Teovina
Blir kjent med forumet
Åh, det høres faktisk deilig ut! Og du vet jo hva de sier - Når man slapper av sitter spiren plutselig!
Jeg forstår ikke hvorfor det er så vanskelig for menn å levere sædprøve Med tanke på alt vi kvinner går gjennom i prøvetiden skulle man trodd at å sprute litt i et glass var piece of cake...
God helg til deg også!
Jeg er helt enig i dette. Heldigvis var min man veldig tidlig med på å levere sædprøve. Det var litt tøft for både han og meg - jeg hadde et veldig behov for å "hjelpe han", men det ville ikke han - så han var på badet alene, og vi kjørte sammen de 4 minuttene direkte til sykehuset og leverte prøven. Den må jo være så fersk som mulig, men han følte nok at det var mye hyggeligere å få gjøre det hjemme enn å måtte roe seg ned til å gjøre noe slikt på et fremmed sykehustoalett. Heldigvis viste det seg jo at sædprøven hans var helt fin (i mai), og det gjorde meg også mye mer avslappet under de framtidige prøvingene.
Trist å høre Irrgrønn at du mister litt håpet nå. Jeg kjente jo på det samme selv i august, hvor jeg begynte å mase på fastlegen og sykehuset om hva som skulle til for å få IVF - jeg stresset mye med at det ikke gikk med 4 prøvinger med letrozol. Det føltes som om det nå måtte gå med en gang. Mannen min var klar på at det gjorde han ingenting om vi måtte bli gravid med IVF, det spilte ingen rolle hvordan spiren havnet der, så lenge spiren var av både hans sæd og mitt egg så fremt det var mulig, mente han. Det er jeg helt enig i. Det er ingen skam at man kan trenge hjelp til å bli gravid. Er man friske så blir jo barnet ditt eget med mannens og din genetikk og blir biologisk ditt barn, samme om det ble "unnfanget" i en petriskål eller om det skjedde i kroppen din.
Det interessante for oss var jo som alle sier at vi ble gravide når vi minst ventet det. Jeg nevnte det for jordfar under siste ultralyd og han sa "den har jeg hørt mange ganger før!" så sånn sett kan det jo være en god ting at du ikke venter det nå eller stresser med det Irrgrønn - det kan jo være nettopp da det skjer! Selv om mensen hadde latt vente på seg i hele 2 uker for meg så hadde jeg ikke tatt graviditetstest fordi jeg var 100% sikker på at jeg ikke var gravid, og eneste grunnen til at jeg endte med å ta testen var fordi jeg stresset med å få ta prøver av meg selv en uke før neste forventet mens - dette måtte jeg gjøre før vi fikk IVF, han hadde gjort sin del, men jeg hadde ikke gjort min del enda. Og da irriterte det meg at mensen var "så sen" - og så var det fordi vi alt hadde klart det. Hyggelig overraskelse, da.
Jeg krysser fingrer og tær for deg nå Irrgrønn, jeg tror dere klarer det uansett, jeg! Kanskje spesielt neste syklus uten Letrozol er da det plutselig sitter? Vi tok jo heller ikke noe den syklusen det satt for oss! Masse lykke til!!!!!!
Ja, jeg har hørt om flere som plutselig har blitt gravide når de slutter å prøve, så det er jo lov å håpe at jeg kanskje blir gravid i påvente av IVF 
. Våknet også av meg selv veldig tidlig i dag og har vært veldig trøtt i hele dag og hatt litt vondt i hodet. Har stort sett holdt meg på sofaen og duppet flere ganger.
Jeg må skrive hundre ganger «Jeg må ikke tro at symptomer = graviditet» og hundre ganger «Jeg må ikke tro at skyggestrek = graviditet»! Det må gå inn, det må gå inn, det må gå inn! Nå har jeg vært igjennom dette SÅ mange ganger, og det var så deilig å leve i den overbevisning at det ikke kom til å gå tidligere i syklusen, at jeg MÅ ikke la meg selv tro noe annet, for så å gå ned i kjelleren igjen når mensen kommer. Dumme, dumme, dumme, dumme!
Åh, jeg håper så for deg 
Får så håp, også bare går det fra 100 til 0 når man ser en negativ test igjen.. Sender deg en klem, samtidig som jeg også håper for at det skal komme en positiv test de neste dagene