Mat

Sol1234

Blir kjent med forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Andre som syntes det er stressende med hva man kan spise og ikke? :nailbiting: jeg føler det er mange ting det ikke står om ting er pasteurisert eller ikke, og kjenner jeg blir mer og mer engstelig for å spise noe som jeg ikke burde spise :sorry:
 
Matlysten er så lav at det generelt ikke har vært noe problem til nå ihvertfall :depressed:

Men føler det ikke er alt for mye begrensinger egentlig etter hva jeg kan huske fra tidligere svangerskap..
 
Googler en del mat før det blir spist ja, men tenker egentlig mest alt med måte.. har spist noen skiver salami for eks når kvalmen var på det verste og ingenting gikk ned osv :)
Ellers er det bare veldig lite som frister, så syntes det generelt er vanskelig å få i meg næringsrik mat :confused:
 
Jeg begynner å lure på om jeg har et såpass kjedelig kosthold i utgangspunktet siden jeg svært sjelden lurer på om noe er trygt å spise. Jeg unngår rått/rosa kjøtt og spekemat, og det er vel nesten den eneste endringen. Alt av mat i kjøleskapet er relativt ferskt siden vi sørger for å ha et såpass lite utvalg at vi får spist opp feks pålegget før det blir dårlig. Kaffe frister sjelden og alkoholen har jeg glemt at eksisterer.

Har noen oppdaget noen overraskende matvarer man helst skal unngå?
 
Føler man kan spise det meste, men enkelt varer som jeg ikke spiser til vanlig hender det at jeg sjekker. Føler jeg egentlig kan spise ganske mye, eneste jeg har savna er saltpølse, men så var det noen her inne som sa det fantes en kokt versjon :smiley-bounce012

Jeg begynner å lure på om jeg har et såpass kjedelig kosthold i utgangspunktet siden jeg svært sjelden lurer på om noe er trygt å spise. Jeg unngår rått/rosa kjøtt og spekemat, og det er vel nesten den eneste endringen. Alt av mat i kjøleskapet er relativt ferskt siden vi sørger for å ha et såpass lite utvalg at vi får spist opp feks pålegget før det blir dårlig. Kaffe frister sjelden og alkoholen har jeg glemt at eksisterer.

Har noen oppdaget noen overraskende matvarer man helst skal unngå?

Har funnet ut at ingefær ikke er så bra og de små rød rogn-greiene som er på sushi :hilarious: Spiste både ingefær og rogn, men ikke så mye, så regner med det går helt fint :)
 
Andre som syntes det er stressende med hva man kan spise og ikke? :nailbiting: jeg føler det er mange ting det ikke står om ting er pasteurisert eller ikke, og kjenner jeg blir mer og mer engstelig for å spise noe som jeg ikke burde spise :sorry:
Jeg stresser også litt med det med mat. Vil jo gjøre rett! Men egentlig er det jo ikke så mye man skal være forsiktig med, som flere her sier. Det vanskeligste er når jeg er ute syns jeg, for det er jo ikke så mange som vet om at jeg er gravid enda. Var på en jobbmiddag der det ble servert biff som ikke var gjennomstekt, da måtte jeg snike meg ut på kjøkkenet og gi beskjed. De håndterte det heldigvis veldig diskret og serverte meg noe annet.
 
Man kan spise muggoster i saus, så lenge det tar kokt? Skulle kjøpe pasta carbonara ferdig saus pose og så at det var flere typer muggoster i den, så ble veldig usikker :nailbiting:
 
Savner kaffen min! Vet jeg kan drikke ca 1 kopp om dagen, men har ikke hatt lyst på. Prøver å ha ting jeg ikke kan spise på pizza, det går jo bra om det er varmebehandlet :)
 
Jeg begynner å lure på om jeg har et såpass kjedelig kosthold i utgangspunktet siden jeg svært sjelden lurer på om noe er trygt å spise. Jeg unngår rått/rosa kjøtt og spekemat, og det er vel nesten den eneste endringen. Alt av mat i kjøleskapet er relativt ferskt siden vi sørger for å ha et såpass lite utvalg at vi får spist opp feks pålegget før det blir dårlig. Kaffe frister sjelden og alkoholen har jeg glemt at eksisterer.

Har noen oppdaget noen overraskende matvarer man helst skal unngå?

Lakris, jeg savner lakris. Visste ikke på forhånd at det ikke var anbefalt. Veldig glad i det i utgangspunktet og når jeg skal unngå sukker har jeg ofte tydd til ulike sukkerfrie pastiller med lakris.
Ellers syns jeg det meste går fint når jeg først fant ut av hva avhverdagsmaten jeg måtte kutte ut. blir godt med noen gode oster igjen, men ikke noe kjenpesavn heller
 
Lakris, jeg savner lakris. Visste ikke på forhånd at det ikke var anbefalt. Veldig glad i det i utgangspunktet og når jeg skal unngå sukker har jeg ofte tydd til ulike sukkerfrie pastiller med lakris.
Ellers syns jeg det meste går fint når jeg først fant ut av hva avhverdagsmaten jeg måtte kutte ut. blir godt med noen gode oster igjen, men ikke noe kjenpesavn heller
Er det slik at lakris må kuttes tvert, eller er det innafor med litt? Og er det pga blodtrykk det frarådes? Jeg koser meg SÅ med heksehyl i ny og ne nemlig :)
 
Er det slik at lakris må kuttes tvert, eller er det innafor med litt? Og er det pga blodtrykk det frarådes? Jeg koser meg SÅ med heksehyl i ny og ne nemlig :)


Litt lakris kan du spise! Det er mye lakris som blir frarådet. Kos deg med heksehyl du:)
 
Back
Topp