Maserier?

Soha

Blir kjent med forumet
Er 37+5 nå og har våknet to netter på rad med en sykt vond magesmerte som jeg bare måtte puste meg igjennom. Spente hele kroppen, var ikke sjans til å slappa av i noe som helst. Husker jeg tenkte der og da at det varte mye lenger en et minutt vertfall så det var nok annet enn rier og når det først forsvant så kom det ikke tilbake. Ble kvalm av smertene.
Var så vondt at jeg ikke klarte å sette meg opp i sengen. Kjentes ut som magen var et svært innvendig åpent sår som bare ble slått på. Det kjentes ikke ut som menssmerter, noe jeg trodde rier kjentes ut som men etter å ha lest litt rundt så kan de visst komme i alle mulige former.. Kjenner jeg gruer meg voldsomt til det som kommer nå.

Noen som vet hva dette er eller har opplevd lignene?
 
Er 37+5 nå og har våknet to netter på rad med en sykt vond magesmerte som jeg bare måtte puste meg igjennom. Spente hele kroppen, var ikke sjans til å slappa av i noe som helst. Husker jeg tenkte der og da at det varte mye lenger en et minutt vertfall så det var nok annet enn rier og når det først forsvant så kom det ikke tilbake. Ble kvalm av smertene.
Var så vondt at jeg ikke klarte å sette meg opp i sengen. Kjentes ut som magen var et svært innvendig åpent sår som bare ble slått på. Det kjentes ikke ut som menssmerter, noe jeg trodde rier kjentes ut som men etter å ha lest litt rundt så kan de visst komme i alle mulige former.. Kjenner jeg gruer meg voldsomt til det som kommer nå.

Noen som vet hva dette er eller har opplevd lignene?
Kan ikke skjønne at maserier skal gjøre så vondt!?
 
Kan ikke skjønne at maserier skal gjøre så vondt!?
Nei, skjønner ikke helt hva det kan være, håpte ikke det var maserier for så vondt i begynnelsen er jo ikke akkurat et godt tegn når smerten bygger seg opp..:hungover:
 
Gikk smertene bort etter at du eventuelt flyttet på deg?
Jeg har våknet noen netter av helt intense kynnere, men de slutter når jeg snur meg til den andre siden, så jeg kan bare ikke ligge på den ene siden. Går bort når jeg snur meg og kommer kun om natten. Har snakket med jordmor og føden, de vet ikke hvorfor det skjer, men sier det ikke er farlig så lenge jeg kjenner godt med liv og det går bort igjen.
 
Gikk smertene bort etter at du eventuelt flyttet på deg?
Jeg har våknet noen netter av helt intense kynnere, men de slutter når jeg snur meg til den andre siden, så jeg kan bare ikke ligge på den ene siden. Går bort når jeg snur meg og kommer kun om natten. Har snakket med jordmor og føden, de vet ikke hvorfor det skjer, men sier det ikke er farlig så lenge jeg kjenner godt med liv og det går bort igjen.
Oki, ja de går bort etterhvert men jeg vet ikke om det er fordi jeg har snudd litt på meg:wideyed: kan jo være. Jeg har aldri kjent kynnere, så mulig det kan være det og, takker for svar:happy: heldigvis er det liv i småen:cat:
 
Hmm, hørtes litt pussig ut. Har ikke vondt i det hele tatt når jeg har kynnere, så kan dessverre (eller heldigvis?) ikke si at jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen.

Ville kanskje nevnt det for jordmor neste gang du er der
 
Hmm, hørtes litt pussig ut. Har ikke vondt i det hele tatt når jeg har kynnere, så kan dessverre (eller heldigvis?) ikke si at jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen.

Ville kanskje nevnt det for jordmor neste gang du er der
Ja trodde heller ikke kynnere skulle gjøre vondt. Ja heller heldigvis:love2 Tenker at hvis det skjer inatt og så kontakter jeg legen i tillegg:)
 
Ja trodde heller ikke kynnere skulle gjøre vondt. Ja heller heldigvis:love2 Tenker at hvis det skjer inatt og så kontakter jeg legen i tillegg:)
Mine kynnere er vonde. Eller de jeg har hatt om natten er vonde, ellers er det bare veldig ubehagelig.
 
Jeg sliter veldig med smertefulle kynnere , blir fulgt opp på risiko poliklinikk grunnet fare for prematur rier gjennom svangeskapet og ruptur.
Føden har villet kikket på meg når jeg har veldig smertefulle kynnere, for å sjekke livmorhals /om det er påvirket.
De sier at man kan ikke vite slikt før det er sjekket , så i og med du har opplevd dette flere ganger og beskriver det som veldig smertefullt så ville jeg kontakten føden eller jordmor.
Så finner du kanskje ut av hva det er og hvordan du skal forholde deg til de smertene. ❤️
 
Har aldri opplevd noe slikt før. Jeg hadde maserier nå sist, og for meg kjennes det som helt vanlige rier (like smertefulle med andre ord), bare at de forblir uregelmessige og ikke tar seg opp.

Ville fått det sjekket. Du skal normalt ikke ha så vondt at det kjennes ut som du revner/har sår innvendig.
 
Back
Topp