Kan vi snakke litt om barnevogner?

Eplefrø

Betatt av forumet
Marshmallows 2022
Det var en tråd, for lenge siden, jeg finner ikke engang igjen den.
Anyways, er barnevogn i boks hos alle? Jeg har ikke snøring på hva vi skal velge. Det er jo hav!

Ønsker en vogn som ikke tar MASSE plass, som feks den gamle Emmaljunga vognen. Den nye er fin.
Det er ellers massevis av flotte pakker, son feks, Britax Smile 3, den er fin.. Noen med erfaring?

Ønsker heller ikke en vogn som bare kan bevege seg innendørs og på fin asfalt, son feks Stokke..

Prøvde den nye Cybex vognen, lekker, deilig. Men asså, det var 20 lapper det. Skjer ikke. :bored:

Noen som skal handle vogn på Black friday?

Hvilken vogn velger dere, og hvorfor? Fyr løs, I need help! :confused::woot:

Vi har bestemt oss for å kjøpe bogaboo fox 3. synes denne har alt, i tillegg til at den klappes så sykt lett og blir veldig liten. Vil ikke ta altfor stor plass i bilen. Jeg har prøvd fox 2 av en venninne og synes i tillegg at den er veldig lett å trille, og for min del blir det mest trilling på asfalt.

Her blir det bugaboo donkey 2 eller 3, men hadde jeg skulle bare hatt én hadde jeg nok landet på fox 3. :-) Håper det dukker opp noen gode tilbud på black friday eller i januar..

Her endte vi på fox2(kjøpte på messetilbud). Vill ha en som var god å trille, tok liten plass og var lett å slå sammen.

Kjøpte fox 3. Vi trengte en som ble liten når man pakker den sammen, som er brukervennlig, lett å løfte opp på tog og god å trille. Veldig fornøyd med valget! :D

Vi har ikke kjøpt, men tenker å kjøpe senest rundt årsskifte. Foreløpig leder fox-vognene.

Her er noen av tingene vi har tenkt på og som har avgjør valget:

- vi bor i 3 etg uten heis, så vogn med håndtaket nede på baggen fremfor oppe på kalesjen er å foretrekke da det er mye lettere å bære opp trapper (Dette er det kun bugaboo fox som har av de vi har sett i butikk. Ser silver cross har dette, men de får man jo ikke sett og prøvd i butikk her i Norge)
- vi skal trille mye på grus og litt grove veier, så litt størrelse på forhjulene er viktig. Har derfor utelukket de med hjul på under 10cm (cybex priam er råstilig, men utgikk på bakgrunn av dette og for tung bag, med håndtaket oppe på kalesj)
- understellet være lett å bære når det er sammenslått. (Uppababy vista utgikk pga dette, understellet på den var utrolig ubehagelig å bære, igjen: jeg skal kunne håndtere dette alene opp og ned trappene)
- jeg vil ha god oppbevaringsplass under, i form av kurv, ikke bag. (Stokke sin utgikk pga dette)

jeg var usikker på dette med ergonomisk sportsdel eller ikke, men hører rundt omkring nå at mange synes begge deler funker bra, og det er jo helt umulig å vite om man får en unge som MÅ ha det ene eller det andre på forhånd, så dette har vi tenkt ikke spiller så stor rolle for vår del.

Huff, nå blir jeg snart «influenca» av dere til å kjøpe fox 2 eller 3 jeg også :hilarious: Trenger jo ikke eeegentlig ny vogn, men det hadde jo vært fint…

Men Britax Smile 3 er egentlig ganske lik? Den ser nesten finere ut nemlig..

Huff, nå blir jeg snart «influenca» av dere til å kjøpe fox 2 eller 3 jeg også :hilarious: Trenger jo ikke eeegentlig ny vogn, men det hadde jo vært fint…
Jeg hadde vært sjeleglad for å slippe dette:hilarious: Hater shopping og synes det er så styr å sette seg inn i, men vi må jo ha vogn uansett, så da føler jeg liksom jeg må gjøre litt research først

Vi har heller ikke kjøpt ennå, men samboer har fått anbefalt fox 2 eller 3 av kompis, og er nå ganske innstilt på den. Vi håper på gode black friday/nyttårs tilbud

Har ei venninne som gikk for den pakken! Hun er veldig fornøyd foreløpig iallefall!
Hva synes dere om hjul med luft? Er det fare for punktering når man bruker den mye på grusveier? Har også vurdert Britax, men det med hjulene har jeg ikke helt funnet ut av.

Jeg har stokke trailz fra 3 åringen. Har vært veldig fornøyd med denne, men minuset er at den tar mye plass. Til 3åringen som var født i august var det lurt med vogn med svær bag, men føler ikke det er like nødvendig nå som man går mot varmere tider etter fødsel.
Jeg at aldri hatt flere vogner, men nå har jeg kjøpt babyjogger city miniGT2 med bag i tillegg. Jeg føler da jeg har alt jeg trenger. Tror ikke trailzen kommer til å bli så mye brukt før babyen skal ut av bagen. For det negative med babyjogger vognen er at man ikke kan ha barnet vendt mot seg i sportvognen (noe jeg foretrekker ihvertfall frem til 1års alder):) tipper jeg selger trailzen når babyen er rundt 1.5år (kanskje før), så har vi babyjoggeren som vogn resten av tiden hun skulle trenge vogn.

Med de 2 andre barna har jeg kjøpt vogn under 1 måned før fødsel, så veldig uvant å ha alt på plass allerede:joyful:

Vi har kjøpt Uppababy Vista (brukt på finn). Utrolig fin vogn! Bagen er høyt oppe, stort nett under til oppbevaring, liten og lett sammenslått og med ekstra solskjerming innebygd i kalesjen.

Har nå ikke trillet den off-road, men det har jeg ikke behov for heller.

Min venninne har Britax 2, og er fornøyd med den så vidt jeg vet. Jeg henta den for henne. Fin vogn, men jeg synes bagen er altfor grunn!

Vi har ikke kjøpt. Var og så på vogner i går faktisk. På butikken sa de at nesten alle bagger er like store i dag, så det var ikke noe å tenke på. Vi prøvde litt forskjellige, og dette er våre tanker:

Fox 3- lett og trille, men er jo på gulvbelegg, så der er jo alle lett å trille, men merket litt forskjell fra Emma L vognen feks. Jeg er «kun» 170, og typen er 182, men vi syns den er litt lav i bagdelen. Og syns det er trangt inn til kurven under, slet med å få puttet inn en bucketbag veske, så en handlepose må bli umulig etter mine tanker, da tror jeg enn må tømme halve posen først, men det var mitt inntrykk. Fox 3 er også en av de dyrere vognene utenom cybex priam.

Vi så også på donkey. Siden dette er vår første så tenkte jeg den kanskje var lur, med tanke på når enn evt får nummer to, og enn trenger søskenvogn. Den har også en stelleveske ved siden av, og bedre tilgang til kurven. Stellebaggen mangler skulderstropp noe som er lite praktisk. Kun to små håndtak som ikke er mulig å tre inn på skulderen og bære behagelig. Håndtaket på donkey er også veldig firkantet, så det er ikke så behagelig som andre. Så er den selvfølgelig litt breiere i forhold til å gå i butikk ol, men tror ikke det blir den store utfordringen. Ca like dyr som fox 3.
- Stokke xplory. Den er høyere i bag og sportsdel. Sportsdelen kan brukes begge veier. Lett og trille. Lett tilgang til «kurven», vet ikke hva jeg skal kalle den:hilarious: Billigere enn fox. Selges som pakke eller med det enn evt ønsker av bag eller kun sportsdel. Det valget har du ikke på bugaboo, der får du alt i en pakke.

Vi har fått tips om å ha to vogner. En «by/butikk» vogn som ligger i bilen og en tur vogn.

slik det ser ut nå så heller vi mest mot Stokke som by vogn, og Thule urban glide som vogn to hjemme. Grunnen til vi ikke kun går for Thule alene er at sportsdelen ikke kan snus, og at den er ganske lang til kun å ha bilstol på i butikk/cafe ol. Noe jeg har inntrykk av at mange bruker i begynnelsen. Så vi vurderer faktisk å kjøpe Stokke xpolry med kun sportsdel. Da vi ser for oss at vi bruker bilstolen i begynnelsen på butikken osv. Så har vi sportsdelen som er vendt mot oss i begynnelsen. Til alt annet bruk blir det Thule.

Vi kommer til å følge med på tilbud. Vi har enda ikke kjøpt en eneste ting, men det har med at vi skal flytte om 3-4 uker og ønsket å slippe å flytte på ting. Samt at jeg personlig føler store ting som vogn ol bør kjøpes etter uke 24. Men det skal sies at de sa at det alt var ventelister på fox 3 til januar på Barnas hus.

Back
Topp