Desember 2021

Jeg er veldig spent på uttak, leser jo så mye rart, men tenker dette er veldig individuelt :)
Mest spent på medisiner ved uttak, nerder meg ned i felleskatalogen hver gang, noe yrkesskadet :wacky:

Det høres ut som en lur innstilling. Og så hjelper det å huske på at det ikke tar lang tid før det er overstått HVIS det blir ubehagelig. Jeg syntes iallefall det var helt overkommelig sist.

Haha, skjønner yrkesskaden hvis man kommer fra helsevesenet:) Er også spent på medisiner, og om det ligner på det man får i det offentlige.
 
Siste dose Gonal satt.. iallefall for nå:smiley-angelic001
Da gjenstår en Fyremadel i morgen tidlig og en ovitrelle kl 2300 i morgen. Så får det briste eller bære.:smiley-angelic008
 
Siste dose Gonal satt.. iallefall for nå:smiley-angelic001
Da gjenstår en Fyremadel i morgen tidlig og en ovitrelle kl 2300 i morgen. Så får det briste eller bære.:smiley-angelic008

Jeg heier også alt jeg kan! :happy093.
Så håper jeg du får en god sprøytefri dag i morgen, og at du gjør noe hyggelig som roer tankene.
 
Jeg heier også alt jeg kan! :happy093.
Så håper jeg du får en god sprøytefri dag i morgen, og at du gjør noe hyggelig som roer tankene.
Tusen takk gode dere <3 Av en eller annen grunn har jeg blitt mer (forsiktig) optimistisk de siste dagene… jeg orker ikke grave meg ned og tenke negativt. Forholder meg til det utgangspunktet jeg har, og tenker masse på at jeg bare trenger ETT egg! Ellers er jeg heldigvis ganske opptatt frem til fredag, slik at jeg har litt andre ting å tenke på. Jeg tror usikkerheten er vanskeligst for min del- de faktiske forhold skal jeg alltids klare å deale med og takle.
 
Og så kom beskjeden om at mannen ikke får være med på egguttak… dette vet jeg faktisk ikke om jeg takler.

Å nei, så kjipt! :(Er det smittevernsbegrunnet? Skjønner at det er en veldig stressende beskjed å få. ❤️Men dette skal du klare, jeg lover! Jeg regner med mannen vil kunne stå rett utenfor og vente på deg, prøv å tenk at det er et begrenset antall minutter og så er dere sammen og han kan gi deg all støtte du trenger etterpå. Dette skal gå fint!
 
Å nei, så kjipt! :(Er det smittevernsbegrunnet? Skjønner at det er en veldig stressende beskjed å få. ❤️Men dette skal du klare, jeg lover! Jeg regner med mannen vil kunne stå rett utenfor og vente på deg, prøv å tenk at det er et begrenset antall minutter og så er dere sammen og han kan gi deg all støtte du trenger etterpå. Dette skal gå fint!
Pga smittevern ja.. knakk helt sammen av det- trodde ikke jeg skulle gjøre det. Tror det er hele kombinasjonen av alt.. og at de sendte en sånn automatisk sms om det.. «beklager ulempene dette måtte medføre». Det synes jeg faktisk var iskaldt, og da har de glemt hva det er de faktisk holder på med! Kjente jeg blir forbanna og lei meg.
 
Pga smittevern ja.. knakk helt sammen av det- trodde ikke jeg skulle gjøre det. Tror det er hele kombinasjonen av alt.. og at de sendte en sånn automatisk sms om det.. «beklager ulempene dette måtte medføre». Det synes jeg faktisk var iskaldt, og da har de glemt hva det er de faktisk holder på med! Kjente jeg blir forbanna og lei meg.
Hei. Jeg er ikke endel av desember, men jeg hadde uttak i forrige uke. Da fikk heller ikke mannen være med. De sa det til oss mens vi satt og fikk info. Han fikk bli med inn til samtale med sykepleier, men ikke inn på operasjonsrommet. Jeg var litt dopa, så jeg sa bare ok. Så fulgte hun opp med å spørre om det hadde gått bra under egguttak sist. Ja, det hadde det, svarte jeg. Da sa hun at hvis det hadde vært vanskelig sist ville de gjøre individuelle justeringer.
Så jeg ville hørt med dem ❤️❤️
 
Hei. Jeg er ikke endel av desember, men jeg hadde uttak i forrige uke. Da fikk heller ikke mannen være med. De sa det til oss mens vi satt og fikk info. Han fikk bli med inn til samtale med sykepleier, men ikke inn på operasjonsrommet. Jeg var litt dopa, så jeg sa bare ok. Så fulgte hun opp med å spørre om det hadde gått bra under egguttak sist. Ja, det hadde det, svarte jeg. Da sa hun at hvis det hadde vært vanskelig sist ville de gjøre individuelle justeringer.
Så jeg ville hørt med dem ❤️❤️
Da skal jeg gjøre det- takk for tips. Jeg har litt issues med slike undersøkelser fra før- særlig hos mannlig lege/gyn som jeg har hatt nå. uansett hvor politisk ukorrekt det er å si.. i tillegg er dette første gangen min, så jeg har ingen «sist gang» å sammenligne med eller trekke erfaringer fra. I tillegg står det at han må vente utenfor klinikkens område, så jeg får i utgangspunktet ikke ha han med overhodet.
 
Og så kom beskjeden om at mannen ikke får være med på egguttak… dette vet jeg faktisk ikke om jeg takler.
Nei så trist, føler skikkelig med deg nå :Heartred
Ekstra følsomt blir det med alle hormonene i sving også....
Jeg ville nok ringt og forklart situasjonen siden du sier noe om negative erfaringer. :Heartred
 
Og så kom beskjeden om at mannen ikke får være med på egguttak… dette vet jeg faktisk ikke om jeg takler.
Så utrolig leit. Skjønner godt det blir en ekstra påkjenning for deg :Heartred Ville ringt klinikken og hørt om de kan gjøre et unntak om du forklarer situasjonen din.
Og hvis ikke, så er jeg heeeelt sikker på at du klarer dette alene også, selv om det er tøft. :Heartred Sender deg mange klemmer :love2
 
Pga smittevern ja.. knakk helt sammen av det- trodde ikke jeg skulle gjøre det. Tror det er hele kombinasjonen av alt.. og at de sendte en sånn automatisk sms om det.. «beklager ulempene dette måtte medføre». Det synes jeg faktisk var iskaldt, og da har de glemt hva det er de faktisk holder på med! Kjente jeg blir forbanna og lei meg.

Jeg føler virkelig med deg. Man har jo nok nerver i utgangspunktet, da må det føles ubehagelig å miste den lille tryggheten man har i partner. Og enda mer når man synes det er vanskelig med sånne undersøkelser, som du skriver nedenfor. Er enig med andre i at det er verdt å forhøre seg en ekstra gang om de kan gjøre et unntak. Men går det ikke, skal du få med deg alle våre beste tanker inn som støtte! :love7
 
Jeg føler virkelig med deg. Man har jo nok nerver i utgangspunktet, da må det føles ubehagelig å miste den lille tryggheten man har i partner. Og enda mer når man synes det er vanskelig med sånne undersøkelser, som du skriver nedenfor. Er enig med andre i at det er verdt å forhøre seg en ekstra gang om de kan gjøre et unntak. Men går det ikke, skal du få med deg alle våre beste tanker inn som støtte! :love7
Dere er så gode og gull verdt- fy søren så viktig og verdifullt det er å ha noen som er i samme situasjon. Blir helt rørt jeg <3 har kun noen få venninner jeg deler dette med og virker ikke som om de skjønner hvorfor dette var «så farlig».. :(
 
Og så kom beskjeden om at mannen ikke får være med på egguttak… dette vet jeg faktisk ikke om jeg takler.
Sniker fra Mars: jeg hadde egguttak uten mannen i desember i fjor, og vil bare si at dette klarer du:Heartred man er litt sløv og neddopet under uttak, så nervene forsvinner litt av det. Og ellers så skjer det så mye som man prøver å følge med på, at jeg ikke rakk å tenke så mye på at mannen ikke var der. Men et tips: ta med deg noe koselig å gjøre på den halvtimen du må ligge og vente etter uttaket, da den kan bli litt lang uten selskap. Jeg hadde med lydbok og strikketøy, men samma hva det er, bare ta med noe du synes er koselig å holde på med mens du venter:happy:
 
Nå mistet jeg helt motet her. :sorry: Det har BARE vært surr med Porsgrunn denne runden her.
Hadde en veldig hyggelig samtale med legen 12. november hvor han foreslo Ovitrelle som eggløsningssprøyte og hcg støtte (8 klikk hver 3 dag står det på eska).
Nå snakka jeg med klinikken fordi det ikke sto noe om det på planen min og da sa de at jeg ikke skulle ta det for eggløsning, og at jeg skulle ha 5. Klikk hver tredje dag.
Virker ikke som det er notert noe fra telefonsamtalen i det hele tatt, blir så lei meg:sad010 Hadde skikkelig troa og følte at de lyttet til meg for en gangs skyld. Men nei :hungover:
 
Nå mistet jeg helt motet her. :sorry: Det har BARE vært surr med Porsgrunn denne runden her.
Hadde en veldig hyggelig samtale med legen 12. november hvor han foreslo Ovitrelle som eggløsningssprøyte og hcg støtte (8 klikk hver 3 dag står det på eska).
Nå snakka jeg med klinikken fordi det ikke sto noe om det på planen min og da sa de at jeg ikke skulle ta det for eggløsning, og at jeg skulle ha 5. Klikk hver tredje dag.
Virker ikke som det er notert noe fra telefonsamtalen i det hele tatt, blir så lei meg:sad010 Hadde skikkelig troa og følte at de lyttet til meg for en gangs skyld. Men nei :hungover:
Slikt surr er det man absolutt ikke trenger i slike situasjoner :eek:
Har du bedt om å snakke med legen igjen?
Sender deg gode klemmer :Heartred
 
Og så kom beskjeden om at mannen ikke får være med på egguttak… dette vet jeg faktisk ikke om jeg takler.

Det fikser du!! Det går helt fint om du gjør det alene også, du har mange andre i rommet som kan støtte deg og være der for deg. Heier på deg og lykke til i dag :)
 
Nå mistet jeg helt motet her. :sorry: Det har BARE vært surr med Porsgrunn denne runden her.
Hadde en veldig hyggelig samtale med legen 12. november hvor han foreslo Ovitrelle som eggløsningssprøyte og hcg støtte (8 klikk hver 3 dag står det på eska).
Nå snakka jeg med klinikken fordi det ikke sto noe om det på planen min og da sa de at jeg ikke skulle ta det for eggløsning, og at jeg skulle ha 5. Klikk hver tredje dag.
Virker ikke som det er notert noe fra telefonsamtalen i det hele tatt, blir så lei meg:sad010 Hadde skikkelig troa og følte at de lyttet til meg for en gangs skyld. Men nei :hungover:
Jeg blir så oppgitt av sånne ting! De må jo notere ned hva som blir bestemt. Var de ikke villige til å la deg ta Ovitrelle som eggløsningssprøyte nå? Jeg kan liksom ikke helt se hvordan det kan skade.
 
Back
Topp