Fortykkelse i nakkefold

skjønner bekymringen din, for jeg hadde det helt likt! MEN jeg googlet ang fortykket nakkefold, og tro det eller ei men det betrygget meg veldig… der leser du om mange som har fått samme beskjed og de fleste gikk det bra med! :) ei hadde helt oppi 5 mm og barnet kom ut helt friskt ;) håper du snart får svar så du slipper denne usikkerheten <3
Takk for betryggende ord. :happy: Prøver å være positiv men tør ikke å være for positiv heller for å skjerme meg selv litt.
 
Hvordan går det? Har du fått svar på NIPT-testen? :)
 
Så snillt at du spør :) dessverre ikke fått svar enda:nailbiting: det kan ta opptil 10 arbeidsdager, nå har det gått 6 arbeidsdager. Fryktelig slitsomt å vente :wacky: jeg er for å være helt ærlig skikkelig nervevrak. Har tatt to feriedager denne uken, angrer skikkelig på det for jeg har bare gått rundt og tenkt på testen og håpet på at legen skulle ringe. Gått rundt med mobilen hele tiden. Prøver å senke skuldrene litt denne helgen. Legen kommer uansett ikke til å ringe på en lørdag eller søndag.
 
Hvordan går det Teidi? <3
 
Hvordan går det Teidi? <3
Liten update fra meg. I dag ble jeg da endelig ringt etter 12 lange dager. Dessverre ble det funnet for lite «dna spor» fra babyen i blodprøven.. jeg fikk valget om å ta ny NIPT test med sjansen at dette kunne skje igjen eller ta fostervannsprøve. Jeg valgte fostervannsprøve. Heldigvis kunne den tas på Rikshospitalet i morgen. Men dessverre tar det også ved fostervannsprøve inntil 2 uker før man for svar. Så ny begynner ventetiden på nytt :arghh::nailbiting:
 
Liten update fra meg. I dag ble jeg da endelig ringt etter 12 lange dager. Dessverre ble det funnet for lite «dna spor» fra babyen i blodprøven.. jeg fikk valget om å ta ny NIPT test med sjansen at dette kunne skje igjen eller ta fostervannsprøve. Jeg valgte fostervannsprøve. Heldigvis kunne den tas på Rikshospitalet i morgen. Men dessverre tar det også ved fostervannsprøve inntil 2 uker før man for svar. Så ny begynner ventetiden på nytt :arghh::nailbiting:

Neei, så kjipt! Lykke til imrn<3 håper svaret kommer kjapt!
 
Nei så kjipt :( lykke til i morgen :Heartred
 
Liten update fra meg. I dag ble jeg da endelig ringt etter 12 lange dager. Dessverre ble det funnet for lite «dna spor» fra babyen i blodprøven.. jeg fikk valget om å ta ny NIPT test med sjansen at dette kunne skje igjen eller ta fostervannsprøve. Jeg valgte fostervannsprøve. Heldigvis kunne den tas på Rikshospitalet i morgen. Men dessverre tar det også ved fostervannsprøve inntil 2 uker før man for svar. Så ny begynner ventetiden på nytt :arghh::nailbiting:
Ååh, så kjipt!
Når jeg tok fostervannsprøve i april, så fikk jeg svar på testen innen ei uke, håper det samme gjelder for deg :oops:
 
Da var fostervannsprøve unnagjort og kan ventingen begynne :nailbiting: heldigvis var prøven i seg selv ikke så vondt. Er forresten ganske sikker på at jeg så en liten gutt på ultralyden i dag :p men legen sa ingenting om kjønn.
 
Krysser fingrene for deg! Håper det ikke tar så lang tid før du får svar.
 
Håper det går bra med deg <3
Takk snille deg :Heartred for en heftig måned det har vært. Nå har det nesten gått tre uker siden vi fikk vite at det er snakk om forhøyet sjanse for Trisomi. Merker at jeg har utrolig tynnslitte nerver nå. Det å gå i denne usikkerheten ‘spiser’ meg opp. Hver gang jeg er alene med tankene mine så kommer tårene. Tør ikke å snakke om barnet i magen, tør ikke å se på babyting eller snakke om fremtiden. Alt blir så usikkert. Går med telefonen i hånda hele dagen, da jeg er livredd jeg ikke skal høre at legen ringer, samtidig som jeg er redd for at legen skal ringe på et dårlig tidspunkt for eksempel i går da jeg var på utviklingssamtale på skolen til datteren min eller når jeg er på et møte på jobb. Huff trøster meg med tanken om at vi uansett for svar denne uken. :nailbiting:
 
Takk snille deg :Heartred for en heftig måned det har vært. Nå har det nesten gått tre uker siden vi fikk vite at det er snakk om forhøyet sjanse for Trisomi. Merker at jeg har utrolig tynnslitte nerver nå. Det å gå i denne usikkerheten ‘spiser’ meg opp. Hver gang jeg er alene med tankene mine så kommer tårene. Tør ikke å snakke om barnet i magen, tør ikke å se på babyting eller snakke om fremtiden. Alt blir så usikkert. Går med telefonen i hånda hele dagen, da jeg er livredd jeg ikke skal høre at legen ringer, samtidig som jeg er redd for at legen skal ringe på et dårlig tidspunkt for eksempel i går da jeg var på utviklingssamtale på skolen til datteren min eller når jeg er på et møte på jobb. Huff trøster meg med tanken om at vi uansett for svar denne uken. :nailbiting:
Huff ja jeg kjenner følelsene dine veldig godt! Hadde det jo ganske likt når jeg også gikk og ventet på svar! Føler virkelig med meg, men husk at ved 1/16 så er sjansen fremdeles ganske liten ;) krysser alt vi har for deg, og håper med hele hjertet mitt at alt er bra med lille i magen din <3
 
Gode nyheter i dag!! :smiley-bounce016 Legen fra Rikshospitalet ringte og sa at alt så normalt ut så langt :dance018nå må vi vente en uke til på del 2 av testen som skal se på litt mer sjeldnere genfeil slik jeg forstå det. Men babyen har altså ikke Trisomi 21, 18 eller 13 som vi hadde forhøyet sjanse for.

Å jeg er så lettet :gen014
 
Gode nyheter i dag!! :smiley-bounce016 Legen fra Rikshospitalet ringte og sa at alt så normalt ut så langt :dance018nå må vi vente en uke til på del 2 av testen som skal se på litt mer sjeldnere genfeil slik jeg forstå det. Men babyen har altså ikke Trisomi 21, 18 eller 13 som vi hadde forhøyet sjanse for.

Å jeg er så lettet :gen014
Det er fantastiske nyheter! Jeg er kjempeglad på deres vegne:D:Heartred
 
Gode nyheter i dag!! :smiley-bounce016 Legen fra Rikshospitalet ringte og sa at alt så normalt ut så langt :dance018nå må vi vente en uke til på del 2 av testen som skal se på litt mer sjeldnere genfeil slik jeg forstå det. Men babyen har altså ikke Trisomi 21, 18 eller 13 som vi hadde forhøyet sjanse for.

Å jeg er så lettet :gen014

Jeg har vært inne og sjekket her hver dag siden du fortalte om testen, og nå ble jeg ordentlig glad på deres vegne :love7
 
Back
Topp