Skal dere booke nyfødtfotografering?

noen som har noen å anbefale i oslo? Hadde hobbyfotograf sist (på vestlandet), som var mye rimeligere og var veldig fornøyd :)
 
Ikke sant! Jeg er enig med deg, det er en kunst ja - og det er fantastisk å se hvordan en fotograf jobber med objektet som da er den lille bebisen :Heartred nei hadde jeg hatt nok penger og følt at jeg kunne prioritert det så hadde jeg ikke vært i tvil en gang :happy: Har selv tatt en del bilder både av dyr og mennesker i ulike settinger, alt fra bryllupsfotografering og til å komme ned på nivået til en liten dachshund - så det er artig å se hvordan man må tilnærme seg objektet i de ulike settingene :happy: Poenget mitt var aller mest bare at jeg syns det er forferdelig dyrt for fotografering, men det er jo en prioriteringssak hva man velger å gjøre :happy:

Helt enig i at det er forferdelig dyrt og det krever endel prioritering. Det var derfor vi ikke hadde planlagt det med førstemann i utgangspunktet (men så ombestemte vi oss i siste liten). For oss var det avgjørende at moren min pushet veldig på det. Hun sa at den tingen hun aldri har angret på hun brukte penger på når vi var små var fotografbilder.
Du høres jo ut som en veldig flink hobbyfotograf og bildene du tar blir nok nydelige uansett :Heartpink
 
noen som har noen å anbefale i oslo? Hadde hobbyfotograf sist (på vestlandet), som var mye rimeligere og var veldig fornøyd :)

Send meg gjerne en pm om du ønsker en Oslo anbefaling. Vi var veldig fornøyd med vår :)
 
ja det er det alltids! Nyfødtfoto er jo kjempefint og kunst i seg selv, og hadde jeg hatt råd til det så hadde det ikke vært tvil en gang :happy: jeg må bare tenke ut fra de midlene vi har. Men syns altså at fotografering i seg selv er veldig dyrt, det var heller det som var poenget mitt ved sist kommentar :wideyed: Slik vi snakket om i bilen forleden så betyr jo bilder mye, men vi ble enige om at det handler heller om bildene som blir tatt i nuet med familie og venner er kanskje de som betyr mest for oss igjen :happy: jeg tenkte å sette frem systemkamera i dåp feks og la folk selv ta litt bilder fra den stor dåpsdagen :D tror det kan bli kjempefint for albumet til tutta vår :happy:

Blir sikkert veldig fint, er så nydelig med bilder av de små! Vi er heldige at akkurat nå med vår første barn har jeg en fast jobb som betaler godt, også har jeg spart allerede i flere måneder til både viktige innkjøp i framtiden og for å kunne bruke på fotografering hvis vi ønsket det :)
 
Vi gjorde ikke dette med de første to. Med nummer en hadde vi rett og slett ikke råd til å bruke 8-10 000 på nyfødtfotografering (var begge studenter da). Med nummer to hadde vi hatt råd, men da følte jeg det ville være urettferdig siden vi ikke hadde av førstemann :rolleyes: I ettertid angrer jeg vanvittig mye på at vi ikke spurte foreldrene mine om hjelp til dette på nummer en og også gjorde det på nummer to, for de nyfødtfotoene vi har er ikke særlig bra (ennå de er tatt av en som har et bra kamera og er fotointeressert).
Har dere råd og mulighet, gjør det! Man angrer ikke på de bildene man har tatt, men de man ikke har tatt er min erfaring. Denne gangen lurer jeg på å ta det som en nyfødt/søskenfotografering. For et par uker siden tok vi gravid/familiefoto, nok en ting jeg har angret på å ikke ha gjort med de andre, men som jeg ikke vil angre på denne gangen :p Bildene ble nydelige og jeg er sååå glad for at vi gjorde det!

Ja, er liksom bare sånn at noen ganger har man bedre råd enn andre ganger. Alt kommer jo ann på situasjonen man er i akkurat når barnet blir født, med mindre man har spart i flere måneder. Mannen studerer 40% ca. og jobber ved siden akkurat så mye/lite at han får stipend i tillegg til lønn. Jeg har fast jobb som betaler godt, så akkurat denne gangen med vår første føler jeg at vi kan prioritere en slik stor utgift som nyfødt fotografering:) Nå gjelder det bare å overbevise mannen som enda er litt skeptisk om det blir å være verdt det, hehe…
Søskenbilder med nyfødt er utrolig søtt, tror ikke dere heller blir å angre på å ta profesjonelle bilder denne gangen! Lykke til :Heartred
 
Wow, er det virkelig SÅ dyrt? Jeg trodde kanskje 3000 ish :p
Men nei, jeg har ikke tenkt til det. Tok noe bilder selv med nr2 som jeg ble fornøyd nok med. Og i alle fall når jeg vet at alternativet er 8-16k :p
 
Wow, er det virkelig SÅ dyrt? Jeg trodde kanskje 3000 ish :p
Men nei, jeg har ikke tenkt til det. Tok noe bilder selv med nr2 som jeg ble fornøyd nok med. Og i alle fall når jeg vet at alternativet er 8-16k :p

Ja, var overhodet ikke klar over det selv før jeg faktisk begynte å gjøre research! Tenkte også sånn… 3000-4000 kroner, og fikk litt hakeslipp når jeg så summer oppi 10000 kr :eek:
 
Ja, var overhodet ikke klar over det selv før jeg faktisk begynte å gjøre research! Tenkte også sånn… 3000-4000 kroner, og fikk litt hakeslipp når jeg så summer oppi 10000 kr :eek:

Screenshot_20210924-000128-219.png

Må være flink til å prise seg godt i storbyene, her er en prisliste fra en nærliggende fotograf her :p
(Listen er fra 2019, men likevel)
 
Vis vedlegget 366755

Må være flink til å prise seg godt i storbyene, her er en prisliste fra en nærliggende fotograf her :p
(Listen er fra 2019, men likevel)

Det der er ofte prisen for bare fotograferingen. Det som koster er å få kjøpt ut bildene :) Du kan få priser ned i 5-6000kr hvis man ønsker bare 3-5 bilder, men ofte så ender man med å kjøpe ut flere bilder og da blir det dyrere.

Det er jo ekstremt mye jobb for fotografen. For nyfødtfotografering bruker du gjerne en hel dag på bildetakingen, i tillegg kommer all bildebehandlingen. Fotografen vi brukte sa hun brukte ca 2 hele arbeidsdager bare på bearbeiding av bildene. Så da er vi oppe i 3 dagers jobb for en fotojobb. Så skal prisen dekke studioleie, rekvisitter, skatt, fotoutstyr osv. Da må man opp i slike priser for å kunne leve av det :) Det er også litt forskjell i pris på de spesialiserer seg på nyfødtfotografering og har tatt mye videreutdanning/kurs på dette mot de som er mer all around fotografer :)
 
Last edited:
Det der er ofte prisen for bare fotograferingen. Det som koster er å få kjøpt ut bildene :) Du kan få priser ned i 5-6000kr hvis man ønsker bare 3-5 bilder, men ofte så ender man med å kjøpe ut flere bilder og da blir det dyrere.

Det er jo ekstremt mye jobb for fotografen. For nyfødtfotografering bruker du gjerne en hel dag på bildetakingen, i tillegg kommer all bildebehandlingen. Fotografen vi brukte sa hun brukte ca 2 hele arbeidsdager bare på bearbeiding av bildene. Så da er vi oppe i 3 dagers jobb for en fotojobb. Så skal prisen dekke studioleie, rekvisitter, skatt, fotoutstyr osv. Da må man opp i slike priser for å kunne leve av det :) Det er også litt forskjell i pris på de spesialiserer seg på nyfødtfotografering og har tatt mye videreutdanning/kurs på dette mot de som er mer all around fotografer :)

Ja, her regnet fotografen 2t på fotograferingen, ikke hele dagen. Også stod det vel en egen pris for redigerte bilder, digitalt; men ble jo da samlet ca 5500, ikke 10k.
Men skjønner jo dersom de bruker hele dagen og slikt; men ville absolutt ikke vært verdt det for min del. 10k++ for bilder. :p uansett hvor flinke de er.
 
Har lyst, men syntes det er for dyrt. I tillegg er man aldri garantert bra bilder. Vi gjorde ikke det med storesøster (var så mye som skjedde siden hun kom for tidlig og corona var i full blås), tror ikke vi hadde gjort det uansett da jeg ikke føler man får igjen for pengene :wacky:
 
Ja, her regnet fotografen 2t på fotograferingen, ikke hele dagen. Også stod det vel en egen pris for redigerte bilder, digitalt; men ble jo da samlet ca 5500, ikke 10k.
Men skjønner jo dersom de bruker hele dagen og slikt; men ville absolutt ikke vært verdt det for min del. 10k++ for bilder. :p uansett hvor flinke de er.

Det er ganske store forskjeller på de som er dedikerte nyfødtfotografer, mot de som er mer all around fotografer. Hos en nyfødtfotograf så trenger de mer enn 2 timer for å kunne gjøre en rolig fotoshoot uten stress. Da håndterer nyfødtfotografen babyen helt alene, mor bare ammer når det er nødvendig. Hos en vanlig fotograf er det mer vanlig at foreldene håndterer babyen (altså bysser og får babyen i søvn) og fotografen bare tar bilder. Da tar det kortere tid, men til gjengjeld får man ikke så forseggjordte bilder som du får hos en nyfødtfotograf som har utdanning og kursing innen håndtering av nyfødte. Jeg har hørt om flere som har dårlig erfaring hos fotograf, men da har de utelukkende vært hos en all around fotograf.

Men ja, det er sykt dyrt så man må virkelig ha lyst på slike bilder så skjønner veldig godt at mange velger det bort :)
 
Vi har ikke gjort det med de to forrige guttene, men ønsker å gjøre det nå.
Jeg har tatt kontakt med en som gjør dette bare på hobby vedsiden av jobb. Tror vi får bildene på minnepenn etter redigering. Har ikke fått prisen ennå. Spent på hva vi må betale.
 
Det er ganske store forskjeller på de som er dedikerte nyfødtfotografer, mot de som er mer all around fotografer. Hos en nyfødtfotograf så trenger de mer enn 2 timer for å kunne gjøre en rolig fotoshoot uten stress. Da håndterer nyfødtfotografen babyen helt alene, mor bare ammer når det er nødvendig. Hos en vanlig fotograf er det mer vanlig at foreldene håndterer babyen (altså bysser og får babyen i søvn) og fotografen bare tar bilder. Da tar det kortere tid, men til gjengjeld får man ikke så forseggjordte bilder som du får hos en nyfødtfotograf som har utdanning og kursing innen håndtering av nyfødte. Jeg har hørt om flere som har dårlig erfaring hos fotograf, men da har de utelukkende vært hos en all around fotograf.

Men ja, det er sykt dyrt så man må virkelig ha lyst på slike bilder så skjønner veldig godt at mange velger det bort :)

Det er nok akkurat det; man må ha skikkelig lyst på dem. Jeg har ikke det :p bruker ikke nyfødt bildene til noe spesielt. Jeg pleier ta litt bilder selv, men det viktigste synes jeg er 2,5års bildene. Som jeg forøvrig også har tatt selv med de to andre... Mest fordi jeg ikke har hatt råd, da. Får se om jeg evt tar selv denne gang også. Ikke fordi jeg ikke har råd denne gang, men.
 
Fikk tilbud nå, 15 redigerte bilder på minnepenn, til 1250,- synes det var en fin pris. Han hadde kampanjen nå denne helgen og vi skulle få det til den prisen :)
Nå er dette broren til ei venninne av meg da :p gleder meg til å få proffe bilder av babyen! Jeg har alltid tatt selv, men det ser på ingen måte proft ut :hilarious:
 
Fikk tilbud nå, 15 redigerte bilder på minnepenn, til 1250,- synes det var en fin pris. Han hadde kampanjen nå denne helgen og vi skulle få det til den prisen :)
Nå er dette broren til ei venninne av meg da :p gleder meg til å få proffe bilder av babyen! Jeg har alltid tatt selv, men det ser på ingen måte proft ut :hilarious:

Det var en fin pris da. :)
 
Fikk tilbud nå, 15 redigerte bilder på minnepenn, til 1250,- synes det var en fin pris. Han hadde kampanjen nå denne helgen og vi skulle få det til den prisen :)
Nå er dette broren til ei venninne av meg da :p gleder meg til å få proffe bilder av babyen! Jeg har alltid tatt selv, men det ser på ingen måte proft ut :hilarious:

Fin pris ja! Håper dere får masse fine bilder å kose dere med :love2
 
Har tatt av alle barna, og blir nok å ta denne gangen også. Men vi hadde aldri hatt råd til å betale så mye på én gang. Så vi har kun betalt for fotografering, også sparer vi opp til bilder nå etter at vi har giftet oss.

Men merker jeg setter utrolig stor pris på at det ble tatt bilder av alle barna som nyfødte.
 

Vedlegg

  • _CAH0336_websize.jpg
    _CAH0336_websize.jpg
    100,5 KB · Visninger: 24
Har funnet en ny fotograf som tar 6100 kr for 10 høyoppløselige bilder + at fotografering når baby er mellom 6-9 måneder er gratis ved kjøp av denne pakken. De digitale filene blir kjøpt i tillegg da for 500 kr stk. Synes denne pakken hørtes mer fristende ut mtp. prisen blir halvert og den ikke inneholder «produkter» som vi ikke var interesserte i til å begynne med. Hvis vi ønsker å skrive ut bilder på ramme eller lerret så tenker jeg at det fikser man selv, fotografene tar jo ekstremt mye ekstra bare for produkteneo_O har tenkt i flere dager nå, og 10500 kr er mye å punge ut med på en gang, så glad jeg fant denne fotografen istedenfor. I tillegg tilbyr hun at man kan dele opp prisen hvis man synes det er for dyrt å betale med en gang, dette syns jeg var veldig kjekt selv om vi mest sannsynlig betaler alt på en gang uansett! Syns bare hun første fotografen jeg pratet med manglet alternativer, og savnet litt fleksibilitet at hun evnt. kunne justere på innholdet i pakken etter våre ønsker. Vi ønsker jo ikke noen produkter, bare digitale og hun hadde bare 1 pakke for 1 pris med både digitalt og produkter….
 
Har tatt av alle barna, og blir nok å ta denne gangen også. Men vi hadde aldri hatt råd til å betale så mye på én gang. Så vi har kun betalt for fotografering, også sparer vi opp til bilder nå etter at vi har giftet oss.

Men merker jeg setter utrolig stor pris på at det ble tatt bilder av alle barna som nyfødte.

Er så fint med sånne føtter og hender bilder, dem er så små og søte :Heartred
 
Back
Topp