8

Ikke akkurat den mest lystbetonte gruppa, men fint å kunne få ut frustrasjon og dele erfaringer.
Velkommen :Heartred Leit at du også er en av oss:( Kunne selvfølgelig ønske denne gruppen ikke hadde noen medlemmer, men, ja, fint å dele tips og erfaringer.
 
Her også, dessverre :( føles som om vi aldri skal lykkes!

Høsteple, b1, exu uke 12, sa uke 5, sa uke 6, sa uke 6, ma uke 8, ma uke 9, ma uke8 og ma uke 8. Så, gravid 8 ganger og ennå ikke fått barn. Vet ikke hvor mye mer vi orker, dette er ivf I tillegg så alt tar så fryktelig lang tid.
 
Her også, dessverre :( føles som om vi aldri skal lykkes!

Høsteple, b1, exu uke 12, sa uke 5, sa uke 6, sa uke 6, ma uke 8, ma uke 9, ma uke8 og ma uke 8. Så, gravid 8 ganger og ennå ikke fått barn. Vet ikke hvor mye mer vi orker, dette er ivf I tillegg så alt tar så fryktelig lang tid.
Hei :Heartred Uff, så fælt å lese at du har vært igjennom det så mange ganger :( Det må være veldig sårt og vondt :Heartred Har de funnet noe årsak på utredning?
 
Hei :Heartred Uff, så fælt å lese at du har vært igjennom det så mange ganger :( Det må være veldig sårt og vondt :Heartred Har de funnet noe årsak på utredning?
Nei, ingen årsak :( og hver lege vi er innom har en egen teori, det føles ekstra belastende for vi vet da ikke hva vi skal tro lengre.
 
Nei, ingen årsak :( og hver lege vi er innom har en egen teori, det føles ekstra belastende for vi vet da ikke hva vi skal tro lengre.
Uff, for et mareritt :( Masse gode tanker til deg :Heartred Det må være veldig frustrerende med nye teorier hele tiden, blir sikkert veldig berg og dal bane for følelsene (som om ikke SA flere ganger er det fra før). Men hadde jo vært fantastisk om en av legene kom med en ny teori som faktisk var løsningen. Har dere planlagt nytt forsøk?

Jeg har lest meg opp på Q10 denne runden, så har startet på det. Har jo i utgangspunktet ikke dårlig eggkvalitet, men leste at det hadde fungert for noen. I tillegg har jeg progesteronstøtte, som jeg skal ta fra etter eggløsning eller fra positiv test, ikke bestemt meg helt enda. Jeg går også på penicillin-kur nå, egentlig ikke som et tiltak mot dette (blir langt å forklare), men om det er en liten infeksjon der, så kan jo det også øke risikoen for SA. I tillegg tenker jeg å kanskje bestille babyklister... ser jo at jeg høres helt gæren ut når jeg leser alle tiltakene. Jeg syntes dette er så altoppslukende og angsten for å miste igjen er så stor.
 
Her også, dessverre :( føles som om vi aldri skal lykkes!

Høsteple, b1, exu uke 12, sa uke 5, sa uke 6, sa uke 6, ma uke 8, ma uke 9, ma uke8 og ma uke 8. Så, gravid 8 ganger og ennå ikke fått barn. Vet ikke hvor mye mer vi orker, dette er ivf I tillegg så alt tar så fryktelig lang tid.


Dette var hjerteskjærende å lese :(
( Dere har sikkert vært gjennom den utredningen allerede, men jeg husker bare ei her for noen år siden som mistet i samme uke i MA flere ganger pga bakteriell vaginose. )

Sender gode tanker og håper på et mirakel for dere ❤️
Og alle andre i tråden her såklart. Mistet 2 ganger før vi fikk vårt første barn og det var dritt i mangel på helt beskrivende ord.
 
Mistet 2 ganger før vi fikk vårt første barn og det var dritt i mangel på helt beskrivende ord.
Så bra det ordnet seg for dere til slutt! Gjorde du noe annerledes den gangen det klaffet? Og i hvilken uke mistet du? :Heartred En ting jeg også vil oppnå med denne tråden (i tillegg til å dele erfaringer og støtte), er å gi og få litt håp, både nå og senere. Jeg er nok veldig opptatt av å finne noen med lignende forløp som meg selv, for å høre hva som funket for dem, og tenker nok flere der ute tenker likt, så setter veldig pris på svar:Heartpink Drømmen er jo at noen finner denne tråden om et år og at alle medlemmene har termingruppe under nicket sitt:smiley-angelic002 Men noen solskinnshistorier for oss også, er jo veldig motiverende:Heartpink
 
Så bra det ordnet seg for dere til slutt! Gjorde du noe annerledes den gangen det klaffet? Og i hvilken uke mistet du? :Heartred En ting jeg også vil oppnå med denne tråden (i tillegg til å dele erfaringer og støtte), er å gi og få litt håp, både nå og senere. Jeg er nok veldig opptatt av å finne noen med lignende forløp som meg selv, for å høre hva som funket for dem, og tenker nok flere der ute tenker likt, så setter veldig pris på svar:Heartpink Drømmen er jo at noen finner denne tråden om et år og at alle medlemmene har termingruppe under nicket sitt:smiley-angelic002 Men noen solskinnshistorier for oss også, er jo veldig motiverende:Heartpink


Jeg gikk på blodfortynnende fra 10+0 i tredje svangerskap da det gikk bra. Hadde diverse utredning etter den andre gangen vi mistet, men fikk ikke noe tydelig svar på om det var uflaks eller ikke. Går uansett gått på blodfortynnende fra uke 10-36 for å være på den sikre siden. Jeg mistet i uke 12 (MA hvor utvikling stoppet i uke9) og i uke 27 (morkakesvikt). Etter dette vært gravid 2 ganger og begge ganger har blitt til 2 barn :)
Håper så ditt neste svangerskap går bra og fører til en baby ❤️
 
Jeg kn også tipse om kontoen Emmamartineekren på Instagram. Gode tips til hvordan man kan øke fertilitet og se om det er noe en gang gjøre for å rette opp i ubalanserte hormoner. Med det sagt så mener jeg det ikke sånn at man skal tenke at det er ens egen feil at man har mistet heller. Aboslutt ikke!! Det dreier seg bare om uflaks ❤️ Men dersom man kjenner at det er noe man har overskudd og lyst til å kikke inn i, så kan det jo være at noen endringer vil hjelpe på feks hvor raskt man blir gravid igjen. Jeg er ikke prøver nå, men har lyst til å få mer balanse i kroppen så jeg følger med og prøver å titte inn i min egen kost og hverdag for å se hva jeg kan endre på. Man kan ikke gape over alt på èn gang, så for min egen del starter jeg med å bytte ut deodorant og såpe til hormonvennlige alternativer. Også tar jeg det derfra.

Ønsker alle noen gode øyeblikk i løpet av dagen ❤️

https://instagram.com/emmamartineekren?utm_medium=copy_link
 
Her også, dessverre :( føles som om vi aldri skal lykkes!

Høsteple, b1, exu uke 12, sa uke 5, sa uke 6, sa uke 6, ma uke 8, ma uke 9, ma uke8 og ma uke 8. Så, gravid 8 ganger og ennå ikke fått barn. Vet ikke hvor mye mer vi orker, dette er ivf I tillegg så alt tar så fryktelig lang tid.
Å kjære deg å trist:Heartred Jeg sliter med å ha mistet to ganger. Og lurer nå på hvor mange ganger til jeg orker dette. Her også IVF, så ventetida er laaaang, ja. Jeg klarer vel egentlig ikke å forestille meg hvordan det er å ha mistet 8 ganger. Sender en stor klem:Heartred
 
Første fjell-joggetur etter spontanabort. Hurra! Håpe alle har eit lite lyspunkt og mestringsfølelse idag!
 

Vedlegg

  • 20220302_162814.jpg
    20220302_162814.jpg
    3,3 MB · Visninger: 18
Gullfisk91 - 30 - B3 - Exu uke 7+5 okt2020, SA uke 5+3 aug2021, MA 10+5 feb2022
 
Jeg gikk på blodfortynnende fra 10+0 i tredje svangerskap da det gikk bra. Hadde diverse utredning etter den andre gangen vi mistet, men fikk ikke noe tydelig svar på om det var uflaks eller ikke. Går uansett gått på blodfortynnende fra uke 10-36 for å være på den sikre siden. Jeg mistet i uke 12 (MA hvor utvikling stoppet i uke9) og i uke 27 (morkakesvikt). Etter dette vært gravid 2 ganger og begge ganger har blitt til 2 barn :)
Håper så ditt neste svangerskap går bra og fører til en baby ❤️
Uff, så forferdelig vondt å miste så sent:Heartred Men veldig bra dere fant noe som hjalp! Og tusen takk for tips med den instagramprofilen. Det skal jeg absolutt sjekke ut. Jeg tar det absolutt ikke som noe annet enn velmenende tips:Heartred
 
Gullfisk91 - 30 - B3 - Exu uke 7+5 okt2020, SA uke 5+3 aug2021, MA 10+5 feb2022
Uff:( så leit å lese at du har gått gjennom dette tre ganger :( MA’en er jo veldig nylig også, må være skikkelig tøft når man er så nærme uke 12:( Håper du får masse god støtte og omsorg:Heartred
 
Back
Topp