The road from 3 to 4

Babydream2022

Elsker forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Påskeliljene 2022 ❤️
Septemberskattene 2023
Hei, jeg har lenge tenkt på at jeg skulle starte min egen dagbok. Nå tenkte jeg det var på tide, siden vi prøver på baby nr 2.

Her vil det komme litt om forhistorie og veien videre:happy:
 
Min historie så langt...

I august 2020 blei jeg mamma for første gang. Veien dit var lang.
Med 2 spontanaborter og en kjemisk i bagasjen, ble det besluttet å starte med stimulering. Jeg har pcos, noe som kunne gjøre det vanskelig å bli gravid naturlig, og med lange sykluser var det vanskelig å vite når EL var.

Vi startet prosessen med å ta metformin, for å se om dette ville stabilisere syklusen. Noe desverre det ikke gjorde. Etter nesten 6 måneder med metformin, og ingen fremdrift så fikk jeg prøve letrozol. Ble satt på enkel dose, 1 pille fra CD 3-7, inn på UL på CD 12. Det var egentlig bare en nedtur for der var det ingen modne egg å se. Da var det bare å vente til tidligst CD 45 før jeg fikk ta en runde med provera for å få mensen. Og neste runde fikk jeg ta dobbel dose med letrozol. Pp2 ga heller ingen graviditet. Så da var det bare å prøve igjen. Pp3 satt endelig spiren og en perfekt liten gutt kom 6 dager før termin i august 2020:Heartred
 
Last edited:
Baby nr 2...

Nå går 2021 mot slutten, men prøvingen startet i mars. Dette året har vært langt fra hva jeg så for meg og ikke minst tungt og til tider veldig vanskelig.

Siden jeg måtte ha KS med førstemann, så måtte jeg vente 6 måneder med starte prøvingen av baby nr 2. For min del kunne jeg ønske jeg kunne starte med en gang nr 1 var ute, da ønsket var 2 tette. Vi skulle starte opp med letrozol kurer igjen. Men måtte vente til mensen kom, noe den ikke gjorde. Så da var det en ny runde med provera. Mens kom først i midten av Mai, og jeg fikk endelig starte opp med letrozol. Gleden var stor men veldig kortvarig.

Med full oppussing av en etasje i huset, så skulle ting gå fryktelig galt. Jeg sto på feil sted til feil tid, og fikk en stålstøtte (som holder bæring på plass ved endringer av bærevegger) i hodet. Neste jeg vet er at jeg våkner på OUS en eller to dager senere (noe usikker på hvor lenge jeg er borte). Lite skjønner jeg alvoret av hva som har skjedd. Der får jeg beskjed om at jeg har vært i en ulykke hjemme, og jeg ligger på sykehuset med brudd i hodet med små blødninger i hjernen og brudd i ryggen. De neste 11 dagene ble tilbragt på sykehuset før jeg endelig fikk komme hjem. Jeg er veldig gla for at jeg har livet i behold og jeg har kommet meg forholdsvis bra. Nedturen var all prøving med nr 2 stoppet opp.

Staheten i meg....

Sta som jeg er tvinger jeg samboeren til å gå med på å starte prøvingen igjen kun 2 måneder etter ulykka. Mensen kommer og jeg begynner på letrozol uten at gyno vet om det eller hva som har skjedd, frykten for at jeg skulle få nei fra gyno var for stor til at jeg turte å kontakte dem først. Gjennomførte kuren og spiren satt. Jeg var så gla, endelig en glede og skikkelig opptur etter en ellers dyster sommer.

Kortvarig glede....
 
Når enorm glede snur....

Den store gleden, jeg var gravid og jeg fikk bestilt TUL. Den skulle jeg ha i uke 9+4 ca.

Jeg var så gla for å endelig ha lykkes, nå skulle lillebror eller lillesøster komme. Jeg gledet meg til TUL, og gledet meg til å fortelle familien at jeg var gravid.

TUL...

Endelig var dagen for TUL her, jeg hadde samme dag vært hos legen å fått helsekort for gravide. Nå var det endelig tid for å se lille nurket for første gang.

Den gleden ble fort snudd på hodet. Det var ingen hjerteslag å se. Å så langt på vei, så skulle man se hjerteslag. Beskjeden om at det var MA var tung. Fosteret ble målt til 6+2.

Allerede dagen etter fikk jeg time på sykehuset, ny UL ble utført og det ble bekreftet igjen at det var MA.
Det ble besluttet å gjennomføre en medisinsk abort, rett og slett noe av det jævliste jeg har gjennomgått i mitt liv.
 
Min opplevelse av medisinsk abort...

Dette er min opplevelse av å gjennomgå en medisinsk abort. Som nevnt i forrige innlegg så var dette noe av det jævliste jeg har gjennomgått i mitt liv.

Fikk første pille på sykehuset den lørdagen, og skulle komme tilbake på mandag 2 dager etter.
Fikk beskjed om at man kunne begynne å blø litt etter første pille.

Det ingen fortalte...

...var at det kunne starte hele aborten. Begynte å blø smått på kvelden den lørdagen. Det som ventet meg på søndag, vil jeg aldri oppleve igjen. Ut på dagen fikk jeg interessert smerter og styrt blødninger med klumper. Dette holdt på resten av dagen og langt ut på natta. Jeg kunne ikke være langt unna do da, det blødde så intenst mye. I tillegg hadde jeg "rier" disse føltes verre enn fødselsrier. Blei så dårlig, kastet konstant opp.

Mandagen kom....

Så var det tid for turen til sykehuset og fullføre denne aborten. Jeg fikk pillene og tok dem. Men ingenting skjedde. Fikk etter noen timer flere piller. Dette skjedde 3 ganger. Men fortsatt skjedde det ingenting. Det er vist ikke normalt at man får UL for å sjekke når man gjennomfører medisinsk abort på sykehuset, men de ville undersøke siden det ikke skjedde noe.

På UL viste det seg at det var rester som ikke kom ut. Jeg fikk valget gjennomføre kirurgisk med en gang eller vente til dagen etter. Jeg valgte med en gang. Da uten narkose. Det var vondt. Jeg skal love deg det var vondt. Men fikk heldigvis bli ferdig med det en gang for alle.

Så var det ventinga 5 uker og da måtte ha negativ test før jeg kunne prøve igjen.
 
Huff, så utrolig uheldig du har vært. Veldig trist å høre og håper lykken snur snart. Følger deg gjerne videre ❤️

:Heartred tusen takk, håper virkelig lykken snur snart jeg også. Kan jo ikke gjøre annet enn å ta en dag av gangen. Men noen ganger blir disse dagene så ekstremt lange :inpain:
 
Venting...

Venting det er noe jeg ikke er så god på. Jeg er fryktelig utålmodig når det gjelder ting som et så ønsket.

Etter 5 uker med venting og negativ graviditetstest kunne jeg endelig starte opp igjen. Nå var det bare den uteblivende mensen da. Siden jeg skjeldent får dem av meg selv.

Da blei det en ny runde med provera for å få startet en ny syklus. Mensen kom endelig den 10.nov, og på CD 3 kunne jeg endelig starte på en ny letrozol kur. Denne gangen ble det nok en dobbel kur i 5 dager.

Når jeg ble gravid med lille sjefen i huset, fikk jeg EL på CD 15. Nå som den gang tok testet jeg etter EL med fertilitetsmonitor. Bare denne gangen fikk jeg aldri max. Og pga sykdom fikk jeg aldri vært inn til kontroll UL på CD 12. Så aner ikke nær EL var denne gangen.

I går var siste dagen med EL test og først da viste den Lav. Så har ikke snøring på hvor mange dpo jeg evt skulle være denne pp.

G-testen...

Har testet noen dager med tidligtest, men alle har vært like hvite som snøen. Føler håpet begynner å skinnet denne runden. Og skulle ønske mensen bare kunne komme for som fy.
 
Når var EL....? Teste eller ikke teste med g.test...?

Jeg har jo som nevnt tidligere tatt Letrozol i denne PP'n, og jeg har testet etter EL med CB advanced fertilitetsmonitor (vet man ikke skal teste etter EL Når man tar Letrozol og har pcos). Men utålmodig som jeg er så måtte jeg jo prøve.

Ut i fra testene så ble de først sterke flere dager etter antatt EL. Så nå lurer jeg på om EL kan ha vært senere.

Tok først i går en CB early test, følte jeg kunne skimte ev svak svak strek da. Men tenkte at det kun var den berømte skyggestreken.

Nå i dag, tok jeg en ny test. Og det ble en mye tidligere strek enn i går, men fortsatt svak. Se bildene. Begge bildene er av samme test.

Hva skal en tru? Skyggestrek eller babystrek?

Har mensmurringer og prikkende følelse i niplene.. tør jeg håpe?
 

Vedlegg

  • Snapchat-1413708119.jpg
    Snapchat-1413708119.jpg
    418,9 KB · Visninger: 57
  • Snapchat-1076683796.jpg
    Snapchat-1076683796.jpg
    362,3 KB · Visninger: 59
Frustrert.no

Nå tar frustrasjonen totalt over her. Har tatt flere tester, alle er negative. TR har heller ikke meldt sin ankomst. Er på CD 35 denne syklusen. Har pcos, tatt letrozol denne pp, aner ikke om jeg hadde modne egg eller og jeg har hatt EL da jeg var syk dagen jeg skulle ha UL.

Negative tester og uteblivende mens, var ikke det jeg håpet på.

What to do now?? Hmmmmm....
 
Frustrert.no

Nå tar frustrasjonen totalt over her. Har tatt flere tester, alle er negative. TR har heller ikke meldt sin ankomst. Er på CD 35 denne syklusen. Har pcos, tatt letrozol denne pp, aner ikke om jeg hadde modne egg eller og jeg har hatt EL da jeg var syk dagen jeg skulle ha UL.

Negative tester og uteblivende mens, var ikke det jeg håpet på.

What to do now?? Hmmmmm....
Hva med å booke en time til gyn for å se om det er noe på gang? Hvis ikke det er noe på gang enda, kan du jo høre om plan videre og om du for eksempel kan begynne rett på en dobbelt dose. Jeg fikk muligheten til det tidligere høst da enkel kur ikke hadde noen effekt.
 
Hva med å booke en time til gyn for å se om det er noe på gang? Hvis ikke det er noe på gang enda, kan du jo høre om plan videre og om du for eksempel kan begynne rett på en dobbelt dose. Jeg fikk muligheten til det tidligere høst da enkel kur ikke hadde noen effekt.

Gynon min har lange ventelister, er så vidt de får presset meg inn til å ta kontroll på CD 12 for egg kontroll. Jeg har tatt dobbeldose siden vi startet prøving. Da enkeltdose ikke har gitt noe utbyttet. Men kanskje jeg kan få gyno til å ringe meg å høre hva jeg skal gjøre. Trur jeg har tatt sikkert 15 tester og de er alle like hvite som snøen. Hadde håpa jeg slapp å ta trippeldose men redd det ser ut til å bli det nå
 
Gledelig overraskelse...

CD 1


Kanskje feil å bli gla for at man går inn i en ny PP, men jeg blei så gla når TR meldte sin ankomst av seg selv denne gangen. Noe som i og for seg er ganske uvanlig til å være meg men:happy: gla var jeg iallefall for å slippe en ny provera kur for å få mensen. Og en glede for å komme kjapt i gang med ny PP.
 
CD 3...

Det er Fredag, den dagen jeg liker best i uka. Mini koser seg i barnehagen, og ho mor har holdt på med klargjøring for å legge gulv i stue og kjøkken.

Men.... det er ikke fredagen i seg selv som gjør meg gla i dag, det er endelig dagen i syklusen for å begynne med letrozol kuren. Skal nok en gang ta dobbel dose (gjort det noen runder nå, eller en del). Håper dette blir siste runden min med letrozol og at det blir unnfanget en liten spire rundt nyttårstider.
 
CD 4...

Dag 2 med letrozol kur, jeg velger å ta kuren på kvelden før jeg legger meg for å slippe mest mulig bivirkninger. Men i dag har ikke vært en god dag, vært utrolig slapp og sliten. Og ikke minst kvalm. Juleshoppingen med mini blei kortet ned da ho mor måtte fort hjem for å kaste opp. La dette være ett en gangs tilfelle.
 
CD 6...

Wow... disse dagene går så seint. Er i dag på dag nr 4 med letrozol. De siste dagene har jeg vært fryktelig dårlig, med både diare og oppkast. Noe som er første gang på letrozol kuren. Som igjen kan bli krevende med en liten rakker hjemme og med oppussing som skal være ferdig før jul.

I tillegg så sitter jeg å funderer over om jeg skal teste etter EL i dag eller bare legge inn aksjer fast annenhver dat fra dag 10... syns testing kan bli litt stress og ikke minst dyrt...
 
CD 7...

Det er endelig siste dag av letrozol kuren, og i dag er både humøret og formen helt på topp.
Trur det hjalp mye at vi i dag blei ferdig med deler av oppussing akkurat i tide til jul :Heartred

Nå begynner i grunn ventetiden på EL, ennå godt en har så mye å pusle med og at det skjer mye så en slipper å tenke for mye på den kommende tiden.

Jeg har bestemt meg for å ikke teste etter EL denne PP, da jeg syns det blir litt stress og ikke minst dyrt når en bruker fertilitetsmonitor. Men.... det er et stort men, kan jo hende jeg går på en smell. Vi har iallefall bestemt oss for at det skal legges inn aksjer annenhver dag fra og med CD 10 senest. Blir nok litt hygge før den tid å ja:laughing002
 
CD 15...

Oi, nå var det lenge siden jeg har oppdatert litt her. Jeg som sa til meg selv at jeg ikke skulle teste tenne perioden, gikk på en smell. Hadde noen EL tester liggende så fant ut at jeg like gjerne kunne bruke dem opp. La inn testene i premom aldri brukt den appen før og trur det var siste gang jeg kommer til å bruke den da jeg syns den var innviklet å forstå.
Screenshot_20211228-130738_Premom.jpg


Fikk tydeligvis peak i går, har heldigvis lagt inn aksjer annenhver dag siden CD 10. Idag har jeg hatt en del EL slim så håper egget har sluppet og at mannens svømmer har funnet veien sin. Har i tillegg hatt en del smerter i livmor regionen i dag så jeg har ett håp. Nå er det vel bare å vente på den evige perioden frem til IKM
 
CD 23 og dpo land....

Oi huff nå sitter jeg her å ser alle som tester. Jeg som skulle vente til IKM er nå noe i tvil om jeg kommer til å klare å vente til IKM, før jeg tester. Redd jeg må ut å handle noen tester i morra:facepalm: trur jeg er ca 7-8 dpo, la tiden gå fort til IKM....
 
CD 27... ca.12 dpo...

Oi denne dagen kan jeg ikke si annet enn at startet veldig bra. Har jo testet ned strimmel tester de siste dagene. Og i går startet dagen med en veldig veldig veldig svak strek, når kvelden kom og magefølelsen sa ta en test til og den også viste en veldig svak strek så klarte jeg rett og slett ikke la være å ta den aller siste testen jeg hadde liggende, CB digital i dag tidlig.

Og det var ett gledelig resultat:happy:
20220110_064807.jpg


Altså jeg skal ikke legge skjul på at jeg også er veldig nervøs, men også veldig gla. Fikk en følelse i går når kvalmen kom snikende, humøret veldig variert og ikke minst helt drøyt trøtt:hilarious:
 
Back
Topp