Novemberskravla 2021!

Og da måtte man løpe fra jobb igjen for å hente minsten pga de mistenker en brennkopp:wacky: legetime kl 13.
 
Og da måtte man løpe fra jobb igjen for å hente minsten pga de mistenker en brennkopp:wacky: legetime kl 13.

Åhh... stadig noe

Brekkopper har vi fått beskjed om å rense med klorhexidin og smøre med brudeline og holde tildekket. Dengang det var "hele ryggen egentlig" regnet bhg det som "tildekket" at hun hadde på body. Så brukte de hansker og byttet engangsunderlag på stellebordet når de byttet bleie på henne.
 
Åhh... stadig noe

Brekkopper har vi fått beskjed om å rense med klorhexidin og smøre med brudeline og holde tildekket. Dengang det var "hele ryggen egentlig" regnet bhg det som "tildekket" at hun hadde på body. Så brukte de hansker og byttet engangsunderlag på stellebordet når de byttet bleie på henne.
Aha :) jeg har lite erfaring med brennkopper, han har per nå 1 eller 2, alt etter hva de to røde områdene er. Vi får se hva legen sier. Men fysj, begynner å bli flaut å måtte gå fra jobb slik:dead:
 
Aha :) jeg har lite erfaring med brennkopper, han har per nå 1 eller 2, alt etter hva de to røde områdene er. Vi får se hva legen sier. Men fysj, begynner å bli flaut å måtte gå fra jobb slik:dead:

Det pleier ikke bli så mange, men hun hadde et eksem på ryggen og vi fikk beskjed om å smøre, så vi smurte hele ryggen, også så jeg ikke at det vr gått brennkopper i det på et område, så vi smurte.. og dro med det brennkopper utover hele den eksem-befengte ryggen, altså småsår over alt. Det spredde seg.

Jeg har likevel ikke helt erfaring i å skjønne t det er brennkopper så da eldstemann fikk et sår i panna og fikk på et plaster som han fikk eksem av, og så begynte det å vokse, og veske og.. ja jeg skjønte ikke at det var brennkopper før skolen påpekte det, det ble lege, og altså beskjed om klorhexidin og brudeline (og hvit resept på det, som ikke var noe poeng, det selges reseptfritt til samme pris)

Men. Ja. rense og smøre og dekke til så et ikke sprer seg.
 
Jeg tok ikke det hintet gitt...
Tipper du er glad for det nå :Dkjenner at jeg blir babysyk med jevne mellomrom, men fy søren, det har vært mye nå. Får heller få litt babykos av den lille niesa/nevøen vi venter på i juni:D
 
Det pleier ikke bli så mange, men hun hadde et eksem på ryggen og vi fikk beskjed om å smøre, så vi smurte hele ryggen, også så jeg ikke at det vr gått brennkopper i det på et område, så vi smurte.. og dro med det brennkopper utover hele den eksem-befengte ryggen, altså småsår over alt. Det spredde seg.

Jeg har likevel ikke helt erfaring i å skjønne t det er brennkopper så da eldstemann fikk et sår i panna og fikk på et plaster som han fikk eksem av, og så begynte det å vokse, og veske og.. ja jeg skjønte ikke at det var brennkopper før skolen påpekte det, det ble lege, og altså beskjed om klorhexidin og brudeline (og hvit resept på det, som ikke var noe poeng, det selges reseptfritt til samme pris)

Men. Ja. rense og smøre og dekke til så et ikke sprer seg.
Såpass, ja :wacky: det så ut som slags skrubbsår i helga, så tenkte ikke noe over det. De sa i bhg at han kan komme så fort han har startet behandling, men nettet sier at sårene skal tørke ut først. Så får høre hva legen sier, og ta det derfra :)
 
Ferdig med helgen med et nytt barn som hadde hatt nærkontakt, og heldigvis testet negativt.
I dag sitter jeg utslått på sofaen med kraftig migrene :(
Har akkurat tatt medisiner, og håper de virker snart.
Skulle ha rydde litt i blomsterkassene ute i dag, er et par planter jeg skal pakke inn og sette i garasjen før frosten tar dem, og så kommer en mann og leverer noen fuglenek jeg skal ha der senere i dag.
Skulle også ha vært innom biblioteket og levert noen bøker frøkna har lånt, men tenker jeg tar det samtidig som jeg henter Lille U på SFO siden biblioteket ligger i skolebygget.
 
Aha :) jeg har lite erfaring med brennkopper, han har per nå 1 eller 2, alt etter hva de to røde områdene er. Vi får se hva legen sier. Men fysj, begynner å bli flaut å måtte gå fra jobb slik:dead:
Min måtte være hjemme , hadde i ansiktet med plaster over , når den tørket kunne han være i bhg
 
Min måtte være hjemme , hadde i ansiktet med plaster over , når den tørket kunne han være i bhg
I bhg sa de at han kunne komme så fort han hadde startet behandling, men nettet sier det samme som du gjør. Så får se hva legen sier :p
 
Jeg elsker også alle mine tre, og man angrer jo somregel ikke på de barna en har fått.

Jeg kan tenke av og til på hvor mye enklere livet hadde vært om vi stoppet etter to slik min bror gjorde, hans yngste er like gammel som min mellomste. Det er ikke alltid helt lett for vår yngste som derved er litt sånn atpåklatt i alle sammenhenger.

Men ikke søren om jeg ville vært foruten minstemor likevel!
 
Jeg elsker også alle mine tre, og man angrer jo somregel ikke på de barna en har fått.

Jeg kan tenke av og til på hvor mye enklere livet hadde vært om vi stoppet etter to slik min bror gjorde, hans yngste er like gammel som min mellomste. Det er ikke alltid helt lett for vår yngste som derved er litt sånn atpåklatt i alle sammenhenger.

Men ikke søren om jeg ville vært foruten minstemor likevel!
Det er nettopp det, når man er der, så ser jeg ikke for meg at man angrer på dem man fikk. Men jeg ser for min del at å sjonglere ting for to stk i tillegg til jobb og alt det ekstra ansvaret jeg har fått i det siste, så holder det med de to vi har :love7
 
Back
Topp