Takknemlighet

Bkno4157420

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg har vært lite aktiv på forumet, men har nå noe jeg ønsker å dele. Jeg er nå 34+2 og er 100% sykmeldt frem til jeg går ut i permisjon. Har stått lenge i en krevende arbeidssituasjon, hvor konflikt med nærmeste leder har vært utfordringen. Konflikten ser dessverre ut til å være uløselig, så tenker å søke meg ny jobb i løpet av permisjonstiden. Valget om å gå for sykmelding har virkelig ikke vært enkelt, og jeg har kjent på skamfølelse over å ikke klare å stå i det lengre. Nå når det har gått noen uker siden sykmeldingen startet, så kjenner jeg hvor mye det har tynget meg å stå i arbeidet og hvor mye det har kostet å tåle behandlingen jeg har fått. Nå må jeg starte prosessen med å bygge meg selv opp igjen.

Tenker at alle mennesker opplever utfordrende situasjoner i løpet av livet, det seg være store eller små ting, og at de fleste har noe som gnager. Jeg har alltid tenkt at uansett om livet pr nå er problemfritt eller ei, så er det viktig å være bevisst på de gode sidene av tilværelsen. Dette har jeg dessverre mistet fokuset på det siste halvåret, men nå er tiden inne for å ta fatt på dette igjen.

Jeg ønsker å mer bevisst verdsette de små og store positive tingene som rører seg i livet mitt. Tenker det kan være fint å fokusere på slikt i forkant av fødsel og den store omveltningen som kommer.:Heartred

Jeg er takknemlig for:
- At jeg har en raus og omsorgsfull samboer som støtter meg
- At jeg har gode venner rundt meg som også er i småbarnsfasen
- At jeg har ting på stell (sånn foruten om jobben :facepalm::hilarious:)
- At jeg har familien nært meg
- At helsa er god
- At samboer stryker på magen min og snakker med lillejenta som vi gleder oss til å møte
- At jeg fant en enklere måte å klippe tånegler på. Magen er maks i veien:hilarious: og har klipt meg til blods ved et par anledninger! Trikset er å sitte på nederste trappetrinn med beina godt fra hverandre.:gen014

Hva er du takknemlig for i dag?
 
Stor klem til deg :Heartred

I dag er jeg takknemlig for at lillegutt gir meg mange tegn på at han har det fint i magen. Tror også han driver å fester seg i bekkenet, så det er jo bra!

Takknemlig for at det er bare 1,5 uker igjen til permisjon.
 
Det syns jeg var en fint og ærlig innlegg.
Jeg har i slutten av graviditeten opplevd mye mer bekymring. Bekymring for framtiden. Og tanker om ting som er destruktive og urealistiske.

tror dere dette er en ting som «hører» med graviditeten? Blir mer kritisk til ting :hilarious:

jeg er takknemlig for:
- at kroppen min takler graviditeten som den har gjort hittil. Sjeldent vondt noen steder enda.
- å kunne komme hjem til et nytt og varmt hus.
- alle gode øyeblikk med barna på barnehagen i dag.
 
Det syns jeg var en fint og ærlig innlegg.
Jeg har i slutten av graviditeten opplevd mye mer bekymring. Bekymring for framtiden. Og tanker om ting som er destruktive og urealistiske.

tror dere dette er en ting som «hører» med graviditeten? Blir mer kritisk til ting :hilarious:

jeg er takknemlig for:
- at kroppen min takler graviditeten som den har gjort hittil. Sjeldent vondt noen steder enda.
- å kunne komme hjem til et nytt og varmt hus.
- alle gode øyeblikk med barna på barnehagen i dag.

Kanskje man blir mer kritiske. Man er jo proppfull av hormoner, og de påvirker jo mer enn bare det fysiske i kroppen! Tenker det er naturlig å tenke på hvordan fremtiden blir i løpet av svangerskapet, og naturlig å bekymre seg litt. Som du påpeker selv er noe urealistisk - det tror jeg er viktig å huske.

Fint å høre at du også har gode ting å være takknemlig for :Heartred
 
Jeg er takknemlig for de nye lestene som mamma har strikket, og for ekstra god tid til å nyte en kopp kaffe i dag☺️
 
Jeg er takknemlig for min samboer som tar så godt vare på meg. ❤️
Jeg er takknemlig for mine to fine søstre som blir gode tanter å ha for lillejenta.
Jeg er takknemlig for at jeg endelig skal bli mamma, selv om omstendighetene ikke var de beste akkurat nå, og for at det ordner seg likevel. :)
 
Jeg er takknemlig for at jeg har fått en nydelig, frisk og fin jente. Jeg er også takknemlig for at storebrødrene hennes er så fine med henne. ❤️
 
Back
Topp