Skravletråd

Da har jeg var bare én lang vakt igjen denne helga, fire uker til neste gang! Hurra :talk017 eneste er at jeg neste arbeidshelg er jeg 9 uker gravid, fra siste svangerskap husker jeg at kvalmen var på sitt verste da. Krysser fingrene for at det går i orden - kanskje jeg ikke bor kvalm denne gangen, liv å håpe :happy2 (men har jo vakter hver uke fram til det, så like krise om det ikke fungerer de dagene også selvsagt :knegg:). Hadde tatt seg ut om jeg må bruke egenmelding i tre uker i strekk :puke (fordi jeg ikke kan få sykemelding).

Hurra :woot: Hvorfor kan ikke du få sykemelding? :) I mitt forrige svangerskap slapp jeg unna kvalme, så jeg er spent denne gang. Allerede vært mye uggen :shy:

Uææææ magen min virker større og iflg legen så er jeg ikke mer enn 6 uker i morgen.. Var ute en liten gåtur i området der vi bor. Tok bare en time.. :D
Men nedre delen av ryggen fikk gjennomgå:wacky: Ikke har jeg opplevd det så tidlig i svangerskapet før.. Og opphovne fingre.. :confused: blir sofaen og brød med omelett..

Vedlegg

• 20211010_131650.jpg
    20211010_131650.jpg
    1,4 MB · Visninger: 31
Hurra :woot: Hvorfor kan ikke du få sykemelding? :) I mitt forrige svangerskap slapp jeg unna kvalme, så jeg er spent denne gang. Allerede vært mye uggen :shy:
Bare fordi jeg har vært på AAP, da må man være friskmeldt i 6 måneder før man har tjent opp rett til sykepenger igjen. Men, kan bruke egenmelding, bare ikke like greit da den ikke er forutsigbar (og av erfaring vet jeg at kvalmen trigges av fysisk og psykisk stress). Men satser på at det går helt fint, er positivt innstilt :woot:

Blir spennende å se om du fortsatt er så langt på vei neste ultralyd da :) så tidlig er det vanskelig å måle helt riktig har jeg inntrykk av. Når skal til på neste ultralyd?

Det lurer jeg også på egentlig.. Vet ikke om det fortsatt er aktuelt at de kommer ringe meg denne uken.
Siden de sa alt så ok ut når jeg var på legevakten, men har et lite håp at de kommer gjøre det. De kunne
jo ikke se noe annet enn fostersekken og "plommen" inni der, så krysser fingrene at jeg får dra tilbake
kommende uke sånn at jeg vet ca. hvor langt jeg faktisk er på vei. Skulle pwr nappe, men endte opp med
mer enn 1 time. Venter bare på at gubben skal komme hjem fra jobb, lenge leve gruvedrift :confused:

Bare fordi jeg har vært på AAP, da må man være friskmeldt i 6 måneder før man har tjent opp rett til sykepenger igjen. Men, kan bruke egenmelding, bare ikke like greit da den ikke er forutsigbar (og av erfaring vet jeg at kvalmen trigges av fysisk og psykisk stress). Men satser på at det går helt fint, er positivt innstilt :woot:

Skjønner :) jeg har vært sykemeldt ganske lenge nå, men håper på å slippe AAP. Prøver å finne ut av det, men kanskje du vet hvordan det er med svangerskapspenger etter at man har vært sykemeldt i ett år/ikke har opparbeidet seg rett til sykepenger slik som du..? Fikk svangerskapspenger sist gang jeg gikk gravid, og må mest sannsynligvis denne gangen også :oops:

Hei.
Har dere testet positivt på digital testen før dere gleder dere?
Jeg vil så gjerne hoppe i det, men jeg tørr jo ikke. Fikk sånn strek på test fra Normal.

Vedlegg

• F0038BA4-9D29-4232-818A-21F28A7AB9ED.jpeg
    F0038BA4-9D29-4232-818A-21F28A7AB9ED.jpeg
    128,4 KB · Visninger: 23
Bare og hoppe i det, men tror ukeindikator har høyere hcg måling. Kommer litt an på når du skulle hatt mensen. Min ukeindikator slod ikke ut før en uke etter jeg skulle hatt mensen.

Bare og hoppe i det, men tror ukeindikator har høyere hcg måling. Kommer litt an på når du skulle hatt mensen. Min ukeindikator slod ikke ut før en uke etter jeg skulle hatt mensen.

Min slo ut 10 dpo, både denne gang og sist gang jeg gikk gravid :)

Jeg hadde mensen for 2 uker siden. Har uregelmessig mens. Så føler meg ikke trygg

Jeg har blitt sugd inn i Fødeavdelingen-verden igjen :smiley-ashamed005:smiley-ashamed005 noen andre? :fart005

Skjønner :) jeg har vært sykemeldt ganske lenge nå, men håper på å slippe AAP. Prøver å finne ut av det, men kanskje du vet hvordan det er med svangerskapspenger etter at man har vært sykemeldt i ett år/ikke har opparbeidet seg rett til sykepenger slik som du..? Fikk svangerskapspenger sist gang jeg gikk gravid, og må mest sannsynligvis denne gangen også :oops:

Ja, det skal ikke ha noe å si fikk jeg beskjed om. Det er to ulike ting (sykemelding for deg, og sykemelding for barnet). Akkurat som at svangerskapspenger ikke tar av tiden du kan kan være sykemeldt på :) AAP er ikke dumt om du ikke er klar til å jobbe (fult), vet ikke om du jobbet offentlig eller privat? Men om det et offentlig har man ofte muligheter for å uførepensjon for den biten man ikke klarer jobbe og går ned i lønn). Jeg fikk fra KLP. Med aap er det også mer oppfølging mtp å komme seg ut i jobb igjen, ikke mas altså, men mer veiledning mtp om man trenger omskolering, annen type jobb osv. Kan jeg spørre hva du jobber som? :oops:

Jeg har blitt sugd inn i Fødeavdelingen-verden igjen :smiley-ashamed005:smiley-ashamed005 noen andre? :fart005

Følger "one born every minute" på FB :smiley-ashamed008 Gjort siden får jeg ble gravid, sett timesvis med slike program på natta på jobb, og drømt om baby :laughing002

Denne (bilde under) har jeg jobbet jeg igjennom mange sesonger av, elsker sånt :confused1

Vedlegg

• Screenshot_20211010-223124_Facebook.jpg
    Screenshot_20211010-223124_Facebook.jpg
    553,7 KB · Visninger: 8
Ja, det skal ikke ha noe å si fikk jeg beskjed om. Det er to ulike ting (sykemelding for deg, og sykemelding for barnet). Akkurat som at svangerskapspenger ikke tar av tiden du kan kan være sykemeldt på :) AAP er ikke dumt om du ikke er klar til å jobbe (fult), vet ikke om du jobbet offentlig eller privat? Men om det et offentlig har man ofte muligheter for å uførepensjon for den biten man ikke klarer jobbe og går ned i lønn). Jeg fikk fra KLP. Med aap er det også mer oppfølging mtp å komme seg ut i jobb igjen, ikke mas altså, men mer veiledning mtp om man trenger omskolering, annen type jobb osv. Kan jeg spørre hva du jobber som? :oops:

Okei. Så godt å høre! Har forsøkt å finne ut av det de siste dagene skjønner du.

Jeg er litt delt når det gjelder AAP osv, men jeg forstår at det ikke er så dumt. Har du gått på AAP lenge? Jeg jobber som pedagogisk leder. Hadde det ikke vært for at vi ønsket oss ett barn til akkurat nå, så hadde jeg nok gått over til AAP på nyåret. Og siden jeg har blitt gravid nå avventer jeg med det hele, og planen blir å forsøke å stå i det og går over til svangerskapspenger som sist. Dersom jeg ikke har funnet meg en ny jobb innen endt permisjon kommer jeg nok til å gå ned i stillingsprosent for en periode :) hva jobber du med?

Skjønner :) Vet ikke om jeg fikk det svaret over chat? Mener det var det jeg hadde dialog (for ville ikke ha det på "min side" den gang). Men dobbeltsjekk du, i tilfelle jeg ikke fikk riktig svar, eller at reglene har endret seg (spurte i mai) - eller at de er noen klausuler på det (må ha jobbet sånn og sånn) :)

Ja, da har du jo litt tid på deg mtp aap, om du kan få innvilget svangerskapspenger er jo det en bedre økonomisk løsning :) og si opparbeider du deg nye rettigheter i mens :)

Når jeg e ferdig med denne søndagen har jeg 16 (av 26) uker igjen til jeg er normal arbeidstaker igjen med sykepengerettigheter. For meg har det vært en belastning å føle seg så utenfor samfunnet! Så derfor har jeg nedtelling.. :oops:

Følger "one born every minute" på FB :smiley-ashamed008 Gjort siden får jeg ble gravid, sett timesvis med slike program på natta på jobb, og drømt om baby :laughing002

Denne (bilde under) har jeg jobbet jeg igjennom mange sesonger av, elsker sånt :confused1

Haha, godt det ikke bare er meg :woot::woot: Mannen rømmer stuen hver gang jeg setter det på :laughing025

Back
Topp