Vekt

Meg88

Elsker forumet
Oktobergull 2022
Kjenner jeg begynner å stresse litt med tanke på å gå opp i velt. Har gått ned 30kg og slitet for det! Gruer meg til å se vekta stige oppover, må prøve å tenke at det er en baby som vokser. Men er redd jeg skal legge masse på meg og sitte igjen med mange kilo etter svangerskapet :( ikke barebare å si til en gravid dame om å ikke spise is hver dag :hilarious: får være flink til å gå masse turer og prøve å trene litt, men får se om det blir noe av :p flere som gruer seg til å gå opp i vekt? Kjenner jeg har nesten litt tvangstanker om det nå, orker ikke slite like mye for å gå ned igjen:hilarious::hungover:

Jeg har også gått ned over 20kg de siste årene, og kjenner at jeg er livredd for at velta jeg går opp i svanherskapet ikke skal gå tilbake ette fødsel:nailbiting:
Trives godt med vekta mi idag, men vet jo at jeg kommer til å gå opp 10kg +- i svangerskapet.. etter forrige fødsel gikk jeg inn i en fødselsdepresjon og la på meg 10 kg som va kjempe vanskelig å bli kvitt igjen:(

Sist gikk jeg ikke opp pga HG, men foreløpig så spyr jeg ikke så antar kiloene kommer denne gangen… Spiser ikke allverden da og sjokolade smaker jo dritt, men kjenner det blir tøft å skulle gå høyere enn hva jeg maks er komfortabel med.

Jeg prøver å ikke tenke så mye på vekta, men ja det bekymrer meg litt. Jeg går på lavkarbo og håper med det å begrense vektoppgang på den måten. Jeg veier allerede alt for mye og vil helst ikke vippe over 100 kg.

Jeg har endelig tatt av totalt 14 kg og arbeidet hardt for at det skull bli mye. Har allerede lagt på meg 3 kg så fikk helt sjokk. Men bena mine er kjempe hoven da.

Sist gikk jeg ikke opp pga HG, men foreløpig så spyr jeg ikke så antar kiloene kommer denne gangen… Spiser ikke allverden da og sjokolade smaker jo dritt, men kjenner det blir tøft å skulle gå høyere enn hva jeg maks er komfortabel med.
Hatt HG alle graviditetene mine, jeg la på meg 13 kg fordet :p men det vsr etter kvalmen var borte :p

Hatt HG alle graviditetene mine, jeg la på meg 13 kg fordet :p men det vsr etter kvalmen var borte :p

Jeg fødte jo innen kvalmen var borte :P

Hadde sikkert gått opp siste 13 ukene :)

Jeg kjenner meg veldig igjen i dette. Har gått ned noen kilo de siste månedene og følte meg endelig veldig bra etter første svangerskap. Kjennes tøft ut å gå tilbake til start.

Jeg kjenner meg veldig igjen i dette. Har gått ned noen kilo de siste månedene og følte meg endelig veldig bra etter første svangerskap. Kjennes tøft ut å gå tilbake til start.
Huff ja det er tøft å tenke på at man skal opp igjen. Jeg skal prøve å være litt flink i svangerskapet, og håpe på at jeg går fort ned igjen. Kjenner jeg sliter veldig med tanken på å gå opp i vekt altså.. har mye å gå på, men alikevel så er det tøft og jeg vil ikke opp mer enn nødvendig :p

Jeg tenker på fødsel som et utgangspunkt for å komme i skikkelig god form jeg :happy:..altså at jeg spiser normalt mye i svangerskapet, og så får jeg en «ny start» etter fødsel igjen:joyful:. Med vesla måtte jeg trille minimum tre timer om dagen, også ville hun bæres resten av tiden, så med henne hadde jeg jo ikke noe annet valg enn å være i aktivitet:hilarious:. Håper dog det ikke blir sånn igjen-for da holdt jo kroppen på vekta (etter først å ha rast ned i vekt) ,fordi jeg var i krisemodus pga bl. prematurfødsel. Jeg håper jeg har mer overskudd denne gangen,slik at man kan legge opp til aktive,sunne og gode dager :love017.

Har det akkurat likt, har de siste årene gått ned 20-25 kg og har skikkelig tvangstanker for å se vekta gå oppover…
Den verste frykten er at det ikke skal gå ned igjen etter fødsel….. :/

Stresser med den vekta jeg også, gikk opp ca 30kg med førstemann..:facepalm: klarte å gå ned 15kg men har sakte men sikkert gått oppover igjen, er veldig stressa for å gå mye opp denne gangen også:meh:

Jeg gikk opp 8kg med førstemann (han veide 4kg da han kom ut), men var 3 kg over vekten pre-graviditet da jeg ble gravid igjen nå. Spent på hvor mye jeg går opp denne gangen, og om jeg klarer å komme meg helt tilbake på det jeg veide i 2019:wtf:

Eneste positive med denne syke kvalmen er at jeg går ned noen kilo først, da :wtf:

Sjekket her idag.. -3 kilo. Sist var jeg tilbake på start uke 26 igjen, spent på denne gangen :)

(Har noen kilo ekstra så ikke krise heldigvis, slapp unna sykehus sist tross heftig HG da jeg mirakuløst klarte få i meg akkurat nok).

Jeg har lagt på meg 2 kg de siste 3 ukene... Det er for gale altså :arghh:

Jeg veier allerede alt for mye. La på meg 30 + kg forrige svangerskap og nå 6 år etterpå veier jeg like mye som ved fødsel.. Altså gikk jeg opp igjen det jeg gikk av.

Jeg har rett og slett ikke mulighet til å legge på meg mer. For min egen og baby sin skyld. Har prøvd å spise sunt men når formen er dårlig faller jeg for alle slags fristelser og bare stapper i meg. Off.. Ble skikkelig deppa nå.

Hvordan kan man motivere seg selv til sunne valg? Det er jo garantert bedre for baby også!

Jeg har lagt på meg 2 kg de siste 3 ukene... Det er for gale altså :arghh:

Jeg veier allerede alt for mye. La på meg 30 + kg forrige svangerskap og nå 6 år etterpå veier jeg like mye som ved fødsel.. Altså gikk jeg opp igjen det jeg gikk av.

Jeg har rett og slett ikke mulighet til å legge på meg mer. For min egen og baby sin skyld. Har prøvd å spise sunt men når formen er dårlig faller jeg for alle slags fristelser og bare stapper i meg. Off.. Ble skikkelig deppa nå.

Hvordan kan man motivere seg selv til sunne valg? Det er jo garantert bedre for baby også!

Sagt til fler - kan det hjelpe om samboer/partner lager mat til deg? Altså; vil sunnere valg frister mer om de blir presentert for deg?

Sagt til fler - kan det hjelpe om samboer/partner lager mat til deg? Altså; vil sunnere valg frister mer om de blir presentert for deg?

Frokosten, lunsjen og middagen er egentlig ganske sunn for mannen min liker også å spise sunt. Det som er problemet er meg... Er jeg på butikken faller jeg gjerne for fristelsen og vi pleier å kose oss i helgene og er det rester fra det er jeg veldig kjapp å spise det opp. Men tror jeg bare må. Prøve å skrenke inn kosen i helgen og heller kaste det som er igjen... Være litt strengere med meg selv! Jeg kan trøstespise litt så er vanskelig å legge om av og til.

Frokosten, lunsjen og middagen er egentlig ganske sunn for mannen min liker også å spise sunt. Det som er problemet er meg... Er jeg på butikken faller jeg gjerne for fristelsen og vi pleier å kose oss i helgene og er det rester fra det er jeg veldig kjapp å spise det opp. Men tror jeg bare må. Prøve å skrenke inn kosen i helgen og heller kaste det som er igjen... Være litt strengere med meg selv! Jeg kan trøstespise litt så er vanskelig å legge om av og til.
Er det mulig å prøve å heller bare spise litt mindre av alt? Altså..at du kan fortsette å spise det samme,men i litt mindre mengder. Hvis du pleier å spise tre brødskiver til kvelds f.eks, så kutter du ned til to? Tror ofte det er mer gjennomførbart enn at man lager strenge regler om hva man kan spise og ikke.

Og hvis du ikke allerede har gjort det-legg om til lettprodukter. Tenker da spesielt på meieriprodukter som melk,ost,majones og rømme. Der er det mange kalorier å hente,uten at det går spesielt utover smaksopplevelsen.

Ellers er det jo sånn med motivasjon, at den «kommer ikke», den skapes i takt med at du begynner å gjøre endringer;). Vet det er dritt å høre,men venter du på motivasjonen, kan du måtte vente for evig. Ta museskritt i riktig retning,så kommer motivasjonen og stoltheten av deg selv som hyggelige bieffekter.

Jeg måtte kaste snusen i søpla da jeg stod med positiv test i hånda. Jeg vet med meg selv at jeg aldri kommer til å ta en eneste snus i svangerskapet, men det er beinhard jobbing hver eneste dag. Skulle jeg ventet på motivasjonen til å klare å slutte med snusen,så hadde jeg fortsatt snust. Klarer jeg,så klarer du:happy:. Du har en stor heiagjeng her inne iallfall!

Back
Topp