Sørlending du også, skjønner jeg?
Spurte du spesifikt etter NIPT eller henviste de deg dit uansett? Lang ventetid? Har bestilt første ledige time hos fastlegen, men det er ikke før uke 8. Håper det holder. Forstod det som at både NIPT og kub var optimalt å ta rundt uke 10, mens ultralyd helst skal være et par uker senere.
Det stemmer.

Bor i Mandal. Du da?
Nå skal du høre. Stavanger startet opp med NIPT forrige Mandag, så jeg var der først for en kub i uke 9, for helt riktig, den bør tas før uke 10.
Fikk i utgangspunktet beskjed at jeg skulle få nipt uten kub, men Stavanger var ikke i gang.
Ringte derfor fastlegen etter kub og ba om henvisning til Riksen, for der var de i gang 2 uker før.
Fikk henvisning nesten på dagen, med time i uke 12.. Ringte Stavanger (etter avtale) et par dager før jeg skulle til Oslo for å høre om de nå var i gang.. Jepp.
Så da slapp jeg Oslotur og fikk NIPT 12+3.

Den tar de med tidligere ultralyd, helst i uke 12 ja.

Men det går fint opp til uke 14 <det er den tidlige UL de ønsker i uke 12. Pga nakkefold.
KUB svaret fikk jeg ikke engang svaret på. Så det var grei bomtur første gangen.
Ring legen din, eller send melding i patientsky, så sender han henvisning nå. Lykke til!