Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Digger profil bildetTrøtt og uggen. En samboer som ikke gidder gjøre husarbeid før jeg har mast 15 ganger om en ting, blir gæren.. tror ikke han skjønner hvordan jeg egentlig har det.

Jeg var til en kontroll på kvinneklinikken på Ullevål på torsdag grunnet smerter da og (men mildere enn de som traff meg i går). På kontrollen kunne de ikke se så mye til graviditeten annet enn at det var gode forhold i livmoren med tykk slimhinne etc, men så fant de en vanncyste på den venstre eggstokken som var 5 cm stor. De sa at det ikke er farlig, og ikke påvirker graviditeten. Og at den enten bare forsvinner eller eventuelt sprekker.
Mistenker derfor at smertene i går var fra cysten som sprakk. For jeg har ikke smerter i dag, og har ingen blødning. Krysser alt jeg har for at det er der og ikke SA.

Jeg har hatt store cyster og når de sprekker er det kjempe vondt. Så kan nok stemme om du hadde veldig vondt. Jeg har og hatt SA og hadde ingen smerter.
Så krysser fingrene på cysten. Etterhvert blir du vant med det og kjenner med en gang når du har store cyster![]()
Skal pendle til skolen i 2 uker nå med buss… å jeg frykter jeg må ha med pose å kaste opp i
Bekkenet er helt på bærtur allerede og kvalmen har kommet ganske heftig… Har såvidt vært på jobb i januar pga dødsfall i familien og påfølgende covid-smitte, så jeg kjenner ikke pasientene som er innlagt så godt heller…
Har postafen liggende så om det blir for ille imorgen må jeg krype til korset å begynne å ta dem… bedre å gjespe seg gjennom dagen enn å være så kvalm 
Noen andre som spyr? Jeg er bare 6+2. Er det normalt å være så dorlig så tidelig. Akuratt no forstår jeg ikke hvorfor folk orker å være gravid. Hvis dette holder på i lengden forstår jeg ikke hvordan jeg skal klare å komme meg gjennom dette... Ting e sikkert mye verre siden jeg har corona itillegg. Jeg føler meg helt forferdelig i dag og er så langt nede..![]()
Jeg har aldri spydd, men vært kjempe kvalmen fra ca uke 6 til uke 8/9 tidligereNoen andre som spyr? Jeg er bare 6+2. Er det normalt å være så dorlig så tidelig. Akuratt no forstår jeg ikke hvorfor folk orker å være gravid. Hvis dette holder på i lengden forstår jeg ikke hvordan jeg skal klare å komme meg gjennom dette... Ting e sikkert mye verre siden jeg har corona itillegg. Jeg føler meg helt forferdelig i dag og er så langt nede..![]()
Noen andre som spyr? Jeg er bare 6+2. Er det normalt å være så dorlig så tidelig. Akuratt no forstår jeg ikke hvorfor folk orker å være gravid. Hvis dette holder på i lengden forstår jeg ikke hvordan jeg skal klare å komme meg gjennom dette... Ting e sikkert mye verre siden jeg har corona itillegg. Jeg føler meg helt forferdelig i dag og er så langt nede..![]()
Må bare kommentere litt på min egen post
Ikke ment som at alle bør ta kvelmestillende med en gang altså, men noen får kvalme som er helt ulevelig og som går såpass ut over en selv og hverdagen at det blir vanskelig å håndtere. Og da syns syns det er viktig at man vet om det. Selv gikk jeg ned nesten 10 kg første trimester med førstemann, og var helt fullstendig ødelagt både mentalt og fysisk. Den gangen visste jeg ikke om at man kunne ta kvalmestillende, og kvalmen varte godt ut i 2 trimester, og jeg kastet opp hele svangerskapet selv om kvalmen heldigvis roet seg. Jeg tenker i dag at jeg absolutt burde bedt om mer hjelp og oppfølging da, og er veldig glad for at jeg fikk det i 2. svangerskap.
Så igjen, ikke meningen å være "pille-pusher", men jeg syns selv det er godt å vite at det finnes hjelp hvis det vedvarer og hvis man trenger detNoen kan også ha effekt av iv tilskudd av væske, dersom man blir så dehydrert at det er nødvendig.
Jeg fikk kvalme i uke 5 med de to andre. Kvalmen kommer gjerne tidligNoen andre som spyr? Jeg er bare 6+2. Er det normalt å være så dorlig så tidelig. Akuratt no forstår jeg ikke hvorfor folk orker å være gravid. Hvis dette holder på i lengden forstår jeg ikke hvordan jeg skal klare å komme meg gjennom dette... Ting e sikkert mye verre siden jeg har corona itillegg. Jeg føler meg helt forferdelig i dag og er så langt nede..![]()
Har hatt en konstant smerte (føles litt som sting) på venstre side i livmora siden i går kveld. Aldri kjent sånn før. Kjenner jeg er engstelig for å miste. Og siden legen min har blitt syk så er ultralydtimen på torsdag avlystDenne dagen ble veldig tung kjenner jeg