Ønsker dere å vite kjønn?

Jeg må vite :joyful: Nysgjerrig, men samtidig føler jeg det gir mere identitet og tilknytning til barnet. Samtidig har jeg allerede en av hver, og klarer nesten ikke vente til å organisere alt som vi kan kvitte oss med, og evt hva vi kan bruke igjen :) Har loftet fullt, og jeg er i ryddemodus :p
 
Vi visste ikke med første. Veldig spennende, men nå tror jeg vi må vite det.
 
Haha, jeg som egentlig ikke ville vite… kjenner jeg blir bare mer og mer nysgjerrig for hver dag som går. Er det to jenter? To gutter? En av hver?? :hilarious:
 
Vi har ikke snakket om det enda, om vi vil eller ikke. Tror det egentlig ikke er så viktig for oss heller, selv om vi begge har en klar magefølelse.

Et er også noe med sjarmen av spekulasjoner på hva kjønnet er.

Men som sagt, vi har ikke bestemt oss enda.
 
Jeg hadde egentlig syntes det hadde vært gøy å ikke vite. Men jeg hadde et veldig tungt svangerskap sist, slet med tilknytningen. Har mistet flere ganger og mistet en del familie veldig brått og uventet. På det grunnlaget anbefaler psykolog og teamet rundt meg å vite kjønn. Lettere å knytte seg til den lille da ❤️
Takk for at du delte dette! ❤️
 
Jeg trodde jeg skulle være mye mer nøytral mtp kulturelle forestillinger om kjønn. Men graviditeten vekker sider jeg ikke kjente ved meg selv. Barnet skal selvfølgelig få uttrykke seg helt fritt når det kan, men før det kan det er det nok fare for at det blir blått eller rosa... Hva skjedde liksom? Kanskje det forandrer seg underveis i graviditeten? Det er min første, så det er kanskje naturlig at det er mye som skal leves ut.

Så, ja! Jeg vil gjerne vite det, og jeg gleder meg skikkelig! Også er det jo navnespørsmålet, da. Slippe å finne to vinnere.

Ble også inspirert av å lese det dere skriver om tilknytning.
 
Har visst med de andre, har 3 gutter. Litt usikker denne gangen om vi vil prøve å ikke vite, hadde vært spennende. Bakdelen er jo at vi ikke har noe babyutstyr igjen, skulle ikke ha flere barn da er det enklere å handle når man vet kjønn. Dessuten kommer jeg til å bli drittlei kommentarer som " nå kommer sikkert jenta" hvis vi ikke vet
 
Da har vi visst bestemt oss for å vite likevel denne gangen. Det er litt rart siden vi egentlig hadde tenkt vi ikke skulle vite det ved en ny graviditet, for vi opplevde det som så fint og spennende å ikke vite sist, men det ble så annerledes etter vi fikk vite det er to på vei denne gangen. Sånn er det!
 
Jaa! Regner med det blir enda en jente da det virker som om det er det eneste typen sin familie kan produsere!:pompus:
 
Vil vite ja. Jeg visualiserer mye og tror det hjelper på tilknytning. Og hjelper på forberedelse for 3åringen :)
 
Visste ikke med første :cat: Denne gangen tror vi at vi vil vite, mulig å få vite kjønn (skrevet på et kort i konvolutt). For å senere ha gender reveal :blob3:blob5
 
Vi skal vite det :) men mest fordi det er to stk, så greit å vite med tanke på at vi har ei jente fra før
 
Vi vil vite :) er veldig nysgjerrig og syns det er greit med tanke på navn. Har fått vite på TUL, så spent på om det stemmer med OUL!
 
Vi visste ikke med første. Med andre ville jeg vite for å forberede meg selv for 2 gutter.
Denne gangen har jeg bestemt meg for at det er gutt nr 3, men vi skal ikke finne ut. Hvis det blir jente blir det en hyggelig overraskelse.
 
Vi vil vite! Veldig spent på hva det blir. Alle i familien får og har gutter, og vi fikk gutt sist. Så vi er kjempe spente:happy: Men er fornøyd så lenge barnet er frisk:Heartred
 
Vi fikk vite at det mest sannsynlig er en gutt på tidlig ultralyd (navlestreng i veien, så ikke helt sikkert), så jeg kan nesten ikke vente til oul i november for å få det bekreftet eller avkreftet. Blir like glad for begge deler, så her er det egentlig det mest for den praktiske biten.
 
Vi fikk vite at det mest sannsynlig er en gutt på tidlig ultralyd (navlestreng i veien, så ikke helt sikkert), så jeg kan nesten ikke vente til oul i november for å få det bekreftet eller avkreftet. Blir like glad for begge deler, så her er det egentlig det mest for den praktiske biten.
Det forstår jeg godt! Mageboeren her krysset beina på tul(samme som forrige), så vi fikk ikke vite noe. Vi er kjempe spente:)
 
Back
Topp