Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Han lå enten i babynest i senga vår, eller bare samsov med meg (lett tilgang på puppen). Men folk er jo forskjellige, noen sover veldig dårlig med barna i samme seng og da fungerer det sikkert veldig fint med bedside crib. Jeg elsket og elsker fremdeles å samsove med gutten min når han vil det selv
Nå velger han selv om han vil sove sammen med oss eller på sitt eget rom.
Er det samme her. Samsoving tør jeg ikke med det da vi sover urolig begge to. Jeg ser at jeg kan få tak i rimelige på finn.no. Så kjøper jeg heller ny madrass og selger bedside crib når vi går over til evnt vanlig sprinkelseng. Så var det om det var vits iEr i samme situasjon som deg. Vi ligger begge to veldig urolig, så er litt bekymret for samsoving. Men vurdere og kjøpe brukt da jeg ser mange selger det siden de ikke er brukt..
Som førstegangs så tenker jeg og grubler på hva vi trenger og ikke.
Dere med erfaring. Fordel/ulempe med bedside crib? Dere som har brukt det, er dere fornøyd med denne løsningen? Jeg vurderer babybay bedside crib eller fillikid sin til å ha i starten.![]()
Gjorde akkurat det samme herVi kjøpte sprinkelseng hvor vi kunne ta av den ene siden. Brukt det de første 6 mnd med nummer en og to. I starten ligger de der med Babynest. Når de blir større tar vi «pølsa» fra babynestet og legger under strekklakenet i sprinkelsenga slik at de ikke ruller over på magen.
Vi har likt å bruke sprinkelsengen fremfor å måtte kjøpe en bedside crib, som blir enda mer å måtte oppbevare etterpå.
Smart med sprinkelseng uten ene siden. Står den støtt mot foreldresengen? Hvordan forankrer du den?Vi kjøpte sprinkelseng hvor vi kunne ta av den ene siden. Brukt det de første 6 mnd med nummer en og to. I starten ligger de der med Babynest. Når de blir større tar vi «pølsa» fra babynestet og legger under strekklakenet i sprinkelsenga slik at de ikke ruller over på magen.
Vi har likt å bruke sprinkelsengen fremfor å måtte kjøpe en bedside crib, som blir enda mer å måtte oppbevare etterpå.

Smart med sprinkelseng uten ene siden. Står den støtt mot foreldresengen? Hvordan forankrer du den?vi har ikke mulighet å "låse" den mot vegg.
Jeg har lurt på babynest, men leser overalt at det er frarådet om natten. Jeg har sydd et par tidligere til andre og har tenkt å lage et til jenta vår som kommer, men trodde det var forbeholdt dagtid![]()

Jeg blir nok å ha planlagt keisersnitt, og fra sist keisersnitt så slet jeg veldig med å løfte baby på natta på grunn av såret. Vi hadde henne i babynest mellom oss i senga, men da måtte jeg jo løfte henne ut for å amme, og det gikk ikke. Så endte faktisk opp med å sove sittende lenge, med baby sovende i armene mine (hun lå på rygg hele tiden, så det var da noe…). Ikke akkurat trygg samsoving, men jeg hadde ingen annen løsning. Denne gangen må jeg prøve noe annet, for å få til noe som er tryggere. Så leste jeg at noen hadde en tynn madrass, som de dro baby over fra bedsidecrib og over i senga, og det kunne jeg kanskje fått til også etter keisersnittet. Noen som har erfaring og har prøvd det? Eventuelt andre som har hatt keisersnitt og fått løst utfordringa på natta?
la meg bare litt oppå «kanten» til babynestet å «rullet ut puppen» 
Haha, praktisk. Jeg er ikke så velsignet på puppefrontenMulig jeg bare har veldig lange pupper, men det var ingen problem å amme selv om baby lå i babynestet herla meg bare litt oppå «kanten» til babynestet å «rullet ut puppen»
![]()

Slik ser jeg for meg å kunne gjøre det også, hvis mulighetene for amming er der denne gangenMulig jeg bare har veldig lange pupper, men det var ingen problem å amme selv om baby lå i babynestet herla meg bare litt oppå «kanten» til babynestet å «rullet ut puppen»
![]()

Ikke jeg hellerHaha, praktisk. Jeg er ikke så velsignet på puppefronten![]()
Men kanskje jeg har for høy kant på babynestet. Har sett andre nest med lavere kant. Men hvordan gjorde du det når du skulle gi fra andre pupp @fotballbaby ?
Her spør vi om alt Ikke jeg hellerMen kanskje jeg har for høy kant på babynestet. Har sett andre nest med lavere kant. Men hvordan gjorde du det når du skulle gi fra andre pupp @fotballbaby ?
Her spør vi om alt
![]()

Sånn gjorde jeg det også etterhvert når keisersnittet groddeHehe, bare å spørre i veiPå akkurat samme måte, bare la meg litt mer på mage istedenfor på siden også ammet jeg med den «øverste puppen»
Det skal sies at jeg fikk ikke til dette de første 2 ukene, da sleit vi litt med sugetaket på baby og jeg hadde voldsomt store og sprengte pupper så da satt jeg meg opp i senga med baby liggende på en ammepute. Men etterhvert ble det enklere og jeg syntes det var ekstremt praktisk å ha baby i samme seng i babynestet
Babynestet vi brukte hadde en veldig myk kant, så den var ikke i veien![]()

Smart med sprinkelseng uten ene siden. Står den støtt mot foreldresengen? Hvordan forankrer du den?vi har ikke mulighet å "låse" den mot vegg.
Jeg har lurt på babynest, men leser overalt at det er frarådet om natten. Jeg har sydd et par tidligere til andre og har tenkt å lage et til jenta vår som kommer, men trodde det var forbeholdt dagtid![]()
Mulig jeg bare har veldig lange pupper, men det var ingen problem å amme selv om baby lå i babynestet herla meg bare litt oppå «kanten» til babynestet å «rullet ut puppen»
![]()
Hahaha akkurat det samme som her i hus! Ikke noe problem å vippe den ene eller andre puppen over kantenHehe, bare å spørre i veiPå akkurat samme måte, bare la meg litt mer på mage istedenfor på siden også ammet jeg med den «øverste puppen»
Det skal sies at jeg fikk ikke til dette de første 2 ukene, da sleit vi litt med sugetaket på baby og jeg hadde voldsomt store og sprengte pupper så da satt jeg meg opp i senga med baby liggende på en ammepute. Men etterhvert ble det enklere og jeg syntes det var ekstremt praktisk å ha baby i samme seng i babynestet
Babynestet vi brukte hadde en veldig myk kant, så den var ikke i veien![]()
hadde tipsa svigerinna mi om det, så fortalte ho i ettertid at ikke ho var begavet nok til å få det til
Sånn gjorde jeg det også etterhvert når keisersnittet groddeDa hadde jeg ingen problem med å amme på den måten, men da uten babynest. Men når du satt i starten, la du baby ned i mellom? Klarte babyen å sove videre? Her våkna hun med en gang jeg la henne ned, så vi fikk jo aldri sove
![]()
Har hørt ett tips om å legge en varmeflaske for å varme opp der babyen skal sove, da blir det ikke like stor overgang fra å ligge inntil mamma