permisjon

Moskus

Blir kjent med forumet
Lurer på om dere som velger 100% permisjon og velger noe ulønnet permisjon. Er det bedre økonomisk å velge 80% og ikke ulønnet permisjon, eller å velge 100% og ta TO mnd med ulønnetpermisjon sånn at permisjonen er like lenge?
 
Jeg gjorde det forrige permisjon og sparte mange tusen på det. Jeg la av ca 20 % av foreldrepengene hver måned :) i tillegg hadde jeg mulighet på den å arbeide ekstra i den ulønna permisjonen når samboeren var hjemme (han jobba skift).
 
Satt akkurat og så på det. Sjekket på nav sine sider og der sto det at man får mer utbetalt totalt ved å velge 100% permisjon. Har ikke orket regne på det, så vet ikke hvorfor eller hvordan…
 
Lurer på om dere som velger 100% permisjon og velger noe ulønnet permisjon. Er det bedre økonomisk å velge 80% og ikke ulønnet permisjon, eller å velge 100% og ta TO mnd med ulønnetpermisjon sånn at permisjonen er like lenge?
For de aller fleste vil 100% og ulønna lønne seg rent økonomisk
 
Jeg er så i tvil hva man skal velge! Vi kommer til å prøve å få barnehage plass fra januar, og da er det kjedelig om vi har mer permisjon tilgode og kunne hatt mer penger når vi har hjemme. Hvis vi tar 100% så har vi permisjon til desember en gang og ender i værste fall med 6 mnd permisjon uten lønn. Hvis vi velger 80% så får vi 10 uker mer permisjon og har ulønna i 4 mnd istedenfor. Klarer ikke helt å se hvordan det vil lønne seg med 10 uker ekstra permisjon uten lønn rent økonomisk egentlig.
 
Jeg gjorde det forrige permisjon og sparte mange tusen på det. Jeg la av ca 20 % av foreldrepengene hver måned :) i tillegg hadde jeg mulighet på den å arbeide ekstra i den ulønna permisjonen når samboeren var hjemme (han jobba skift).
hadde du mange mnd ulønnet permisjon?
 
Tok 80% sist gang, var veldig greit å få lønn nesten hver mnd for å få lenger permisjon, fødde litt før tiden, så jeg.hadde 2 mnd uten lønn.
Hvis du tar 80% må også samboer ta 80%, så denne gangen skal vi nok ta 100% og prøve å spare og så noen måneder uten lønn. :happy:
 
De aller fleste tar vel også ut ferie som de har spart fra jobben. Jeg tar 80% og når min og partner sin permisjon er over så blir det fem uker ferie. Det holder akkurat til barnehagestart i januar 2023
Da blir det ingen måneder/ uker uten lønn på oss.
 
Back
Topp