Desember 2021

Slikt surr er det man absolutt ikke trenger i slike situasjoner :eek:
Har du bedt om å snakke med legen igjen?
Sender deg gode klemmer :Heartred


Jeg blir så oppgitt av sånne ting! De må jo notere ned hva som blir bestemt. Var de ikke villige til å la deg ta Ovitrelle som eggløsningssprøyte nå? Jeg kan liksom ikke helt se hvordan det kan skade.

Får ikke snakke med legen. Får beskjed om at det ikke er aktuelt med Ovitrelle på nåværende tidspunkt og at vi får se etter UL. Altså, jeg vet jo at man uansett ikke setter Ovitrelle før UL, men legen sa det kunne hjelpe på min korte lutealfase, derfor skrev han ut det for å ta for eggløsning. Men det sier de at det ikke ligger noe notat om. Kun notat om 5. klikk hver 3. dag som støttemedisiner. De ser jo han har skrevet ut resept på det, men det betyr tydeligvis ikke noe. Har grått i hele dag over dette :sad010 Er bare ikke sånn man orker oppi det hele :(
 
Er det noen «fasit» på når testene slår sterkest ut etter ovitrelle? Hadde egentlig ikke tenkt til å monitorere det, men så ble det en form for tidsfordriv.. :p Satte sent i går kveld, denne er fra i dag tidlig.
 

Vedlegg

  • FEC6E330-36FF-43D9-84E0-905113BF4055.jpeg
    FEC6E330-36FF-43D9-84E0-905113BF4055.jpeg
    687,2 KB · Visninger: 54
Får ikke snakke med legen. Får beskjed om at det ikke er aktuelt med Ovitrelle på nåværende tidspunkt og at vi får se etter UL. Altså, jeg vet jo at man uansett ikke setter Ovitrelle før UL, men legen sa det kunne hjelpe på min korte lutealfase, derfor skrev han ut det for å ta for eggløsning. Men det sier de at det ikke ligger noe notat om. Kun notat om 5. klikk hver 3. dag som støttemedisiner. De ser jo han har skrevet ut resept på det, men det betyr tydeligvis ikke noe. Har grått i hele dag over dette :sad010 Er bare ikke sånn man orker oppi det hele :(
Dette er ikke slikt man orker oppi slikt, forstår virkelig frustrasjonen din :(
Etter hva jeg har skjønt har du vært igjennom flere forsøk tidligere også, er tøft nok følelsesmessig om man ikke måtte tulle med slikt :sad010
 
Dette er ikke slikt man orker oppi slikt, forstår virkelig frustrasjonen din :(
Etter hva jeg har skjønt har du vært igjennom flere forsøk tidligere også, er tøft nok følelsesmessig om man ikke måtte tulle med slikt :sad010
Har hatt 3 uttak, 3 innsett og 4 IUI. Ved alle mine innsett har jeg begynt å blø (kraftig blødning) 9DPO, 10DPO og 12DPO, så hadde en fin samtale med legen hvor han foreslo Ovitrelle som både trigger og støttemedisin. Men nå plutselig er det ikke notert noe sted at jeg skal ha Ovitrelle som trigger, selv om jeg allerede har hentet ut sprøyta og sendt resepten til dem for å vise. :(
 
Får ikke snakke med legen. Får beskjed om at det ikke er aktuelt med Ovitrelle på nåværende tidspunkt og at vi får se etter UL. Altså, jeg vet jo at man uansett ikke setter Ovitrelle før UL, men legen sa det kunne hjelpe på min korte lutealfase, derfor skrev han ut det for å ta for eggløsning. Men det sier de at det ikke ligger noe notat om. Kun notat om 5. klikk hver 3. dag som støttemedisiner. De ser jo han har skrevet ut resept på det, men det betyr tydeligvis ikke noe. Har grått i hele dag over dette :sad010 Er bare ikke sånn man orker oppi det hele :(
Skal du til kontroll på klinikken sånn at du får pratet med lege? Eller tar du UL et annet sted? Skjønner veldig godt at du er skuffet og lei deg! :Heartred
 
Skal du til kontroll på klinikken sånn at du får pratet med lege? Eller tar du UL et annet sted? Skjønner veldig godt at du er skuffet og lei deg! :Heartred
Jeg tar UL et annet sted. Så får ikke snakket med de da heller. Nå bare griner jeg når jeg tenker på det, ellers så skulle jeg bedt om å få prate med legen igjen. Mulig jeg skal be om at de ringer samboeren min. Synes ikke dette er riktig. Og uansett - hva skade kan det gjøre med en eggløsningssprøyte??
 
Jeg tar UL et annet sted. Så får ikke snakket med de da heller. Nå bare griner jeg når jeg tenker på det, ellers så skulle jeg bedt om å få prate med legen igjen. Mulig jeg skal be om at de ringer samboeren min. Synes ikke dette er riktig. Og uansett - hva skade kan det gjøre med en eggløsningssprøyte??
Det skjønner ikke jeg heller. Hos Medicus har jeg alltid fått Ovitrelle, bare for å unngå at det ikke krasjer med helg! Ser liksom ikke helt problemet - i hvert fall når de selv kan se at de har skrevet ut resept på det!
 
Får ikke snakke med legen. Får beskjed om at det ikke er aktuelt med Ovitrelle på nåværende tidspunkt og at vi får se etter UL. Altså, jeg vet jo at man uansett ikke setter Ovitrelle før UL, men legen sa det kunne hjelpe på min korte lutealfase, derfor skrev han ut det for å ta for eggløsning. Men det sier de at det ikke ligger noe notat om. Kun notat om 5. klikk hver 3. dag som støttemedisiner. De ser jo han har skrevet ut resept på det, men det betyr tydeligvis ikke noe. Har grått i hele dag over dette :sad010 Er bare ikke sånn man orker oppi det hele :(

Sender deg en stor klem! Så utrolig frustrerende å få så motstridende beskjeder, og det helt uten begrunnelse, når du endelig følte deg lyttet til. Kjenner jeg blir sint på dine vegne og skjønner veldig godt at du er lei deg. Når skal du ha ultralyd? Håper du får bedre oppfølging fremover, dette er ikke sånn det skal være❤️
 
Er det noen «fasit» på når testene slår sterkest ut etter ovitrelle? Hadde egentlig ikke tenkt til å monitorere det, men så ble det en form for tidsfordriv.. :p Satte sent i går kveld, denne er fra i dag tidlig.

Ønsker deg masse lykke til i dag! Håper uttaket blir raskt og greit overstått og at du gjør noe hyggelig mens eggene dine koser seg i varmeskapet i helgen. :love7
 
Ønsker deg masse lykke til i dag! Håper uttaket blir raskt og greit overstått og at du gjør noe hyggelig mens eggene dine koser seg i varmeskapet i helgen. :love7
Så god du er som husker på meg- tusen takk, det varmet skikkelig nå <3
Håper inderlig jeg kan melde tilbake at jeg iallefall fikk ut noen.
 
Så god du er som husker på meg- tusen takk, det varmet skikkelig nå <3
Håper inderlig jeg kan melde tilbake at jeg iallefall fikk ut noen.
Masse lykke til med uttak! :love7
 
Husk at det er ytterst, ytterst sjelden de ikke får ut noen. Det skal ikke skje deg!:)
Det hadde du jammen rett i- 4 av 4 mulige ut! Vet jo ikke noe om kvaliteten, men jeg er kjempefornøyd med tanke på utgangspunktet! Og jenter- det gikk myyye bedre enn forventet! Noen få stikk og litt ømt, men dette gikk bra <3 synes bare det er viktig å skrive også disse tingene som motvekt til alle skrekkhistoriene man får servert. For alle som gruer seg og gjør dette for første gang sånn som meg.

Nå skal jeg hvile og slappe av. Hvis noen blir befruktet og overlever blir det innsett mandag allerede :)
 
Det hadde du jammen rett i- 4 av 4 mulige ut! Vet jo ikke noe om kvaliteten, men jeg er kjempefornøyd med tanke på utgangspunktet! Og jenter- det gikk myyye bedre enn forventet! Noen få stikk og litt ømt, men dette gikk bra <3 synes bare det er viktig å skrive også disse tingene som motvekt til alle skrekkhistoriene man får servert. For alle som gruer seg og gjør dette for første gang sånn som meg.

Nå skal jeg hvile og slappe av. Hvis noen blir befruktet og overlever blir det innsett mandag allerede :)
Gratulerer med overstått uttak og fin fangst! Krysser fingrene for god utvikling :happy:
 
Det hadde du jammen rett i- 4 av 4 mulige ut! Vet jo ikke noe om kvaliteten, men jeg er kjempefornøyd med tanke på utgangspunktet! Og jenter- det gikk myyye bedre enn forventet! Noen få stikk og litt ømt, men dette gikk bra <3 synes bare det er viktig å skrive også disse tingene som motvekt til alle skrekkhistoriene man får servert. For alle som gruer seg og gjør dette for første gang sånn som meg.

Nå skal jeg hvile og slappe av. Hvis noen blir befruktet og overlever blir det innsett mandag allerede :)
Ååh, såå bra altså :) Godt jobba :love7 Så bra med 4 av 4 ut, satser på det videre forløpet går like bra :love2 Spennende dager i vente for det, krysser fingrene :love2
 
Det hadde du jammen rett i- 4 av 4 mulige ut! Vet jo ikke noe om kvaliteten, men jeg er kjempefornøyd med tanke på utgangspunktet! Og jenter- det gikk myyye bedre enn forventet! Noen få stikk og litt ømt, men dette gikk bra <3 synes bare det er viktig å skrive også disse tingene som motvekt til alle skrekkhistoriene man får servert. For alle som gruer seg og gjør dette for første gang sånn som meg.

Nå skal jeg hvile og slappe av. Hvis noen blir befruktet og overlever blir det innsett mandag allerede :)

Så herlig å høre - vel overstått! Nyt at du er ferdig og ha en riktig god helg! Krysser alt for at oppturen fortsetter :happy:
 
Det hadde du jammen rett i- 4 av 4 mulige ut! Vet jo ikke noe om kvaliteten, men jeg er kjempefornøyd med tanke på utgangspunktet! Og jenter- det gikk myyye bedre enn forventet! Noen få stikk og litt ømt, men dette gikk bra <3 synes bare det er viktig å skrive også disse tingene som motvekt til alle skrekkhistoriene man får servert. For alle som gruer seg og gjør dette for første gang sånn som meg.

Nå skal jeg hvile og slappe av. Hvis noen blir befruktet og overlever blir det innsett mandag allerede :)


Så flott, godt du fikk ut fire av fire og at det var en god opplevelse! Er enig med deg i det, det er ikke alle som får vondt eller sitter igjen med en negativ opplevelse selv om du kjenner noe. Jeg har fire gode uttak bak meg, ingenting negativt å si om de selv om noen av de var litt utfordrende for både meg og legene o_O:D

Krysser fingrene for gode embryoer på mandag!
 
Alt bra på ul i går, så nå har jeg fått dag for innsett. Blir på onsdag 8/12 :) Kommer til å være et nervevrak etter innsett, aldri vært så nær og hatt så gode sjanser som nå!
 
Back
Topp