Clear Blue 1-2 uker positiv

SillyMilly

Forelsket i forumet
Jeg måtte være på den sikreste siden i dag og tok 3 tester samtidig (på ettermiddagen faktisk). Jeg ble mest glad for at CB viste positivt. Men hvor går veien herfra? :wideyed:
Jeg er 1. gangs gravid, så jeg aner ikke hva som skjer nå :nailbiting:
 

Vedlegg

  • 094F3666-4743-4273-B933-BE497363088B.jpeg
    094F3666-4743-4273-B933-BE497363088B.jpeg
    1,5 MB · Visninger: 99
Nå er det bare å melde seg opp for kontroller :)
Nå vet jeg ikke hvordan det er i din kommune eller så, men.. typisk nok har man gjerne første kontroll hos lege i uke 8-12 et sted for blodprøver og henvisning til UL bl.a.
Også er det litt opp til kommunen hvordan de løser det, men.. etterhvert tar du også kontakt med helsestasjonen og får kontroller hos jordmor der. Noen steder får du ikke kontroll før etter OUL - andre steder vil de ha deg inn tidlig. Spørs også litt på behovet du har selv også; kanskje du har ønske om å prate med noen tidlig..

https://www.helsenorge.no/gravid/svangerskapskontroller/
Her står det litt om kontroller og slikt.
Dette er det du har minimum krav på, og noen kommuner følger strengt tatt bare denne. I min kommune har de mye hyppigere kontroll enn dette dog.
 
Og , gratulerer!
 
Gratulerer!! Så spennende :Heartbigred
Bestill time hos legen og ta det derifra. Anbefaler å gå til jordmor annenhver kontroll.

meld deg gjerne inn i termingruppen Juni, der er vi på samme sted i graviditeten og svarer på hverandres bekymringer, deler erfaringer, og får ut frustrasjon :love7 har vært på dette forumet alle 3 sv.skap, og har lært mye. Alle er veldig hyggelige!
 
Gratulerer! Legen vil jo helst vente med første kontroll til mellom uke 8-12? Her som jeg bor tar de deg ikke inn før uke 12, med mindre det er noe spesielt. Jordmor oppfordrer alle gravide til å ta kontakt når de blir gravide for å avtale videre. Du trenger ikke dra dit før du føler deg klar selv. Jeg syntes det var fint å få luftet bekymringer og ha noen å snakke med. Men jordmortjenesten er også ulike fra sted til sted, så anbefaler deg å sjekke hva de sier i din kommune. Står ofte på kommunens hjemmeside under helsestasjon :)
 
Nå er det bare å melde seg opp for kontroller :)
Nå vet jeg ikke hvordan det er i din kommune eller så, men.. typisk nok har man gjerne første kontroll hos lege i uke 8-12 et sted for blodprøver og henvisning til UL bl.a.
Også er det litt opp til kommunen hvordan de løser det, men.. etterhvert tar du også kontakt med helsestasjonen og får kontroller hos jordmor der. Noen steder får du ikke kontroll før etter OUL - andre steder vil de ha deg inn tidlig. Spørs også litt på behovet du har selv også; kanskje du har ønske om å prate med noen tidlig..

https://www.helsenorge.no/gravid/svangerskapskontroller/
Her står det litt om kontroller og slikt.
Dette er det du har minimum krav på, og noen kommuner følger strengt tatt bare denne. I min kommune har de mye hyppigere kontroll enn dette dog.
Takk for god info! Jeg har fått legetime i uke 7 :) Da ser det ut som hun har sittet av tid til mye info osv.
 
Gratulerer!! Så spennende :Heartbigred
Bestill time hos legen og ta det derifra. Anbefaler å gå til jordmor annenhver kontroll.

meld deg gjerne inn i termingruppen Juni, der er vi på samme sted i graviditeten og svarer på hverandres bekymringer, deler erfaringer, og får ut frustrasjon :love7 har vært på dette forumet alle 3 sv.skap, og har lært mye. Alle er veldig hyggelige!
Tusen takk :Heartred Hvordan melder jeg meg inn i gruppe? :wideyed: Ja, jeg finner mye gode svar og informasjon her!
 
Gratulerer! Legen vil jo helst vente med første kontroll til mellom uke 8-12? Her som jeg bor tar de deg ikke inn før uke 12, med mindre det er noe spesielt. Jordmor oppfordrer alle gravide til å ta kontakt når de blir gravide for å avtale videre. Du trenger ikke dra dit før du føler deg klar selv. Jeg syntes det var fint å få luftet bekymringer og ha noen å snakke med. Men jordmortjenesten er også ulike fra sted til sted, så anbefaler deg å sjekke hva de sier i din kommune. Står ofte på kommunens hjemmeside under helsestasjon :)
Tusen takk :Heartred Jeg har fått time hos fastlegen i uke 7, så jeg tenker jeg må få litt info fra henne da angående jordmor og kontroller osv. Som du sier, så er det jo forskjellig fra sted til sted.
 
Tusen takk :Heartred Jeg har fått time hos fastlegen i uke 7, så jeg tenker jeg må få litt info fra henne da angående jordmor og kontroller osv. Som du sier, så er det jo forskjellig fra sted til sted.

Så fint! Da får du sikkert godt med informasjon fra henne om veien videre :) I første svangerskap gikk jeg til legen først, og ikke til jordmor før i uke 14 - for hun ønsket ikke at vi kom så tidlig. Nytt svangerskap, og ny jordmor. Hun er veldig åpen og lar mor legge føringer egentlig. Døren er alltid åpen og får alltid gode forklaringer på hva som er anbefalt og må gjøres, og tilbud om ekstratimer hvis jeg trenger det (komme inn å sjekke hjertelyd osv).

Lykke til! Håper du får et fint svangerskap og med god og trygg oppfølging fra helsetjenesten :)
 
Jeg måtte være på den sikreste siden i dag og tok 3 tester samtidig (på ettermiddagen faktisk). Jeg ble mest glad for at CB viste positivt. Men hvor går veien herfra? :wideyed:
Jeg er 1. gangs gravid, så jeg aner ikke hva som skjer nå :nailbiting:
Gratulerer så mye! Flott du har fått deg legetime. Vil også tipse deg om å ta folsyre-tilskudd, om du ikke allerede gjør det:happy:
 
Takk :love7 jeg har gått på folsyre i ca ett halvt år nå, ikke pga jeg skulle bli gravid, men pga mangel
Det er jo kjempeflott at du tok tilskudd fra før svangerskapet av:Heartred Jeg hadde mangel jeg også, så har tatt tilskudd siste året.
 
Back
Topp