Satt tilbake TUL

Mrs.ME

Flørter med forumet
Jeg var på tidlig ultralyd. Veldig deilig å se eg hjerte som dunker <3 Det jeg forøvrig stusset litt på er at jeg trodde jeg var 7+5 utifra menstermin. Jeg testet også da utifra forventet EL 7dpo - noe som er veldig tidlig. Jeg forventet derfor ikke å bli satt 5 dager tilbake. Jordmor mente altså jeg er 7+0. Hvordan går det an? For det er vel nesten ikke mulig å teste positivt enda tidligere enn 7dpo? Har embryo gått i dvale da eller? o_O

Er det noen som har fått endret termin fra første til andre ultralyd? Jeg vet jo kanskje det er litt tidlig å måle nå, men synes jordmoren virket bestemt i sin sak :joyful:
 
Ingen stress :happy: de er snakk om millimeter de skal måle, så litt feilmargin kan oppstå. Vil tro det jevner seg ut på neste ultralyd ;)
 
Jeg ble satt tilbake noen dager på TUL 7 uker. Satt frem 2 dager over min menstermin på TUL 12 uker. Så ikke stress over det:cat:
 
Var på ultralyd forrige uke, fosteret ble da målt 5 dager kortere enn menstermin tilsa. Idag ble fosteret målt 2 dager kortere enn menstermin, og den samsvarer bedre med eggløsning :)
 
Helt vanlig på TUL :) Jeg ble satt fire dager tilbake, er ikke bekymret. Har ny ul om en uke, så får de hva som er status da:)
 
Jeg var på tidlig ultralyd. Veldig deilig å se eg hjerte som dunker <3 Det jeg forøvrig stusset litt på er at jeg trodde jeg var 7+5 utifra menstermin. Jeg testet også da utifra forventet EL 7dpo - noe som er veldig tidlig. Jeg forventet derfor ikke å bli satt 5 dager tilbake. Jordmor mente altså jeg er 7+0. Hvordan går det an? For det er vel nesten ikke mulig å teste positivt enda tidligere enn 7dpo? Har embryo gått i dvale da eller? o_O

Er det noen som har fått endret termin fra første til andre ultralyd? Jeg vet jo kanskje det er litt tidlig å måle nå, men synes jordmoren virket bestemt i sin sak :joyful:
Hvor stor sa hun at babyen var? :) ikke uvanlig å bli satt tilbake på første TUL, stor sannsynlighet for at du blir satt frem neste gang :) når skal du på Ul igjen?
 
Jeg trodde jeg var 7+6 på min TUL, men ble også satt tilbake 4 dager. Stemmer heller ikke med testene jeg har tatt, men tror også det jevner seg ved senere UL da fosteret er litt større og lettere å måle.
 
Å måle med millimeterpresisjon når ultralydbildet er max zoomet kan lett gi litt feilmargin :) det er ingenting å tenke på så tidlig, det kommer til å justeres når lille er større. Det eneste viktige er nok hjerteslagene
 
Den var 1cm. Har bestilt 12+5 (om 5 uker) :)
Da er du nok ca rundt 7+1 eller 2, men feilmålinger skjer så tidlig. Jeg var på UL 7+0, og fikk 7mm, tilsvarte da 6+5 kanskje, og når jeg var på UL igjen 6 dager senere så var lille 15mm og 8+0, mens jeg var 7+6 utifra menstermin. Så hentet seg godt inn og mye mulig med feilmåling første UL :)
 
Back
Topp