Rutiner?

Willeikke

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
♡Julekulene 2021♡
Har deres julekuler fått noen slags rutine på noe enda? Evnt hvilke tider og hvor ofte/lenge av gangen?
Her har soving kommet inn til omtrent faste tider (likey likey!!). Hun er 3 uker og 2 dager gammel.
 
Har deres julekuler fått noen slags rutine på noe enda? Evnt hvilke tider og hvor ofte/lenge av gangen?
Her har soving kommet inn til omtrent faste tider (likey likey!!). Hun er 3 uker og 2 dager gammel.

Ikke fått oversikt over rutiner enda, men kveldsrutinen har vi fått innarbeidet sånn halvveis. Her sover vesla hele natta, mater henne før jeg legger meg rundt midnatt og da sover hun gjennom natta. Så blir det frokost på henne så sover hun gjerne 2-3 timer til rett etter det. Men alt mellom første frokostdupp og kvelden har jeg ikke noe rutine på enda.
Hun er 5 uker i morgen :happy:
 
Rutinen er klar for natten ihvertfall:hilarious:
Hun våkner rundt 22 og er lysvåken eller grinete og veldig klistremerkebaby fram til ca kl 02. Deretter sover hun til 5, ammer og bytter bleie. Sover videre til 09. På dagtid styres duppene av hva vi gjør, men hun sover nesten hele formiddag og ettermiddag med noen bleieskifte-pauser og amming. Kan sove lenge om hun ligger på brystet eller vi er i bevegelse:)
Hun er 6,5 uke nå.
 
Ingen rutiner. Ligger i stuen sammen med oss til vi legger oss :)Da er det bleieskift og amming. Svøper hun også sover hun i bedside criben. Første lur er da gjerne fra 23 til 0230/0300.
 
Ingen rutiner her enda og kjenner jeg oss riktig så blir det ikke noe rutiner med det første. Både jeg og mannen er dårlig på rutiner vi er ikke noe rutinemennesker :bag: med storesøster kom rutinene også av seg selv så går for samme strategi denne gangen også :)
 
Ingen rutiner her heller, men veldig lyst til å få det på plass snart. Er førstegangs, så har ingen erfaring:happy: kom gjerne med tips på hvordan vi kan gjøre det!
 
Ingen rutiner som sitter. Drømmen hadde vært en god kvelds- og nattrutine. Da han var 3-4 uker fikk vi han til å sove litt i seng både på dagtid og natt. Nå, våkner han så fort han legges ned uansett hvor tungt han sover og spinner kjapt ut av sengen og mot meg hvor han aller helst vil sove på brystet mitt.
Sånn ellers så sover han et sted mellom 2-4 timer i slengen ut i fra hva vi gjør og hvor han sover. På brystet kan han sove i fem timer lett. Spiser som regel etter hver lengre soving. Har lastet ned to apper og følger neste hver eneste konto på insta med folk som driver med søvnråd og har prøvd stort sett alle rådene.. nada fungerer
 
Ingen rutiner som sitter. Drømmen hadde vært en god kvelds- og nattrutine. Da han var 3-4 uker fikk vi han til å sove litt i seng både på dagtid og natt. Nå, våkner han så fort han legges ned uansett hvor tungt han sover og spinner kjapt ut av sengen og mot meg hvor han aller helst vil sove på brystet mitt.
Sånn ellers så sover han et sted mellom 2-4 timer i slengen ut i fra hva vi gjør og hvor han sover. På brystet kan han sove i fem timer lett. Spiser som regel etter hver lengre soving. Har lastet ned to apper og følger neste hver eneste konto på insta med folk som driver med søvnråd og har prøvd stort sett alle rådene.. nada fungerer
Jeg har sneket litt i oktobergruppa, og der er det mange som sier at rutinene ikke sitter enda. Og at mange ikke får dem til før 3mnd alder. Her har det bare falt seg inn på dagtid at søvnen er nogenlunde faste. Nattan er hei kom og hjelp meg og hurramegrundt visse netter:bored: Så tror visse råd funker på noen barn, og på andre ikke.
 
Ingen rutiner her heller, men veldig lyst til å få det på plass snart. Er førstegangs, så har ingen erfaring:happy: kom gjerne med tips på hvordan vi kan gjøre det!

sniker
Jeg har bare gått inn på soverommet fra det tidspunktet jeg vil at baby har natt og vekket henne neste morgen så hun har litt våkentid på starten av dagen. Tror det ble fast kveldslegging rundt 2 mnd, begynte 1 uke før med bare å være på soverommet hele kvelden med henne. Før det skreik hun for mye.
Rutiner på dagtid derimot synes jeg falt mer på plass rundt 8-9 mnd. Før det ca antall lurer, ikke til samme tid. Generelt slitt mye med søvn på dagtid og gjør det enda, 10 mnd nå. Også er det vanlig at de sover bedre og bedre frem til 4 mnd. Og deretter begynner de fleste periodevis å sove helt elendig på nettene. Ikke alle, såklart, men veldig vanlig :)
 
Jeg har sneket litt i oktobergruppa, og der er det mange som sier at rutinene ikke sitter enda. Og at mange ikke får dem til før 3mnd alder. Her har det bare falt seg inn på dagtid at søvnen er nogenlunde faste. Nattan er hei kom og hjelp meg og hurramegrundt visse netter:bored: Så tror visse råd funker på noen barn, og på andre ikke.
Hehe, er litt dobbelt at mange i oktobergruppa har det sånn også. På den positive siden; bra det ikke bare er oss. På den andre siden; F***, skal vi surre sånn her i et par mnd til :eek:
I går kveld bestemte jeg meg for å prøve å få han til å sovne i senga si, det gikk til slutt. Tok 30 min. Han sov noen gode timer frem til første mating, etter det våknet han ofte. Roet seg når jeg la en hånd på magen hans.. problemet er bare at det var ca 8 ganger i timen han trengte det.. Da han våknet i halv seks tiden og ba om mat og jeg ba gubben stå opp med han ville han ikke ha mat men sovnet booom på brystet hans. Vi ble kanskje litt slitne begge to av natta. Klokka er nå halv ett på formiddagen og han vil bare ligge på brystet og sove. Ikke så interessert i mat og er litt grinete. Kanskje han ikke er helt klar for senga si ennå.. eller vi må bare øve litt sammen
 
Hehe, er litt dobbelt at mange i oktobergruppa har det sånn også. På den positive siden; bra det ikke bare er oss. På den andre siden; F***, skal vi surre sånn her i et par mnd til :eek:
I går kveld bestemte jeg meg for å prøve å få han til å sovne i senga si, det gikk til slutt. Tok 30 min. Han sov noen gode timer frem til første mating, etter det våknet han ofte. Roet seg når jeg la en hånd på magen hans.. problemet er bare at det var ca 8 ganger i timen han trengte det.. Da han våknet i halv seks tiden og ba om mat og jeg ba gubben stå opp med han ville han ikke ha mat men sovnet booom på brystet hans. Vi ble kanskje litt slitne begge to av natta. Klokka er nå halv ett på formiddagen og han vil bare ligge på brystet og sove. Ikke så interessert i mat og er litt grinete. Kanskje han ikke er helt klar for senga si ennå.. eller vi må bare øve litt sammen
Hvorfor sove alene i egen seng når man kan klenge og kose med de beste som finnes?
Tror egentlig det går om man er iherdig nok. Men å være det på natten når man er helt kræsj sjøl er ikke lett. Hatt intensjoner om å være flink her, men til slutt sleper jeg henne over til meg fra bedside når jeg ikke orker «knirkinga» hennes lenger:hilarious: Og sånn går det hver natt:rolleyes: Ikke svak her ikke:hilarious:
 
Hehe, er litt dobbelt at mange i oktobergruppa har det sånn også. På den positive siden; bra det ikke bare er oss. På den andre siden; F***, skal vi surre sånn her i et par mnd til :eek:
I går kveld bestemte jeg meg for å prøve å få han til å sovne i senga si, det gikk til slutt. Tok 30 min. Han sov noen gode timer frem til første mating, etter det våknet han ofte. Roet seg når jeg la en hånd på magen hans.. problemet er bare at det var ca 8 ganger i timen han trengte det.. Da han våknet i halv seks tiden og ba om mat og jeg ba gubben stå opp med han ville han ikke ha mat men sovnet booom på brystet hans. Vi ble kanskje litt slitne begge to av natta. Klokka er nå halv ett på formiddagen og han vil bare ligge på brystet og sove. Ikke så interessert i mat og er litt grinete. Kanskje han ikke er helt klar for senga si ennå.. eller vi må bare øve litt sammen


Les om fjerde trimester. Handler ikke om å jobbe hardt nok eller være sta nok så tidlig, men at babyer bruker ulik tid på å omstille seg livet utenfor livmoren. Noen sover ikke hvis ikke de får ligge i samme seng som eller nærmere foreldrene. Pleier å gå over av seg selv :) har hatt 2 barn og de har vært så ulike, den første ganske selvstendig og tilfreds fra fødsel, den andre helt klistremerke.
 
Her har vi en slags rutine, men det er mest pga de 2 eldste, så lillemor må bare henge med på lasset :p
Vi står opp mellom 6.30-7.30. Om hun sover da, så får hun sover litt videre, men ikke senere enn til kl 8. Steller, mater og så ligger hun en stund i babygym eller sitter i vippestolen mens jeg gjør ferdig der to eldste/smører matpakker. Kler på yttertøy og kjører til barnehagen mellom 8.30-9. hun sovner på turen og starter da dupp nr 1. Når vi kommer hjem legges hun gjerne rett over i vogna og så får vi ut med hunden. Første duppen varer ofte mellom 1,5-3 timer. Så har vi lite rutiner fram til kl 19. De siste 2 dagene har jeg begynt å stelle lillemor samtidig med de 2 eldste. Ammer henne mens jeg leser eventyr/synger for de, og når er lagt/sovnet, går jeg inn opp rommet vårt (mellom 20-21) og ammer, raper og ammer litt til. Disse 2 dagene har hun tatt kvelden mellom kl 21.30-22.30 og sovet mellom 3-4 timer før hun våkner for nattens første amming og bleieskift. Håper å fortsette på dette viset og etterhvert få pushet tiden litt og litt fram, slik at jeg får litt mer egentid på kvelden til enten rydding, klesvask, avslapping eller kjærestetid :happy:
 
Her legger vi lille mellom 19-20. Bader og koser rundt 18-19, så mat og legger henne i sengen sin. Sover til 01-02. Så mat. Står opp rundt 07.00. Veldig godt med kvelden som mann og kone også❤️ På dagen sover hun en lang lur på ca tre timer, og noen andre på en time ca. Om det varer vet jeg ikke, men håper det.
 
Her har vi fått på plass de to viktigste rutinene for denne tida i min verden;
1) Jeg legger meg alt for seint, mens lille sover på meg. Søvnunderskuddet øker frem til jeg tenker at nå MÅ jeg skjerpe meg, men så sover lille magisk nok litt mer sammenhengende ei natt, og dermed er jeg uthvilt nok til å fortsette den onde spiralen. :p
2) Lille vil alltid ammes når storebror kommer hjem og skal få litt tvtid, så da kan jeg ha liten på ammeputa og stor i armkroken. Det er koselig det :Heartbigred
 
Ikke fått oversikt over rutiner enda, men kveldsrutinen har vi fått innarbeidet sånn halvveis. Her sover vesla hele natta, mater henne før jeg legger meg rundt midnatt og da sover hun gjennom natta. Så blir det frokost på henne så sover hun gjerne 2-3 timer til rett etter det. Men alt mellom første frokostdupp og kvelden har jeg ikke noe rutine på enda.
Hun er 5 uker i morgen :happy:

Veldig likt som her :) legger seg på kvelden, men siden me ikkje har noko rutine på kvil på dagtid og alltid mykje program han må tilpasse seg så variere det fra kl 17 til kl 22 liksom før han ende i sengo ❤
 
Back
Topp