Bok til søsken

Strikkedilla

Forelsket i forumet
Oktoberlykke 2019
Marshmallows 2022
Jeg lurer på om noen har noen anbefalinger til bøker som man kan lese sammen med den kommende storesøsteren/storebroren? Her kommer nr 1 til å være ca 2,5 år når nr 2 kommer så forståelsen er litt begrenset men tenker det kan være greit å begynne å introdusere temaet etterhvert som en del av forberedelsene og jeg er stadig på jakt etter ting som nr 1 kan «ønske seg» i julegave fra slekta :hilarious:Hvis noen har noen tips om bøker som er fine hadde det vært supert :)

Når jeg blir storebror -Elisabeth Moseng
En baby! sier Nora - Irene Marienborg

Lånte disse da det var babyboom på avdelingen(en rekke barn på 2-3år som skulle bli store søsken likt). Spesielt Når jeg blir storebror, ble tatt veldig godt i mot av barna og ga fine samtaler.

Når jeg blir storebror -Elisabeth Moseng
En baby! sier Nora - Irene Marienborg

Lånte disse da det var babyboom på avdelingen(en rekke barn på 2-3år som skulle bli store søsken likt). Spesielt Når jeg blir storebror, ble tatt veldig godt i mot av barna og ga fine samtaler.

takk for tips! De skal jeg sjekke ut :)

Vi har også Brillebjørn blir storebror, den har mye fokus på følelsene til Brillebjørn. At det å bli storebror kan være tungt, og ikke bare gøy å få småsøsken i hus. Men at det også er gode ting ved å være storesøsken, store kan gjøre mye som babyer ikke kan.
Jeg har moderert litt i Brillebjørn boka for der er det en del snakk om at baby er kjedelig, og Brillebjørn får bla ikke sitte i fanget til mamma for der er babyen.

Back
Topp