Innsett helg på Riksen

Statistikern

Elsker forumet
Assistert-jentene
Hei, jeg er litt forvirret. Snakket med Riksen idag og de sa at fryseforsøket vil bli avbrutt om innsett faller på helg. Men jeg har hatt inseminasjon på helgen tidligere og det virker som at andre her inne har hatt insett på helg. Det er naturlig syklus så skjønner om det blir avbrudd pga plassmangel på helg da det blir kort varsel (det har jeg fått beskjed om tidligere), men ikke at det blir automatisk avbrudd da... Sykepleieren jeg snakket med virket litt forvirret sånn generelt så vet ikke hva jeg skal tro. Noen som har erfaring med dette?
 
Hadde innsett en lørdag i mai i år, virket som det var vanlig prosedyre der :)
 
Hei

Jeg snakket nettopp med sykepleier på riksen . Jeg ønsker å prøve ut innsett i naturlig syklus. Og da sa hun at da er det større sjanse for avbrutt fordi de har ikke bemanning i helgene til å ta fryseforsøk. De har det kun for ferskforsøk og da kontroll, uttak og innsett i forbindelse med det.
Men om det var medisinsk årsak til at man ikke kunne ta medisiner i fryseforsøk så kunne de gjøre unntak.
 
Hei

Jeg snakket nettopp med sykepleier på riksen . Jeg ønsker å prøve ut innsett i naturlig syklus. Og da sa hun at da er det større sjanse for avbrutt fordi de har ikke bemanning i helgene til å ta fryseforsøk. De har det kun for ferskforsøk og da kontroll, uttak og innsett i forbindelse med det.
Men om det var medisinsk årsak til at man ikke kunne ta medisiner i fryseforsøk så kunne de gjøre unntak.
Det forklarer hvorfor de aldri har nevnt naturlig syklus som et alternativ.

Hva er fordelen med naturlig syklus?
 
Hei

Jeg snakket nettopp med sykepleier på riksen . Jeg ønsker å prøve ut innsett i naturlig syklus. Og da sa hun at da er det større sjanse for avbrutt fordi de har ikke bemanning i helgene til å ta fryseforsøk. De har det kun for ferskforsøk og da kontroll, uttak og innsett i forbindelse med det.
Men om det var medisinsk årsak til at man ikke kunne ta medisiner i fryseforsøk så kunne de gjøre unntak.
Takk for info. Spørs hvordan de vurderer medisinsk årsak da. Tror jeg skal ringe dem imorgen igjen å spørre. Har ikke fått innkalling til kontrollen ennå så må kontakte dem uansett. Siden jeg fikk avbrutt forsøk med styrt syklus pga follikelvekst og de da sa ja når jeg spurte om å få prøve i naturlig syklus istedenfor å ta høyere dose progynova neste gang så syns jeg det er rart om det ikke kan prioriteres. Men visst, legen nevnte jo at det var større risiko for avbrudd, men ikke at det ikke var mulig med innsett i helg i det hele tatt.

Så herlig å ha noe nytt å stresse over i dette gamet :confused004:confused005
 
Takk for info. Spørs hvordan de vurderer medisinsk årsak da. Tror jeg skal ringe dem imorgen igjen å spørre. Har ikke fått innkalling til kontrollen ennå så må kontakte dem uansett. Siden jeg fikk avbrutt forsøk med styrt syklus pga follikelvekst og de da sa ja når jeg spurte om å få prøve i naturlig syklus istedenfor å ta høyere dose progynova neste gang så syns jeg det er rart om det ikke kan prioriteres. Men visst, legen nevnte jo at det var større risiko for avbrudd, men ikke at det ikke var mulig med innsett i helg i det hele tatt.

Så herlig å ha noe nytt å stresse over i dette gamet :confused004:confused005


Det kan hende du blir prioritert inn i helg også siden du fikk avbrutt styrt syklus. Ringe dem igjen og høre du :)
 
Fikk pratet med en annen sykepleier idag og det hørtes litt mer positivt ut. Kommer veldig an på kapasiteten hvis det kan bli innsett på helg. De har egentlig ikke kapasitet til det men det var ikke blankt nei. Tror uansett at jeg vil få positiv el test på en helg, som da vil si innsett tidlig i uken. Jeg fikk et nummer jeg kan ringe hvis jeg får positiv test på helgen så da øker jo sjansene betydelig å få plass til innsett i uken etter!
 
Back
Topp