6+1 TUL - lite embryo

Neglesprett

Andre møte med forumet
Hei.
Noen som har hatt TUL allerede i begynnelsen av uke 6? Vet det er tidlig, men jeg tok TUL i dag (6+1). Embryoet ble målt til 2,8 mm og hjerteslag på 85. Gynekolog satte meg også til 6+1, men jeg syns det høres lite ut med lengden CRL.
Hatt to MA tidligere hvor hjerte har startet.
Dumt av meg å dra såpass tidlig på ultralyd, men går samtidig å stresser når jeg ikke vet også. Kan takle et tap, men takler ikke ventingen. Nå må jeg vel vente ei stund å se igjen, men når bør jeg dra på nytt?

Det er så lett å måle feil så tidlig, en mm fra eller til utgjør flere dager forskjell. Hjertet slo, det er det viktigste nå :)

I forrige graviditet var vi på UL 6+1 og så igjen en uke senere. Det er stor forskjell på hva man ser 6+1 og 7+1, dvs. embryo vokser mye på den uken. Hvis det er venting du ikke takler, så vil jeg absolutt anbefale en ny UL om en ukes tid :)

Hei.
Noen som har hatt TUL allerede i begynnelsen av uke 6? Vet det er tidlig, men jeg tok TUL i dag (6+1). Embryoet ble målt til 2,8 mm og hjerteslag på 85. Gynekolog satte meg også til 6+1, men jeg syns det høres lite ut med lengden CRL.
Dumt av meg å dra såpass tidlig på ultralyd, men går samtidig å stresser når jeg ikke vet også. Kan takle et tap, men takler ikke ventingen. Nå må jeg vel vente ei stund å se igjen, men når bør jeg dra på nytt?
Det er fryktelig tidlig å gå på UL, og vanskelig å måle lengden så tidlig, så ville ikke uroet meg :) klarer du å vente en uke, så vil du kunne se litt mer, men man ser en liten bamsemums om du venter til uke 8 :)

Det er så lett å måle feil så tidlig, en mm fra eller til utgjør flere dager forskjell. Hjertet slo, det er det viktigste nå :)

Ja, er kanskje det :)
Angrer for at jeg dro tidlig. Må vel svi av nye tusenlapper. Jordmora sa også at hjerteslag er god indikasjon, og størrelse på plommesekk var fin. Klarer likevel ikke unngå stresse over størrelsen og hjerteslag. Den dumme appen sier 4 mm og 110 slag i minuttet :( Tåpelig av meg å dra, men får krysse fingrene for at alt er fint.

Det er fryktelig tidlig å gå på UL, og vanskelig å måle lengden så tidlig, så ville ikke uroet meg :) klarer du å vente en uke, så vil du kunne se litt mer, men man ser en liten bamsemums om du venter til uke 8 :)
Ja, en uke må jeg klare :D Tror mannen hadde blitt irritert om jeg dro en gang til før det gått ei uke :P Ikke akkurat billig. Håper virkelig på bamsemums neste gang <3

I forrige graviditet var vi på UL 6+1 og så igjen en uke senere. Det er stor forskjell på hva man ser 6+1 og 7+1, dvs. embryo vokser mye på den uken. Hvis det er venting du ikke takler, så vil jeg absolutt anbefale en ny UL om en ukes tid :)
Takk for svar :D Ja, jeg får holde meg ei uke å forhåpentligvis se vekst da <3

Jeg har fått med to ukers mellomrom på den tiden, jordmor som tok ultralyd anbefalte det. Men skjønner det føles lenge å vente :Heartred

Jeg har fått med to ukers mellomrom på den tiden, jordmor som tok ultralyd anbefalte det. Men skjønner det føles lenge å vente :Heartred

Det er nok lurt :happy: Jordmor sa jo i dag at en kan forvente hjerteslag, men ikke mye mer å se enn det. Skal hvertfall holde meg til uke 7. Dersom det ikke har vokst da er det jo en ny MA, men hvis det er normal størrelse tror jeg at jeg skal greie holde meg til uke 13 igjen.

Jeg dro i dag ca. 6+4 i følge el, målt til 3,2mm, som hun satte rundt 6+2, jeg spurte om det avviket er innafor siden jeg visste el og det sa hun var helt normalt, man vet ikke heeelt når el og befruktning skjer så det er ikke så sikkert selv om man måler for el. dessuten er det gjennomsnitt, så det kan avvike litt. Dessuten så er det jo såååå smått, det er snakk om tideler av mm som utgjør dager, det skal jo ingenting for å måle litt feil. Så jeg er ikke bekymret selv om det var litt mindre enn det appen sier
Ja, er kanskje det :)
Angrer for at jeg dro tidlig. Må vel svi av nye tusenlapper. Jordmora sa også at hjerteslag er god indikasjon, og størrelse på plommesekk var fin. Klarer likevel ikke unngå stresse over størrelsen og hjerteslag. Den dumme appen sier 4 mm og 110 slag i minuttet :( Tåpelig av meg å dra, men får krysse fingrene for at alt er fint.
Jordmoren min sa at ved 6 uker forventer de ca. 3mm så det er jo rundt riktig det :)

Sniker. Jeg var på TUL 7+0, og ble satt til 6+4. Ble ganske engstelig, for jeg vet ganske nøyaktig når eggløsning var. Både gynekolog og jordmor sa det var helt normalt, for selv om en vet eggløsning så kan befruktningen ta litt tid. Ny TUL 11+6, ble jeg satt til 12+1 :-)

Sniker. Jeg var på TUL 7+0, og ble satt til 6+4. Ble ganske engstelig, for jeg vet ganske nøyaktig når eggløsning var. Både gynekolog og jordmor sa det var helt normalt, for selv om en vet eggløsning så kan befruktningen ta litt tid. Ny TUL 11+6, ble jeg satt til 12+1 :)

åh, det gjorde godt å høre<3 Håper på at det blir sånn her også:)

Jeg dro i dag ca. 6+4 i følge el, målt til 3,2mm, som hun satte rundt 6+2, jeg spurte om det avviket er innafor siden jeg visste el og det sa hun var helt normalt, man vet ikke heeelt når el og befruktning skjer så det er ikke så sikkert selv om man måler for el. dessuten er det gjennomsnitt, så det kan avvike litt. Dessuten så er det jo såååå smått, det er snakk om tideler av mm som utgjør dager, det skal jo ingenting for å måle litt feil. Så jeg er ikke bekymret selv om det var litt mindre enn det appen sier

Jordmoren min sa at ved 6 uker forventer de ca. 3mm så det er jo rundt riktig det :)

Sa de forresten noe om hjertelyd til deg? Sett flere som har opplevd 3 mm til uke 6+2, men finner lite generelt om hjerteslag. Kjenner at det bekymrer meg mer at det kun var 85. Størrelsen er jo lett å måle bittelitt feil også, og da utgjør jo det noen dager fort. Men føler hjertet bør slå raskere når man vet en er 6uker. Ah, dette blir ei lang uke:(

Sa de forresten noe om hjertelyd til deg? Sett flere som har opplevd 3 mm til uke 6+2, men finner lite generelt om hjerteslag. Kjenner at det bekymrer meg mer at det kun var 85. Størrelsen er jo lett å måle bittelitt feil også, og da utgjør jo det noen dager fort. Men føler hjertet bør slå raskere når man vet en er 6uker. Ah, dette blir ei lang uke:(

Hjertefrekvensen begynner lavt typ 65 og øker på, så tenker 85 er flott på noe som er på under 3mm:)

Da jeg var på tul i mitt MA-svangerskap ble jeg satt tilbake fra ca 7+1/2 til 6+1. Embryoet mitt var dog målt litt større enn ditt, 4,9mm, men med uregelmessige hjerteslag med alt fra 99 til 87.

115 bpm var hjerteslag hos meg, jeg vet lite om hva som er normalt, men hun sa det var fint. Skjønner godt det blir en lang uke, men mest sannsynlig er alt i orden. :Heartred

115 bpm var hjerteslag hos meg, jeg vet lite om hva som er normalt, men hun sa det var fint. Skjønner godt det blir en lang uke, men mest sannsynlig er alt i orden. :Heartred

høres veldig riktig ut med 115 ❤️:)
Ja, må ho bare vente å se. Helt sinnsykt hvor mye en liten liten magebeboer opptar tankene. Kunne ønsket jeg bare kunne hoppet over de 3 første månedene :P

Hei.

Hei:Heartbigred
Så trist å høre du har hatt to MA tidligere. Vet akkurat hvordan det er.
Jeg skal på tidlig ul i uke 9.

Kan det være lurt å spørre fastlegen om tidlig ul ved sykehuset pga tidligere MA? Så slipper du å bruke penger på privat ul?

Hei:Heartbigred
Så trist å høre du har hatt to MA tidligere. Vet akkurat hvordan det er.
Jeg skal på tidlig ul i uke 9.

Kan det være lurt å spørre fastlegen om tidlig ul ved sykehuset pga tidligere MA? Så slipper du å bruke penger på privat ul?

takk ❤️ Er ganske sikker på at det skjer igjen 3dje gang nå. Lest så mye i kveld, og finner mye forskning om at lav hjerterytme i uke 6 øker sjansen for abort. 85 er under normalen for 6+1, og skal man tro statestikk så vil det da ha lite sjanse til å nå 2.trimester :(

Vedlegg

• 7F4A2D67-FA15-43E8-B528-7CFE4E0FD5ED.png
    7F4A2D67-FA15-43E8-B528-7CFE4E0FD5ED.png
    492,7 KB · Visninger: 61
høres veldig riktig ut med 115 ❤️:)
Ja, må ho bare vente å se. Helt sinnsykt hvor mye en liten liten magebeboer opptar tankene. Kunne ønsket jeg bare kunne hoppet over de 3 første månedene :p
Ja jeg er liiitt misunnelig på de som ikke vet de er gravid før litt lengre uti. Skulle ønske jeg kunne gi meg selv midlertidig hukommelsestap de første månedene :hilarious:

Back
Topp