Positiv koronatest

God bedring folkens <3 Går på en måte bare å venter på smitte med 2 små i barnehage og utsatt på jobb. Spesielt med de nye retningslinjene mtp karantene ^^

God bedring folkens <3 Går på en måte bare å venter på smitte med 2 små i barnehage og utsatt på jobb. Spesielt med de nye retningslinjene mtp karantene ^^
Det er vel nesten forventet at de fleste blir smittet nå fremover :oops: Satser på at det kommer snart og ikke midt oppi fødsel i tilfelle :angelic:

Ko-ko at isolasjonen bare var 6 dager. Jeg holdt meg hjemme til selvtesten ble negativ (det tok 10 dager fra symptomdebut). Ellers har det gått veldig bra. Føler meg fortsatt småforkjølet, men både kropp og sinn fungerer som de skal. Sannsynligvis ikke noe å frykte for de aller fleste av oss. Håper dere slipper like billig unna alle sammen.

Og mannen min er fortsatt ikke smittet! Må være boosterdosen, for vi var sammen hele tiden i dagene før jeg fikk symptomer.

Jeg fikk beholde alle sanser hele veien. Vet ikke hvilken type jeg har hatt, da. 3-åringen fikk aldri symptomer?
3 åringen vår heller fikk aldri symptomer, han testet vi med PCR siden jeg også ble smittet :)

men smak og lukt begynner å komme tilbake, det er bare svakt enn så lenge :p
Du kan jo høre med legen hvilken variant dere fikk? Vi hadde som sakt Omikron :)

3 åringen vår heller fikk aldri symptomer, han testet vi med PCR siden jeg også ble smittet :)

men smak og lukt begynner å komme tilbake, det er bare svakt enn så lenge :p
Du kan jo høre med legen hvilken variant dere fikk? Vi hadde som sakt Omikron :)
Så godt å høre. Jeg skal spørre legen :pompus:

Det er vel nesten forventet at de fleste blir smittet nå fremover :oops: Satser på at det kommer snart og ikke midt oppi fødsel i tilfelle :angelic:

Ja, det er det jeg tenker også :D Heller nå enn langt ut i 3.trimester..

Ah da fikk jeg også korona. Samboeren min har vært positiv i fire dager og jeg har så å si vært isolert med han, testet positivt dagen han var ute av isolasjon (i går). Følte meg helt fin, men i dag er jeg tett, litt tørr i hals og vanvittig sliten i kroppen..! Når fikk dere energien tilbake, dere som har hatt covid?

Ah da fikk jeg også korona. Samboeren min har vært positiv i fire dager og jeg har så å si vært isolert med han, testet positivt dagen han var ute av isolasjon (i går). Følte meg helt fin, men i dag er jeg tett, litt tørr i hals og vanvittig sliten i kroppen..! Når fikk dere energien tilbake, dere som har hatt covid?
Etter et par uker. God bedring!!!

Masse god bedring, håper det går fort over!:happy:
Er det lov spørre om du er vaksinert og evt hvor mange doser?

Masse god bedring, håper det går fort over!:happy:
Er det lov spørre om du er vaksinert og evt hvor mange doser?

Ja! Dobbelt vaksinert, tok siste i romjulen. Heldigvis ikke så lenge siden. Akkurat nå er jeg tett i bihulene og litt vondt i hode. Har tatt to paraceter og da løsnet alt, for en stund i hvert fall. Hvis dette ikke blir verre kan jeg i hvertfall si med trygghet at første trimester med svangerskapskvalme var ca 100 ganger verre haha!

Det er SÅ mye smitte rundt meg/oss nå :banghead: Tenker at enten må jeg få covid nå, eller så må jeg isolere meg selv om 2-3 uker for å være sikker på at jeg ikke er smittet under fødsel! 33+0 idag. Har fått to doser av vaksinen så er i grunn ikke bekymret for å bli smittet. Tenker også at om jeg får det nå så får lille også antistoffer, og det er bra. Vil ikke ha en nyfødt som plutselig blir smittet :nailbiting:

Det er SÅ mye smitte rundt meg/oss nå :banghead: Tenker at enten må jeg få covid nå, eller så må jeg isolere meg selv om 2-3 uker for å være sikker på at jeg ikke er smittet under fødsel! 33+0 idag. Har fått to doser av vaksinen så er i grunn ikke bekymret for å bli smittet. Tenker også at om jeg får det nå så får lille også antistoffer, og det er bra. Vil ikke ha en nyfødt som plutselig blir smittet :nailbiting:

jeg tenkte akkurat som deg, og ble plutselig smittet forrige uke (ikke så rart når samboer jobber på barneskole og har utallige positive nærkontakter). Jeg ble litt lettet da jeg fikk positiv test nå, deilig å bare bli ferdig med det- så får den lille en ekstra dose mens han er i magen. Jeg har også to doser og har et relativt mildt forløp, vondt i halsen, ganske tett- men ikke noe verre enn en forkjølelse. Noen blir likevel veldig syke, så man kan være uheldig! Det der er så vanskelig! Nesten som man får lyst til å smitte seg kontrollert, slik at man har oversikt enn at det plutselig kommer i uke 39 som Lyn fra klar himmel liksom. Samboeren min var nesten ikke syk, så vi tok ingen hensyn til smittevern hjemme, hadde han vært skikkelig dårlig derimot, hadde jeg nok vurdert å flytte ut en stund til han var frisk! Sånn sett kan man si at jeg har vært «heldig», samtidig aner vi jo ikke hvilken følger dette kan få- og jeg har vært for slapp til å teste om lungene er som de skal, men jeg kjenner ikke noe spesielt til andpustenhet nå. Dvs. Jeg er jo i tredje trimester, så noe andpusten skal jeg jo være.

jeg krysser fingrene for at du slipper unna!! Ta forholdsregler og vær streng med de rundt deg! Det er lov! Dersom du skulle få viruset, håper jeg det skjer straks og at du får lite av det!

Her har mannen fått korona men han har kun feberfølelse på kvelden og litt hoste her og der... trodde han skulle bli mer sjuk i og med at han er i risikosonen! :hilarious: Ennsålenge er både meg og barna negative, men tipper på at det kommer før jeg aner det! Vi holder ikke oss vekke fra hverandre og jeg tror at det er best å bare bli ferdig med det nå enn rundt fødseltid!:oops:

I dag tidlig testa jeg både treåringen og meg selv. Testa henne pga litt snørr og hoste, og meg selv bare for å vise på meg først. De var negative begge to. Glemte å kaste dem før jeg dro ut av heimen, og oppdaget strek på dem begge da jeg kom hjem. Hennes sterkere enn min.
I dag har jeg vært uvanlig trøtt og sliten, og våknet med hodepine etter en lur ista. Tok derfor en ny test. Negativ den og. Én time etter avlesningsfristen dukket streken opp der også.

Så nå er jeg spent på hva morgendagen bringer! Får starte dagen med ny test på oss begge tenker jeg :)

I dag tidlig testa jeg både treåringen og meg selv. Testa henne pga litt snørr og hoste, og meg selv bare for å vise på meg først. De var negative begge to. Glemte å kaste dem før jeg dro ut av heimen, og oppdaget strek på dem begge da jeg kom hjem. Hennes sterkere enn min.
I dag har jeg vært uvanlig trøtt og sliten, og våknet med hodepine etter en lur ista. Tok derfor en ny test. Negativ den og. Én time etter avlesningsfristen dukket streken opp der også.

Så nå er jeg spent på hva morgendagen bringer! Får starte dagen med ny test på oss begge tenker jeg :)
De kan vise falsk positiv etter 30 min :) mine har også vært slik hver gang jeg har testet meg siden pandemien start..;) derfor det står "les av mellom 15-30 min"

Jeg fikk falskt positive etter 30+ minutter forrige uke. Slo aldri ut skikkelig. Tror ikke det var covid.. de var helt blenda etter 15 minutter alle sammen

Ulempen med hurtigtesten er jo at alle testetøsene (som de fleste av oss er) sjekker i alle vinkler etter strek :p og overtenker dersom den er positiv etter tidsfristen :hungover::hilarious: jeg fikk i hvert fall skikkelig flashback fra gravidtestingen når jeg testet for korona i starten av januar :hilarious::hilarious::hilarious:

De kan vise falsk positiv etter 30 min :) mine har også vært slik hver gang jeg har testet meg siden pandemien start..;) derfor det står "les av mellom 15-30 min"

Veldig klar over det. Ellers hadde jeg jo ikke vært spent på om det er noe som slår ut i morgen eller ei :)

Back
Topp