Fra 2 til 3 barn.

Momof2

Betatt av forumet
Hei.
Jeg har per nå en gutt og ei jente. Mente jeg egentlig var ferdig med barn. Men på lørdag testet jeg positivt på graviditetstest, men testen negativt i dag. Jeg har spiral så det stemmer nok med at jeg ikke er gravid.
Men når testen viste positivt fikk jeg plutselig ønske om en til.
Jeg gledet meg og ville virkelig at den skal være positiv i dag også.

spørsmålet er er overgangen fra 2 til 3 veldig stor?
Vi vet at 2 voksne og 2 barn er helt perfekt i forhold til A4 livet. Men blir det veldig tøft med 3?

yngstemann starter på skolen neste år, eldste går allerede på barneskolen.
 
Jeg syns ikke den overgangen var så stor, selv om det selvfølgelig fører til at man blir i mindretall som voksne - der kan jo være travelt noen ganger. Nå er våre 6,2 og 1 da, så de to minste er jo ganske travle, jeg vil tro at det vil være annerledes når de to eldste er større.

Det er litt upraktisk da, verden er veldig tilpassa a 4-familien, så alt av reising, hotell, bil osv krever mer og er dyrere med 3 barn.
 
Vi har en jente og gutt på 6 og 3 år. Vi var også helt sikre på at vi var ferdige, men så har lysten meldt seg mer og mer for nr.3 etterhvert :angelic:
Vi har bestemt oss for å vente til sommeren neste år før vi tar en endelig avgjørelse om å gå for det eller ikke. Jeg kjenner mer og mer at noe mangler... Selvom jeg tror familielivet kanskje er hakket mer lettvint med 2 enn 3, tenker jeg allikevel at en familie med 3 barn er helt komplett!
Man vet jo heller aldri hvordan et nytt barn vil bli i forhold til hvordan søsken var og er, men jeg tror heller aldri man oppriktig vil angre på et nytt barn (selvom man kan ha utrolig tøffe perioder). Jeg for min del vil være ferdig med videreutdanning til neste år, og ting ligger automatisk mer til rette for et nytt barn, enn det det gjorde med de to første, så jeg har en litt romantisert tanke om at jeg vil klare å kose meg mer i permisjonen med et nytt barn... jeg har allerede gått til innkjøp av rundt 40 graviditetstester, så som du kanskje forstår så er jeg rimelig verpesjuk! Tror derfor sannsynligheten for at det blir en nr.3 er større enn at det ikke blir:p
 
Synes ikke overgangen fra 2 til 3 var spesielt stor. Nå har vi 3 og prøver på nr 4. Mannen har et barn fra før i tillegg og vi pleier ofte å ha med oss fadder/tantebarn. 3-6 unger er somregel med på ferie/hytta osv.
mange familiebiletter går opp til 2 voksne og 3 barn så det går fint, behovet for større bil kan jo melde seg om man har 3 i bilstol. Vi har gitt opp småbiler og har 8 seter:shy:
Jeg har reist mye alene med både 2 og 3, ikke noe problem hverken i Norge eller sydenturer. Første gang med 3 stykk var vel eldste 7 og yngste 6 mnd.
 
Jeg bestemte meg i juni at nei, to er nok! Men etter den dumme positive testen på lørdag savner jeg en til.
Føles som noe mangler
 
Jeg bestemte meg i juni at nei, to er nok! Men etter den dumme positive testen på lørdag savner jeg en til.
Føles som noe mangler

Hva med å se det an noen måneder? Om noe fortsatt savnes da :)

Personlig holder det med 2 barn her (prøver på nr 2). Men det har mer med vår helse og at veien til førstemann (og nå nummer 2) er lang.
 
Ikke helt det du spør om, for vi er gravide med nr.6 (2-3 uker til fødsel) :hilarious: Men vi gikk jo fra 2-3 barn på et tidspunkt! Vi synes absolutt ikke deg ble noen stor overgang- og våre er tette (8,7,5,3,2år). Dine er jo ‘store’ i forhold, så du vil i så fall ha to storesøsken som er over småbarnsstadiet når/hvis det blir en tredjemann:) Jeg hadde ikke tenkt at vi skulle få 6 barn i utgangspunktet, men har følt at det har manglet én frem til nå, så derfor har det blitt en flokk:) Både jeg&mannen føler at dette faktisk ER siste nå da:joyful: Og jeg tenker at man angrer ikke på de barna man har fått, men kan angre på barna man ikke har fått:Heartred
 
Ikke helt det du spør om, for vi er gravide med nr.6 (2-3 uker til fødsel) :hilarious: Men vi gikk jo fra 2-3 barn på et tidspunkt! Vi synes absolutt ikke deg ble noen stor overgang- og våre er tette (8,7,5,3,2år). Dine er jo ‘store’ i forhold, så du vil i så fall ha to storesøsken som er over småbarnsstadiet når/hvis det blir en tredjemann:) Jeg hadde ikke tenkt at vi skulle få 6 barn i utgangspunktet, men har følt at det har manglet én frem til nå, så derfor har det blitt en flokk:) Både jeg&mannen føler at dette faktisk ER siste nå da:joyful: Og jeg tenker at man angrer ikke på de barna man har fått, men kan angre på barna man ikke har fått:Heartred
Wow, all respekt til supermamma som deg!❤️
 
Hva med å se det an noen måneder? Om noe fortsatt savnes da :)

Personlig holder det med 2 barn her (prøver på nr 2). Men det har mer med vår helse og at veien til førstemann (og nå nummer 2) er lang.
Joda, kan godt se det Ann. Men problemet er at jeg er babysjuk! Vil ha en til NÅ!

men dette dukket opp etter den positive testen på lørdag, før det følte jeg 2 holdt!
 
Jeg følte helt frem til april i år at 2 var nok begynte å gi bort og selge alt av babyting vi hadde.. og når jeg var ferdig følte jeg plutselig at nei, jeg er jo ikke ferdig med å få barn.. Hadde det akkurat på samme måte som deg, ville ha en baby med engang. Men jeg ventet til over sommerferien for å se om jeg fortsatt ønsket det.. og ja.. i august ønsket vi fortsatt en 3. så her prøver vi på 3. barn nå. :joyful:
 
Joda, kan godt se det Ann. Men problemet er at jeg er babysjuk! Vil ha en til NÅ!

men dette dukket opp etter den positive testen på lørdag, før det følte jeg 2 holdt!
Jeg og var fornøyd med 2 stk på 2 år, men plutselig slo det meg at vi har plass til en til ❤️ Spent på om TR dukker opp de neste dagene, er fortsatt et mikroskopisk håp her.
 
Jeg har tre på 11,10 og 6år. Syntes ikke overgangen fra 2 til 3 var stor:) det blir trangere i bilen, men jeg har en vanlig stasjonsvogn og det gikk fint med babystol, beltestol og bilpute:)

nå venter jeg nr4, (ny mann) og må nok må investere i større bil:hilarious:
 
Her venter vi nr 3 nå. Jeg har lenge trodd at to var nokk, men mannen har like lenge vært sikker på at han ville ha minst en til. Så trodde jeg pga uteblitt mens at jeg var gravid i fjor vår, men testene forble negative og etter en stund kom TR. Da gråt jeg, å forstod at jeg ønska en til. Vi starta prøvinga i vår, og ble gravide på andre pp. Er nå 21 uker på vei. Vi har en gutt på 8 og ei jente på 5 fra før, å jeg gleder meg så sykt til baby kommer, med store søsken som forstår så mye mer enn hva storebror gjorde når mellomste kom. Gleder meg til å ha baby igjen og til at hverdagen med baby kan være noe roligere enn sist, selv om det er en til. Jeg har en teori om at hverdagen til en hver tid er så travel som du er vant med å håndtere. Så har du ett barn, er hverdagen med ett barn travel - altså din preferanse på hva som er travelt. Har du 5 vil det være preferansene. Om du da hadde hatt bare 3 av de hjemme ville du plutselig følt at du hadde allverdens med tid. Så tror bare man må gå for det man føler er riktig, ikke tenke så himla hardt på det, så vil hodet, livet og hverdagen tilpasses deretter :)
 
Last edited:
Her venter vi nr 3 nå. Jeg har lenge trodd at to var nokk, men mannen har like lenge vært sikker på at han ville ha minst en til. Så trodde jeg pga uteblitt mens at jeg var gravid i fjor vår, men testene forble negative og etter en stund kom TR. Da gråt jeg, å forstod at jeg ønska en til. Vi starta prøvinga i vår, og ble gravide på andre pp. Er nå 21 uker på vei. Vi har en gutt på 8 og ei jente på 5 fra før, å jeg gleder meg så sykt til baby kommer, med store søsken som forstår så mye mer enn hva storebror gjorde når mellomste kom. Gleder meg til å ha baby igjen og til at hverdagen med baby kan være noe roligere enn sist, selv om det er en til. Jeg har en teori om at hverdagen til en hver tid er så travel som du er vant med å håndtere. Så har du ett barn, er hverdagen med ett barn travel - altså din preferanse på hva som er travelt. Har du 5 vil det være preferansene. Om du da hadde hatt bare 3 av de hjemme ville du plutselig følt at du hadde allverdens med tid. Så tror bare man må gå for det man føler er riktig, ikke tenke så himla hardt på det, så vil hodet, livet og hverdagen tilpasses deretter :)
Det er akkurat sånn vi føler det! :) Vi venter straks barn nr.6 (i okt/nov), og har fem barn fra før på 8,7,5,3&2 år. Føler allikevel ikke vi har det mer slitsomt etc enn venninner som har 1-2! Man blir nok vant til det man har ganske fort, og da er det den nye normalen:joyful:
 
Det er akkurat sånn vi føler det! :) Vi venter straks barn nr.6 (i okt/nov), og har fem barn fra før på 8,7,5,3&2 år. Føler allikevel ikke vi har det mer slitsomt etc enn venninner som har 1-2! Man blir nok vant til det man har ganske fort, og da er det den nye normalen:joyful:
Ja, vi er tilpasningsdyktige sånn sett :joyful: Men likevel godt jobba med nr. 6 på vei! Holder med 3 her, men det går absolutt mest i at denne kroppen ikke orker en graviditet til. Selv om jeg med de to første har likt å gå gravid, er i fysisk god form (pre gravid :hilarious:) og ennå ikke er mer enn 30, har kroppen sakt tydelig i fra at denne gangen blir siste gang.
 
Ja, vi er tilpasningsdyktige sånn sett :joyful: Men likevel godt jobba med nr. 6 på vei! Holder med 3 her, men det går absolutt mest i at denne kroppen ikke orker en graviditet til. Selv om jeg med de to første har likt å gå gravid, er i fysisk god form (pre gravid :hilarious:) og ennå ikke er mer enn 30, har kroppen sakt tydelig i fra at denne gangen blir siste gang.
Vi hadde ikke trodd vi skulle få så mange, og sa oss ferdige etter nr.4:rolleyes: Men så overtalte mannen meg til nr.5 og jeg ham til nr.6:hilarious: Føler oss ferdige nå da- gleder meg veldig til babykos én siste gang!!:joyful::Heartred
 
Jeg fant ut at jeg ikke er gravid. Men tanken om nr 3 forsvinner ikke.
Jeg blir babysyk av å se babyklær. Huff, dette er ikke enkelt føler jeg.
 
Back
Topp