Fortykkelse i nakkefold

Teidi

Betatt av forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Huff jeg er helt fra meg av bekymring :arghh: i dag var vi på Fosterdiagnostikk på Ullevål sykehus. Fikk først ultralyd der alt så veldig bra ut. Herlig liten sprellende baby :love7 men dessverre viste det seg at babyen hadde en betydelig fortykket nakkefold, hvis jeg husker riktig var den 3,5 cm. Det viste seg at siden jeg også er 40 år så var beregningen på at babyen har Trisomi 21 altså down syndrom på 1:16.
Fikk tilbud om NIPT test i dag eller morkakeprøve neste uke. Jeg valgte NIPT testen. Nå må jeg vente 10 arbeidsdager før vi får svar. Huff dette er virkelig nervepirrende. :arghh:
 
Så sinnsykt nervepirrende å måtte vente så lenge på et svar :( Uansett utfall, så går nok dette så fint :Heartred
Har ikke så mye av erfaringer å dele, men ønsker dere alt lykke til, og prøv å fyll dagene så godt som mulig, så går det kanskje litt fortere :Heartred
 
Uff :( sinnsykt nervepirrende å vente så lenge :( jeg krysser både fingre og tær på at alt er fint selv med dårlige prognoser! :Heartred
 
Jeg fikk også beskjed om at min hadde fortykket nakkefold! Tok nipt test, og testen var heldigvis helt fin!:) Fikk svar etter 6 dager, og fikk at sjansen var 1/10 000 på alle trisomiene :) lykke til <3
 
Huff, jeg skjønner virkelig at det er skremmende:( Masse lykke til, jeg krysser alt for at du får gode resultater:Heartred
 
Jeg fikk også beskjed om at min hadde fortykket nakkefold! Tok nipt test, og testen var heldigvis helt fin!:) Fikk svar etter 6 dager, og fikk at sjansen var 1/10 000 på alle trisomiene :) lykke til <3
Å det var godt å høre!! Takk, det trygget litt.
 
Det må være utrolig nervepirrende! Krysser fingrene for at NIPT kommer tilbake helt fin :Heartred
 
Forstår at det er nervepirrende. Men så lenge det meste andre så bra ut på UL, så trenger ikke fortykket nakkefold ha noe og si. Så er vel også normalgrensen opp til 3,5mm, så det trenger ikke å være noe galt :) håper svaret på NiPT er negativ og at alt er bra ❤️
 
Husk 1 til 16 er økt sannsynlighet men samtidig så går det bra for flesteparten… lykke til med videre oppfølging
 
Jeg fikk også beskjed om at min hadde fortykket nakkefold! Tok nipt test, og testen var heldigvis helt fin!:) Fikk svar etter 6 dager, og fikk at sjansen var 1/10 000 på alle trisomiene :) lykke til <3
Så godt å få den bekreftelsen!
Tok du NIPT i Norge da? For jeg fikk ikke noe tall, men "lav sannsynlighet" på alle. Trodde ikke nipt hadde tall.. Mener du KUB?
 
Så godt å få den bekreftelsen!
Tok du NIPT i Norge da? For jeg fikk ikke noe tall, men "lav sannsynlighet" på alle. Trodde ikke nipt hadde tall.. Mener du KUB?
Jepp jeg tok på kvinneklinikken på Jessheim :D men de sender til Sverige, så kan være derfor jeg fikk tall :) Jeg tok nipt :)
 
Takk for at du spør :happy: jeg er for å være helt ærlig kjempe bekymret. Har vært veldig gråtelabil siden vi var på Ullevål. Det var godt å kunne reise på jobb i dag å ha noe annet å tenke på. Drømmer hver natt at jeg må føde et dødt barn :( klarer ikke å forholde meg til graviditeten akkurat nå. Hater denne usikkerheten :nailbiting:
 
Takk for at du spør :happy: jeg er for å være helt ærlig kjempe bekymret. Har vært veldig gråtelabil siden vi var på Ullevål. Det var godt å kunne reise på jobb i dag å ha noe annet å tenke på. Drømmer hver natt at jeg må føde et dødt barn :( klarer ikke å forholde meg til graviditeten akkurat nå. Hater denne usikkerheten :nailbiting:
Når får du svar? :sorry:
 
Det skulle ta mellom 6 og 10 arbeidsdager. Vi tok NIPT torsdag den 7. så det kan hende vi må vente til fredag neste uke
Håper det ikke drøyer for lenge :(
 
Takk for at du spør :happy: jeg er for å være helt ærlig kjempe bekymret. Har vært veldig gråtelabil siden vi var på Ullevål. Det var godt å kunne reise på jobb i dag å ha noe annet å tenke på. Drømmer hver natt at jeg må føde et dødt barn :( klarer ikke å forholde meg til graviditeten akkurat nå. Hater denne usikkerheten :nailbiting:

skjønner bekymringen din, for jeg hadde det helt likt! MEN jeg googlet ang fortykket nakkefold, og tro det eller ei men det betrygget meg veldig… der leser du om mange som har fått samme beskjed og de fleste gikk det bra med! :) ei hadde helt oppi 5 mm og barnet kom ut helt friskt ;) håper du snart får svar så du slipper denne usikkerheten <3
 
Back
Topp