Når nav krever inn barnebidrag gjennom arbeidsgiver, hvor lang tid kan det ta før man får pengene da?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jo, den skjønner jeg. Men tenkte mer på hvor lang tid det tar før bidraget er innvilget, der far prøver seg med litt av hvert for å ikke betale, til nav går til arbeidsgiver og det blir trekk av lønn. Står noe på nav sine sider, men er redd det vil ta veldig lang tid. Får bidragsforskudd ja, men det er jo ikke i nærheten av det faktiske bidraget. Fikk innvilget i juli med innvilgelse fra april, så synes det drøyer litt.Det avhenger vel av lønningsdagen. Om lønningsdagen er 12. Vil det ikke foretas trekk før til neste lønning 12. Oktober. Deretter går det vel automatisk hver mnd. Har du søkt om bidragsforskudd ?
Dersom NAV har sendt inn i juli til arbeidsgiver at det skal trekkes fra lønn, høres det veldig rart ut om de ikke allerede har begynt å trekke.. normalt trekker arbeidsgiver første lønn etter at kravet er mottatt. Skal du få utbetalingen direkte fra nav?Jo, den skjønner jeg. Men tenkte mer på hvor lang tid det tar før bidraget er innvilget, der far prøver seg med litt av hvert for å ikke betale, til nav går til arbeidsgiver og det blir trekk av lønn. Står noe på nav sine sider, men er redd det vil ta veldig lang tid. Får bidragsforskudd ja, men det er jo ikke i nærheten av det faktiske bidraget. Fikk innvilget i juli med innvilgelse fra april, så synes det drøyer litt.
De har sikkert ikke sendt til arbeidsgiver før august og kanskje ikke før denne mnd heller, så håper det kommer inn neste mnd da ihvertfall. Får pengene fra skatteetaten når de trekker fra arbeidsgiver.H
Dersom NAV har sendt inn i juli til arbeidsgiver at det skal trekkes fra lønn, høres det veldig rart ut om de ikke allerede har begynt å trekke.. normalt trekker arbeidsgiver første lønn etter at kravet er mottatt. Skal du få utbetalingen direkte fra nav?
Var summen den samme da eller? For her er det såpass forskjell på forskudd og d han skal betale at om jeg kun får forskuddet så må jeg ta en tlf til nav.Fikk aldri meir enn bidragforskudd eg. Det ble trukket fra hans inntekt.
Var summen den samme da eller? For her er det såpass forskjell på forskudd og d han skal betale at om jeg kun får forskuddet så må jeg ta en tlf til nav.
Okey, får bare vente å se om det kommer noe rundt 25.sept daHer blir det trukket fra.. lønnsslippen fra nav, tror jeg... (Altså, direkte trukket fra hans utbetaling, mener jeg..)
Pleier få det den 25.. tror det er da kanskje utbetalingen skjer også....
Okey, får bare vente å se om det kommer noe rundt 25.sept da![]()
Har ikke fått brev om det neiJa, altså, jeg tenkte det kanskje hadde noe med når utbetalingen skjer - når det blir trukket fra "lønnen".
Men du får bare vente og se. Står det ingenting i vedtaksbrevet eller så? Husker ikke hva som stod her, men jeg fikk i alle fall brev da nav hadde vurdert bidraget og at det skulle trekkes fra utbetalinger, så.. om du fikk et brev, så står det vel kanskje litt der..?
Har ikke fått brev om det neimulig det kommer snart da? Jeg fikk kun brevet om at søknaden ble innvilget og hvor mye bidraget er på
![]()
Forfallsdatoen er 25 hver mnd. Så om dere får tvangstrekk kan det jo være en automatikk at de blir utbetalt den 25?Her blir det trukket fra.. lønnsslippen fra nav, tror jeg... (Altså, direkte trukket fra hans utbetaling, mener jeg..)
Pleier få det den 25.. tror det er da kanskje utbetalingen skjer også....
https://tjenester.nav.no/bidragskalkulator/innledning?0Kan jeg spørre hvor mye er det vanlig å få i bidrag ? Vi har privat avtale...![]()
Forfallsdatoen er 25 hver mnd. Så om dere får tvangstrekk kan det jo være en automatikk at de blir utbetalt den 25?
På nav sine sider er det en bidragskalkulatorKan jeg spørre hvor mye er det vanlig å få i bidrag ? Vi har privat avtale...![]()
Min samboer har pleid å betale litt under 5000 pr barn (til to forskjellige mødre).Kan jeg spørre hvor mye er det vanlig å få i bidrag ? Vi har privat avtale...![]()
Jøss, det er ekstremt mye..Min samboer har pleid å betale litt under 5000 pr barn (til to forskjellige mødre).
Han har sendt inn nye papirer og søker om endring, men det er minst 6 mnd behandlingstid.
Og nav nekter å redusere bidragsbeløpet selv om han går på aap, fordi han kan jo komme i jobb igjen om en stund