Prøvere ved St.Olavs

Den ligger på mellom 6.1-6.5.
innsett torsdag neste uke..

Håper dette var vinneroppskriften for deg!!! Det var jo flere dager igjen før oppstart progesteronstøtte, så godt mulig den blir tykkere også!

Jeg har hatt både gjennomførte og avbrutte forsøk med samme kosthold tror jeg, med unntak av silicea-gel, det har jeg faktisk kun tatt ved gjennomførte forsøk! I tillegg har jeg vært mye fysisk aktiv for å ha god blodsirkulasjon, ikke trent hardt liksom, men gått en fin tur hver dag for å gjøre opp for stillesittende jobb. Men tror nok mest handler om medisinene.

Har de besluttet innsett hos deg nå? Hva var den på? Det er jo som du ser fullt mulig å bli gravid på tynnere hinne enn 7!

Kan jeg spørre om hva tykkelsen var hos dere da legene først reagerte? Så på skjermen mandag at min hinne ble målt til bare 6.8mm, men legen sa 7. Prøver å ikke tenke for mye på det tallet men lurer på hvorfor avgjørelsen skal være annerledes? Er det mulig tresjiktet v ikke tresjiktet har noe å si?
 
Håper de ringer i dag, er helt i fra meg.. Vi var uforklarlige barnløse ja, så dette var et sjokk for oss begge to. Men har hele tiden hatt en magefølelse på at de har oversett noe, som sa tydeligvis stemte :(

Kan godt være det kom bedre frem nå ja, kjenner jo at eggstokkene er store. Og jeg hadde jo en del egg heldigvis, håper bare disse vokser seg fine!!

Men jeg skjønner ikke at hun sa jeg kanskje måtte fjerne begge egglederne, og ikke bare den ene. Det er det som gjør at jeg blir så lei meg, hadde det «bare» vært den ene, så hadde vi kanskje hatt en sjans å fått det til selv senere. Er også så livredd for at mannen skal forlate meg å finne seg noen andre som blir fort gravid :-(

Håper også du får spurt det du lurer på snarest mulig :Heartpink

Kjenner ikke din mann så kan ikke si noe om hvordan han skal reagere, men jeg tror det er mulig at din redsel for å bli forlatt stammer fra sjokket rundt å finne ut at problemet kan ligge hos deg. Ikke rart at du føler slikt, men det trenger ikke å ha noe med virkeligheten å gjøre. Sjokket går nok over, da føler du kanskje litt mindre panikk :Heartpink Det er ikke noe skam i å ha funnet en årsak. Tette eggledere er ikke noe du har noe som helst form for kontroll over, det er bare en tilstand som legene må gjøre noe med.

Hos oss er det mannlig faktor, og min mann har også (tidligere) sagt at han tror jeg kommer til å forlate ham. Helt absurd frykt for hans del

Nå får dere fokusere på uttak og (krysser alt!!!) embryo på frys. Går dette bra, så tror jeg at du vil kunne se lysere fremover mot operasjon og veien videre. I tillegg tror jeg at dette med tidspress for å fort bli gravid er noe vi damer kjenner myeeee mer enn menn... så jeg tipper forsinkelsen påvirker deg mye mer enn mannen din
 
Håper dette var vinneroppskriften for deg!!! Det var jo flere dager igjen før oppstart progesteronstøtte, så godt mulig den blir tykkere også!



Kan jeg spørre om hva tykkelsen var hos dere da legene først reagerte? Så på skjermen mandag at min hinne ble målt til bare 6.8mm, men legen sa 7. Prøver å ikke tenke for mye på det tallet men lurer på hvorfor avgjørelsen skal være annerledes? Er det mulig tresjiktet v ikke tresjiktet har noe å si?
Min har ligget på 5-5,5 på de avbrutte forsøkene. Og ikke vært tresjiktet heller.
 
Min har ligget på 5-5,5 på de avbrutte forsøkene. Og ikke vært tresjiktet heller.

Takk for svar ❤️ OK, ser det er litt annerledes, bare håper det holder da :nailbiting:
 
Håper også du får spurt det du lurer på snarest mulig :Heartpink

Kjenner ikke din mann så kan ikke si noe om hvordan han skal reagere, men jeg tror det er mulig at din redsel for å bli forlatt stammer fra sjokket rundt å finne ut at problemet kan ligge hos deg. Ikke rart at du føler slikt, men det trenger ikke å ha noe med virkeligheten å gjøre. Sjokket går nok over, da føler du kanskje litt mindre panikk :Heartpink Det er ikke noe skam i å ha funnet en årsak. Tette eggledere er ikke noe du har noe som helst form for kontroll over, det er bare en tilstand som legene må gjøre noe med.

Hos oss er det mannlig faktor, og min mann har også (tidligere) sagt at han tror jeg kommer til å forlate ham. Helt absurd frykt for hans del

Nå får dere fokusere på uttak og (krysser alt!!!) embryo på frys. Går dette bra, så tror jeg at du vil kunne se lysere fremover mot operasjon og veien videre. I tillegg tror jeg at dette med tidspress for å fort bli gravid er noe vi damer kjenner myeeee mer enn menn... så jeg tipper forsinkelsen påvirker deg mye mer enn mannen din


Tusen takk for et utfyllende og godt svar! <3 dette gjorde dagen min bedre! Mye av det du sier er nok sant… Ser frem til å komme over sjokket.

St.Olav ringte meg og jeg fikk snakket med en sykepleier som sa de hadde skrevet i epikrisen at jeg måtte ha en kontroll før et evt innsett og evt undersøkelse med kontrastveske. Sto ingenting om at det var bestemt noe operasjon.. Jeg forstår ingenting! I går sa hun den måtte fjernes og muligens begge to :( Fastlegen min mente dette var et tegn på at ting gikk for fort og at st.olav hadde for mye å gjøre :( håper jeg får beholde egglederne mine jeg..
 
Tusen takk for et utfyllende og godt svar! <3 dette gjorde dagen min bedre! Mye av det du sier er nok sant… Ser frem til å komme over sjokket.

St.Olav ringte meg og jeg fikk snakket med en sykepleier som sa de hadde skrevet i epikrisen at jeg måtte ha en kontroll før et evt innsett og evt undersøkelse med kontrastveske. Sto ingenting om at det var bestemt noe operasjon.. Jeg forstår ingenting! I går sa hun den måtte fjernes og muligens begge to :( Fastlegen min mente dette var et tegn på at ting gikk for fort og at st.olav hadde for mye å gjøre :( håper jeg får beholde egglederne mine jeg..

Tja, jeg tipper det som skjedde er at legen du så konfererte med kollegaer og de ble da enige om å undersøke nærmere før operasjon planlegges (hvis de ser behov for det). Det går litt fort i svingene ved disse kontrollene, men beslutningene om behandling blir nok grundig vurdert. De kommer ikke til å fjerne dine eggledere hvis det ikke er nødvendig
 
Tja, jeg tipper det som skjedde er at legen du så konfererte med kollegaer og de ble da enige om å undersøke nærmere før operasjon planlegges (hvis de ser behov for det). Det går litt fort i svingene ved disse kontrollene, men beslutningene om behandling blir nok grundig vurdert. De kommer ikke til å fjerne dine eggledere hvis det ikke er nødvendig


Var bare meg og legen inne på rommet da hun sa det med meg :( Får vell mer info neste UL, blir hvertfall totalfrys på meg frem til de finner ut av det.. Hadde håpet på innsett før jul - men spøker for det :(
 
Håper dette var vinneroppskriften for deg!!! Det var jo flere dager igjen før oppstart progesteronstøtte, så godt mulig den blir tykkere også!



Kan jeg spørre om hva tykkelsen var hos dere da legene først reagerte? Så på skjermen mandag at min hinne ble målt til bare 6.8mm, men legen sa 7. Prøver å ikke tenke for mye på det tallet men lurer på hvorfor avgjørelsen skal være annerledes? Er det mulig tresjiktet v ikke tresjiktet har noe å si?

Hos meg har den aldri blitt tykkere enn 6,5. Før eggløsning går den ned mot 5.

Hva er treskjitet?

Har de sagt noe angående spontanabort til dere i forhold til tykkelsen?
 
Hos meg har den aldri blitt tykkere enn 6,5. Før eggløsning går den ned mot 5.

Hva er treskjitet?

Har de sagt noe angående spontanabort til dere i forhold til tykkelsen?
Den skal på en måte ha tre ulike lag. Dette sjekker gynekologen alltid, så ikke noe du trenger å stresse med. Og etter du har begynt med progesteron endrer deg seg til kun ett lag (ensjiktet).

Jeg har ikke hørt noe om økt risiko for spontanabort nei. Hører jo til og med at det skal gå an å bli gravid på slimhinne ned mot 4 mm også, så det handlet nok mest bare om å optimalisere forholdene!
 
Hos meg har den aldri blitt tykkere enn 6,5. Før eggløsning går den ned mot 5.

Hva er treskjitet?

Har de sagt noe angående spontanabort til dere i forhold til tykkelsen?

Takk for svar :) Frk.Dott forklarte tresjiktet bedre enn jeg kan… det engelske ordet «trilaminar» er nyttigere for å finne bilder på Google-søk

Nei, de sa egentlig ikke noe om hinnen i det hele tatt (annet enn målingen). Har lest om noenlunde økt risiko for kjemisk/SA i forskningsartikler. Synes det er veldig skummelt så jeg prøver å ikke tenke på det… :facepalm:
 
Håper dette var vinneroppskriften for deg!!! Det var jo flere dager igjen før oppstart progesteronstøtte, så godt mulig den blir tykkere også!



Kan jeg spørre om hva tykkelsen var hos dere da legene først reagerte? Så på skjermen mandag at min hinne ble målt til bare 6.8mm, men legen sa 7. Prøver å ikke tenke for mye på det tallet men lurer på hvorfor avgjørelsen skal være annerledes? Er det mulig tresjiktet v ikke tresjiktet har noe å si?


Den faller sammen igjen midt i syklus. Selv under egguttak var den redusert på kontroll 2
 
Den faller sammen igjen midt i syklus. Selv under egguttak var den redusert på kontroll 2
Samme som for min del da, den gjorde det under egguttak for min del og, og det har skjedd på mindre doser østrogen under fryseforsøk. Men ikke på den dosen du går på nå, så krysser alt jeg har for deg:Heartred
 
Samme som for min del da, den gjorde det under egguttak for min del og, og det har skjedd på mindre doser østrogen under fryseforsøk. Men ikke på den dosen du går på nå, så krysser alt jeg har for deg:Heartred

Misforstå meg rett her , men det er litt greit å ha deg på forumet her med samme utfordring så jeg kan få litt håp❤️ Selv om vi alle skulle vært foruten dette, så har du hjulpet min optimisme!
 
Misforstå meg rett her , men det er litt greit å ha deg på forumet her med samme utfordring så jeg kan få litt håp❤️ Selv om vi alle skulle vært foruten dette, så har du hjulpet min optimisme!
Du, ingenting å misforstå, jeg forstår det så godt, og det er nettopp derfor jeg så gladelig deler:Heartred hvis jeg kan bidra med erfaringer og håp slik at andre kan føle seg mindre alene og få håp i «tynn slimhinne-klubben» så er det så verdt det! Og virkelig, jeg håper med hele mitt hjerte at du kommer etter meg med et vellykket innsett nå, det fortjener du:Heartred
 
Uttak på torsdag… livredd :hungover: Glemte av å spørre om samboer fikk være med inn, noen som vet?

Vet desverre ikke, ingenting å grue seg til, men må han ikke bli med for å levere? Min fikk bli med på alt uttat selve uttaket, men dette var i midten av september. Så for at han får bli med inn :)
Det er litt ubehagelig, men for min del var det ikke kjempe vondt. Hadde det værre etterpå ( tåler ikke morfin) så jeg var kvalm og jævli etterpå :)
 
Vet desverre ikke, ingenting å grue seg til, men må han ikke bli med for å levere? Min fikk bli med på alt uttat selve uttaket, men dette var i midten av september. Så for at han får bli med inn :)
Det er litt ubehagelig, men for min del var det ikke kjempe vondt. Hadde det værre etterpå ( tåler ikke morfin) så jeg var kvalm og jævli etterpå :)

Jo han skal levere prøve så han skal være med, men står på facebook at partner får være med på egginnsett og gravid ultralyd! Håper det gjelder uttaket også! Er overstimulert så sykepleieren sa jeg kanskje måtte ta litt ekstra smertestillende… hjælp!

Varte uttaket lenge?
 
Jo han skal levere prøve så han skal være med, men står på facebook at partner får være med på egginnsett og gravid ultralyd! Håper det gjelder uttaket også! Er overstimulert så sykepleieren sa jeg kanskje måtte ta litt ekstra smertestillende… hjælp!

Varte uttaket lenge?
Uttak er som regel fort og greit unnagjort, så er ikke noe å grue seg til. Jeg tok ut 15 egg, kjente egentlig ingenting! Vet dessverre ikke hvordan det er med partner nå. Vi tok ut i tjukkeste koronatid så da måtte han vente utenfor etter han hadde gjort sitt
 
Jo han skal levere prøve så han skal være med, men står på facebook at partner får være med på egginnsett og gravid ultralyd! Håper det gjelder uttaket også! Er overstimulert så sykepleieren sa jeg kanskje måtte ta litt ekstra smertestillende… hjælp!

Varte uttaket lenge?

Åh så kjedelig, da får du desverre ikke insett etterpå. Mmmh trur det vare I sånn type 10-15 minutter. Da kan det nokk være at han får bli med inn. Måtte ligge i 30 minutter etter uttak å slappe av :)
 
Back
Topp