☆Kjerringråd for å starte fødsel☆

mamat2prinsesser&4prinser

Forumet er livet
VIP
September 2012
Novemberlykke 2018
Oktoberbarna 2021♡
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
NB! Hør med jordmor eller lege før du forsøker disse kjerringrådene. En del av dem, inkludert laksérolje, kan være svært ubehagelige og i enkelte tilfeller skadelige.

Mat:

  • Sterk mat, for eksempel chili
  • Tungt fordøyelig mat
  • Fødepizza
  • Kanel
  • Lakris
  • Aubergine
  • Ananas
  • Rømmegrøt
  • Havregrøt
  • Riekake
Drikke:

  • Bringebærbladte (eller bringebærbladkapsler)
  • Lakrisrot-te
  • Bitter Lemon
  • Biola
  • Nattlysolje
  • Solbærolje
Bevegelse:

  • Gåturer, gjerne i ulendt terreng
  • Gulvvask på alle fire
  • Måke snø
  • Bilkjøring på humpete vei
  • Bære handleposer hjem fra butikken
  • Vaske vinduer
  • Hoppe tau
Brystene:

  • Stimulering av brystvortene
  • Varme kluter på brystene
Sex:

  • Rikshospitalets sex-oppskift
  • Sex med dyp penetrering (sæden så nærme livmorhalsen som mulig)
  • Orgasme
Alternativ medisin:

  • Akupunktur
  • Akupressur
  • Homeopati
Jordmor- eller legehjelp:

  • Stripping
Hvile:

  • Sove mest mulig
Kuriøse alternativer:

  • Badstu
  • Tepose under armen
  • Drikk bestående av vann, sitron, honning, ingefær og cayennepepper
Dette kan hjelpe:
Sex og varme kluter på brystene eller stimulering av brystvortene.

Dette hjelper trolig ikke:
Gå i trapper, hoppe tau, kjøre over fartsdumper, soneterapi, spise rømmegrøt, ta GLA-kapsler, spise biola, kanel, komle og ananas, spise sterkt krydret eller fet mat, drikke sterk kaffe, tonic water, te av bringebærblader eller lakrisrot-te.

Styr unna:
Klyster/lakserende oljer, å slite deg ut med f.eks. gulvvask eller å spise/drikke merkelige ting som du vanligvis ikke spiser.


Kilde: et omfattende google-søk
 
Her kan dere evt legge inn hva som er prøvd ut og som IKKE funka, eller legg inn hva som kanskje funka:joyful:
 
Jeg tror helt ærlig at uansett hva man prøver så kommer ikke ungen før h*n bestemmer det selv. Men klart det kan jo være gøy å prøve for moro skyld for å få tiden til å gå :cat:
 
Altså, jeg har spist havregrøt med kanel de siste to ukene (uten å vite at dette var en greie), men ingen baby her, så tror de to tingene kan krysses av for funker ikke o_O
 
Forrige gang var jeg hos legen 38+4 på svangerskapskontroll og han sa: han her er helt klar. I kveld får du bare be mannen din levere sakene..

Hadde sex den kvelden og noen timer etterpå gikk vannet.

Det er vel det eneste trikset vi prøvde. Da hadde dog slimproppen gått et par dager før, så jeg var nok ganske moden.
 
Jeg har spist masse ananas. Jeg har også gått veldig mye på tur og vasket mye. Har også prøvd å sove mye. Bært handleposer hjem fra butikken har jeg også gjort (fordi jeg ofte går til butikken). Har prøvd å stimulere brystvortene, men det gir ikke en gang kynner for meg - så det fungerte ikke. Ellers har jeg også hatt normal mengde sex, og ganske mange orgasmer.

Jo, og som ikke er på lista, så spiser jeg masse dadler. Dadlene er ikke kjent for å sette i gang fødsel da, men skal være bra for å mykgjøre cervix under fødsel. For god effekt må disse spises hver dag fra 4 uker før termin. :)

Gikk en tur på 10000 skritt i dag, og satser på å få lurt mannen til en runde i kveld (selv om han merkelig nok ikke er like ivrig nå som før). 39+1 i dag. Krysser fingrene for rier i natt :hilarious:
 
jeg har også spist dadler lenge, men øker mengden til 6 dadler om dagen nå, er forsket på at fødselen skal starte oftere naturlig så håper på det ^^,
 
Jeg har drukket en del bringebærbladte, men det gjorde meg visst bare løs i magen :p
Lakrisrot-te smaker crap, ingen fødsel av det heller. :p
Spist sterk mat, ingen rier av det heller. Heller ikke av å vaske huset :p
Har også gått en tur, ble ingen vannavgang :p

Nå skal det sies, dette ble ikke gjort FOR å starte fødsel, da. Utenom teen. Men funket ikke. :p
Varmt bad skal visst også være en greie, men... Nope.

Oxytocin skal visst være bra, så jeg tror på sex (med eller uten sperm), bryststimulering og å kose seg. God unnskyldning til å slappe godt av med god mat og koselige omgivelser osv :p
Eller andre utspill av følelser... Finnes det en tråd med morsomme bilder eller noe? :p kanskje litt latter og moro kunne startet fødsel :p
 
Jeg har tatt bringebærbladkapsler i rundt 3 uker, men ikke fordi jeg tror det skal starte fødsel.
Modningsakupunktur har jeg gått til siden uke 34. Det har jeg tro på, i hvert fall for at kroppen skal forberede seg på fødsel.

Ante ikke at dadler var en greie, men fint at jeg har hatt dilla på det de siste ukene da :p
 
Sist graviditet spiste jeg bringebærbladkapslet og tok modningsakupunktur 2 ganger i uka i 6 uker.. hjalp ikke noe som helst haha.. fødsel startet med spontan vannavgang og når jeg kom inn på sykehuset var jeg helt umoden og hadde 1 cm åpning :hilarious::hilarious: denne gangen satser jeg på å spare de kronene og heller bare vente ;)
 
I dag har jeg gått til butikken, bært varene hjem og spist nesten en hel ananas. Jeg begynte også dagen med havregrynsgrøt med relativt mye kanel på. Ellers har jeg rukket en runde med mannen og et par orgasmer. Til nå har jeg kjent omtrent to kynnere :hilarious: Begynner å miste litt troa på at denne babyen vil ut før han er tenåring, og nå er jeg skikkelig skikkelig lei...
 
I dag har jeg gått til butikken, bært varene hjem og spist nesten en hel ananas. Jeg begynte også dagen med havregrynsgrøt med relativt mye kanel på. Ellers har jeg rukket en runde med mannen og et par orgasmer. Til nå har jeg kjent omtrent to kynnere :hilarious: Begynner å miste litt troa på at denne babyen vil ut før han er tenåring, og nå er jeg skikkelig skikkelig lei...

Skjønner du er utålmodig og lei nå:arghh: Håper det skjer noe veldig, veldig snart:smiley-angelic001:Heartred
 
Skal ikke stå på innsatsen i alle fall :hilarious: Jeg passer på å ikke slite meg ut, da :)

Hahah, nei, en kan ikke påstå det, akkurat:p Bra, for er viktig å ikke slite seg ut vettu:Heartred
 
Jeg tror jeg bare blir liggende på sofaen, stappe i sjokolade og pepsi max og håpe d skjer av seg selv veldig snart! Ikke mye jeg klarer å gjøre av fysisk aktivitet nå
 
Jeg tror jeg bare blir liggende på sofaen, stappe i sjokolade og pepsi max og håpe d skjer av seg selv veldig snart! Ikke mye jeg klarer å gjøre av fysisk aktivitet nå

God plan!
 
Back
Topp