"Gammel", men håper fortsatt på barn

PP 10, CD 34, 3 DPO

Mange av dere her inne blir sikkert veldig «sinte» av å lese dette, men: jeg har aldri hatt menssmerter! Jeg har derfor heller ikke noe særlig sammenligningsgrunnlag for å vurdere ubehageligheter i livmoronrådet.

Jeg var på do og tisset kl. 07:40 i dag. En time senere, da jeg satt og jobbet, fikk jeg plutselig et voldsomt trykk/ubehag i blære-/livmorområdet, som om urinblæra skulle være sprekkeferdig kombinert med mye gass i tarmene rundt. Jeg gikk på do, men det kom verken urin eller gass ut. Når jeg strekker meg bakover (tøyer magen), kjenner jeg at det strekker i det området. Trykket er der fortsatt nå kl. 09:10, men har avtatt litt i intensitet. Er det dette som er menssmerter? Eller hva er dette?

Jeg skulle egentlig vært midt i mensen nå (hvis det ikke hadde vært for sen eggløsning pga. vaksinen), men etter nytt eggløsningstidspunkt er jeg 3 dpo og halvannen uke unna mensen. Noen som har opplevd noe lignende enten i normalsyklus eller tidlig graviditet? Føler at det er for tidlig med symptomer 3 dpo, men det er heller ikke noe jeg normalt opplever. Trolig bare vaksinen som byr på flere hormonelle unormaliteter… :banghead:
Har du testet mer med g-tester? El tester kan bli sterke når man er gravid, og reagerer gjerne ført-tester. Så tenk hvis du ikke er 3dpo, men tidlig gravid? :rolleyes:

Har du testet mer med g-tester? El tester kan bli sterke når man er gravid, og reagerer gjerne ført-tester. Så tenk hvis du ikke er 3dpo, men tidlig gravid? :rolleyes:
Har ikke tatt flere graviditetstester etter at jeg fikk positiv eggløsningstest. Hadde fullstendig negativ tidligtest den dagen jeg hadde maks utslag på eggløsningstesten, så det var definitivt ikke hCG som førte til den positive eggløsningstesten. Og eggløsningstestene har blitt svake igjen etter eggløsningen. Men takk for positivt tips!:happy:

PP 10, CD 34, 3 DPO

Mange av dere her inne blir sikkert veldig «sinte» av å lese dette, men: jeg har aldri hatt menssmerter! Jeg har derfor heller ikke noe særlig sammenligningsgrunnlag for å vurdere ubehageligheter i livmoronrådet.

Jeg var på do og tisset kl. 07:40 i dag. En time senere, da jeg satt og jobbet, fikk jeg plutselig et voldsomt trykk/ubehag i blære-/livmorområdet, som om urinblæra skulle være sprekkeferdig kombinert med mye gass i tarmene rundt. Jeg gikk på do, men det kom verken urin eller gass ut. Når jeg strekker meg bakover (tøyer magen), kjenner jeg at det strekker i det området. Trykket er der fortsatt nå kl. 09:10, men har avtatt litt i intensitet. Er det dette som er menssmerter? Eller hva er dette?

Jeg skulle egentlig vært midt i mensen nå (hvis det ikke hadde vært for sen eggløsning pga. vaksinen), men etter nytt eggløsningstidspunkt er jeg 3 dpo og halvannen uke unna mensen. Noen som har opplevd noe lignende enten i normalsyklus eller tidlig graviditet? Føler at det er for tidlig med symptomer 3 dpo, men det er heller ikke noe jeg normalt opplever. Trolig bare vaksinen som byr på flere hormonelle unormaliteter… :banghead:
For meg var det ganske likt da jeg ble gravid. Mensensmerter for meg er mer som vondt og murringer, mens da jeg ble gravid beskrev jeg det mer som strekking og tøying (alltid litt vanskelig å beskrive smerte for andre). Kjente også 6 DPO at det plutselig røsket til i magen, og så begynte det å strekke og jeg fikk masse luft. Sa til mannen min at nå høres jeg nok gal ut, men at jeg trodde egget festet seg. Dagen etter var puppene harde slik de ble begge ganger jeg var gravid. 8 DPO tok jeg en test, og visste før jeg tok den omtrent at den kom til å bli positiv, og det ble den. Så hadde det du beskrevet vært meg, så hadde jeg trodd selv at jeg var gravid i hvert fall (ikke for å gi deg falske forhåpninger hvis det ikke skulle være en graviditet, men tenkte det var gøy å høre min erfaring uansett).

Masse lykke til! Krysser fingrene for deg ☺️ (4 DPO her, så ganske likt i løypa)

For meg var det ganske likt da jeg ble gravid. Mensensmerter for meg er mer som vondt og murringer, mens da jeg ble gravid beskrev jeg det mer som strekking og tøying (alltid litt vanskelig å beskrive smerte for andre). Kjente også 6 DPO at det plutselig røsket til i magen, og så begynte det å strekke og jeg fikk masse luft. Sa til mannen min at nå høres jeg nok gal ut, men at jeg trodde egget festet seg. Dagen etter var puppene harde slik de ble begge ganger jeg var gravid. 8 DPO tok jeg en test, og visste før jeg tok den omtrent at den kom til å bli positiv, og det ble den. Så hadde det du beskrevet vært meg, så hadde jeg trodd selv at jeg var gravid i hvert fall (ikke for å gi deg falske forhåpninger hvis det ikke skulle være en graviditet, men tenkte det var gøy å høre min erfaring uansett).

Masse lykke til! Krysser fingrene for deg ☺️ (4 DPO her, så ganske likt i løypa)
Å, så gøy å høre! Har trodd mange ganger før at jeg har vært gravid uten at jeg har vært det, så regner med jeg ikke er det denne gangen heller, men alltid gøy og inspirerende å høre solskinnshistorier :joyful:

Forstoppet?

(Advarsel: TMI)

Hm… Dette er veldig merkelig. Vanligvis bæsjer jeg en gang daglig, ofte om morgenen eller ved lunsjtider. Som regel har avføringen min normal konsistens, men kan også ofte helle litt mot den bløtere siden og av og til diaré (sikkert litt avhengig av stress og hva jeg har spist). Men jeg har så godt som aldri forstoppelse. Jeg kan knapt huske sist jeg hadde hard avføring. Men i dag har jeg foreløpig ikke bæsjet! Helt siden i dag tidlig har jeg følt at jeg kommer til å måtte bæsje snart. Jeg kjenner liksom at det er noe der uten at det kommer noe. Når jeg sitter på do, tenker jeg at «hvis jeg sitter her litt til og trykker litt ekstra, så kommer det nok». Men så gjør det ikke det. Og så tenker jeg det samme igjen neste gang jeg er på do. Og sånn har det vært i hele dag. Pleier heller å måtte litt akutt på do av og til enn å ha treg mage, så dette er veldig uvant. Vet at noen blir forstoppet når de er gravide, men jeg synes 3 dpo er veldig tidlig for den type symptomer. Frykter igjen at det er hormonelle forstyrrelser pga. vaksinen som fører til treg mage, og som gjør meg forvirret.

Status 4 DPO

Er bare halvveis i dagen, men så langt i dag har jeg hatt absolutt null symptomer, som for så vidt passer bra med 4 dpo. Hatt normal avføring og ikke kjent noe i livmorområdet. Har heller ikke våknet tidlig eller hatt særlig mye drømmer siden den «nye» eggløsningsdagen. Pleier ofte å få litt ømme bryster noen dager etter eggløsning og fram til mensen, men har foreløpig ikke hatt det heller. Så akkurat i dag er formen egentlig tipp topp. :happy:

Status 4 DPO
Er bare halvveis i dagen, men så langt i dag har jeg hatt absolutt null symptomer, som for så vidt passer bra med 4 dpo. Hatt normal avføring og ikke kjent noe i livmorområdet. Har heller ikke våknet tidlig eller hatt særlig mye drømmer siden den «nye» eggløsningsdagen. Pleier ofte å få litt ømme bryster noen dager etter eggløsning og fram til mensen, men har foreløpig ikke hatt det heller. Så akkurat i dag er formen egentlig tipp topp. :happy:
Så spennende! Krysser fingrene for at det skal gå veien! ❤️

Røyk på en test 6 dpo:hilarious:

Hadde tenkt til å starte å teste i morgen, men ble litt fristet av en i IKM-gruppa som hadde fått svak strek i dag da hun også var 6 dpo. Så da ble det en test i kveld, da. Selvsagt negativ. Har ikke helt troen på denne merkelige syklusen, så er egentlig fristet til ikke å teste noe mer før forventet mens, men så var det det med «tenk hvis»… Da vil jeg jo gjerne vite når det ble positivt. :hilarious:

Vedlegg

• 63DAE620-BA4C-498D-966C-5E9F4EF91601.jpeg
    63DAE620-BA4C-498D-966C-5E9F4EF91601.jpeg
    184,2 KB · Visninger: 122
PP 10, CD 38, 7 DPO

Ikke noe nytt å melde, bortsett fra at jeg i 18:30-tiden fikk en stikkende/sviende/krampeaktig følelse på et punkt litt til venstre i livmorområdet. Normalt ville jeg tenkt at «der festet egget seg», men det har jeg tenkt så mange sykluser jeg ikke har blitt gravid at den går jeg ikke på igjen :hilarious:.

Legger ved dagens graviditetstest.

Vedlegg

• 46DD7644-441C-456A-B27C-56ED2C5E06D7.jpeg
    46DD7644-441C-456A-B27C-56ED2C5E06D7.jpeg
    137,3 KB · Visninger: 131
8 DPO

Jeg fortsatte å ha litt ubehag utover kvelden på det punktet jeg beskrev i går, i hvert fall i noen stillinger/bevegelser. I dag tidlig hadde jeg startet å spotte litt. Kjenner jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal håndtere dette følelsesmessig. Det er veldig nærliggende å tenke, og håpe på, at det var festing av egg jeg kjente i går kveld, og at det nå er en festeblødning. Men siden denne syklusen har vært så spesiell pga. vaksinen, og jeg tross alt allerede har trodd at jeg hadde en festeblødning tidligere i syklusen (før eggløsning faktisk skjedde), så tør jeg ikke helt å håpe på for mye. Det kan jo også plutselig være mensen som kommer 8 dpo, selv om det pleier å gå temmelig nøyaktig 14 dager fra positiv eggløsningstest til mensen. Men igjen, i denne vaksine-prøveperioden er alt mulig!

Håper, håper, håper det er en festeblødning :notworthy:smiley-angelic001

Redd jeg overanalyserer igjen

Fortsatt 8 dpo. Ikke kommet noe mer blødning. I dag tidlig var det litt «brunrosa vann» da jeg tørket meg, og det har bare blitt mindre og mindre utover dagen. Nesten ikke noe i truseinnlegget, bare noen dråper. Føler jeg kan skimte en skygge på kveldens test, men er redd jeg bare ønsker det for sterkt :nailbiting:. På de tidligere negative testene, føler jeg at jeg har kunnet se en ekstra hvit «dump» der streken skulle ha vært, mens på denne føler jeg at det faktisk er en farget strek. Håper så inderlig, men er redd det bare er i hodet mitt :banghead:. Veldig spent på morgendagens test!

Legger ved ett redigert og ett uredigert bilde.

Vedlegg

• C6C5C311-F9B1-448D-9764-1353E96BA7B7.jpeg
    C6C5C311-F9B1-448D-9764-1353E96BA7B7.jpeg
    682 KB · Visninger: 179
  • 4BBE1173-4074-4F3C-AE29-2FEF5A362194.jpeg
    4BBE1173-4074-4F3C-AE29-2FEF5A362194.jpeg
    301,9 KB · Visninger: 190
Redd jeg overanalyserer igjen

Fortsatt 8 dpo. Ikke kommet noe mer blødning. I dag tidlig var det litt «brunrosa vann» da jeg tørket meg, og det har bare blitt mindre og mindre utover dagen. Nesten ikke noe i truseinnlegget, bare noen dråper. Føler jeg kan skimte en skygge på kveldens test, men er redd jeg bare ønsker det for sterkt :nailbiting:. På de tidligere negative testene, føler jeg at jeg har kunnet se en ekstra hvit «dump» der streken skulle ha vært, mens på denne føler jeg at det faktisk er en farget strek. Håper så inderlig, men er redd det bare er i hodet mitt :banghead:. Veldig spent på morgendagens test!

Legger ved ett redigert og ett uredigert bilde.
Jeg ser, og har aldri fått skyggestrek på babyplan. Og jeg studerer testene NØYE hver gang. Haha

Jeg ser strek på begge bildene dine:woot: Håper virkelig det blir tydelig strek i morgen!

Har du testet noe mer i dag? :)

Har du testet noe mer i dag? :)
Ja, jeg testet både i dag tidlig og nå i kveld. Jeg ser fortsatt skygge, men synes den er litt svakere i kveld. Håper det bare er urinkonsentrasjonen! Ellers er det nok en kjemisk graviditet, hvis det er noe i det hele tatt :confused005

De to bildene med bare én test er fra i dag tidlig. De to bildene med to tester på er fra i kveld. Tok to tester da, fordi det var et hakk i den babyplan-testen jeg tok først, så måtte ta en til for å sjekke om det hadde noe å si.

Vedlegg

• E3BC4070-601C-4AF5-B186-F0F75BF48F99.jpeg
    E3BC4070-601C-4AF5-B186-F0F75BF48F99.jpeg
    114,1 KB · Visninger: 166
  • C7450F30-EB5C-4F64-BC6F-4C5744D878DF.jpeg
    C7450F30-EB5C-4F64-BC6F-4C5744D878DF.jpeg
    225,1 KB · Visninger: 151
  • 598E7E0E-9B50-4BE9-9466-CC432087397C.jpeg
    598E7E0E-9B50-4BE9-9466-CC432087397C.jpeg
    477,7 KB · Visninger: 154
  • B8D10B12-E221-4995-807A-ED1C10F4FE32.jpeg
    B8D10B12-E221-4995-807A-ED1C10F4FE32.jpeg
    1.005,9 KB · Visninger: 153
9 dpo

Dagens tester ligger i svaret i innlegget over. Usikker på hvilken vei dette går. Håper på det beste, frykter det verste.

Dagens kroppslige status:
  • I dag har jeg hatt flere «kvalmebølger», men det har jeg også hatt mellom eggløsning og menstruasjon mange sykluser hvor jeg ikke har blitt gravid, så det betyr nok ikke så mye.
  • Fikk også vondt i hodet på slutten av arbeidsdagen, men det kan jo hende det bare skyldtes en slitsom arbeidsdag :p.
  • Har våknet veldig tidlig og drømt mye rart og tydelig både natt til i går og natt til i dag. Det pleier jeg ikke å oppleve hver syklus. Det har jeg bare opplevd da jeg ble gravid i juni, og tidligere i denne syklusen (før faktisk eggløsning, så jeg var definitivt ikke gravid da).
  • Spotter fortsatt i dag, men ikke noe mer enn i går, bare litt svak farge på papiret og et par dråper i truseinnlegget.
  • Livmortappen er høy og middels fast/myk. Klarer aldri å kjenne om den er åpen eller lukket.
Det blir spennende å se hva morgendagen bringer!

Ja, jeg testet både i dag tidlig og nå i kveld. Jeg ser fortsatt skygge, men synes den er litt svakere i kveld. Håper det bare er urinkonsentrasjonen! Ellers er det nok en kjemisk graviditet, hvis det er noe i det hele tatt :confused005

De to bildene med bare én test er fra i dag tidlig. De to bildene med to tester på er fra i kveld. Tok to tester da, fordi det var et hakk i den babyplan-testen jeg tok først, så måtte ta en til for å sjekke om det hadde noe å si.
Dette var da virkelig frustrerende, for jeg ser også streker på alle testene. Må være rein uflaks hvis det viser seg at alle testene kun har skyggestrek. Ser du noe forskjell på dagens og gårsdagens test?
Håper virkelig du får litt mer tydelig svar i morgen♥️

Dette var da virkelig frustrerende, for jeg ser også streker på alle testene. Må være rein uflaks hvis det viser seg at alle testene kun har skyggestrek. Ser du noe forskjell på dagens og gårsdagens test?
Håper virkelig du får litt mer tydelig svar i morgen♥️
Morgenurin 10 dpo

Tror dessverre det ble en veldig kortvarig kjemisk denne syklusen. Tok en test på morgenurin nå, og den synes jeg er helt negativ igjen:sorry: Synes nå at jeg kan se en ekstra hvit «dump» der streken skulle ha vært, istedenfor at det er noe farge (ser i hvert fall sånn ut i virkeligheten, vet ikke om det synes så godt på bildet)

Vedlegg

• B86BDBD9-B277-4253-8036-4DE015B1AEFE.jpeg
    B86BDBD9-B277-4253-8036-4DE015B1AEFE.jpeg
    183,6 KB · Visninger: 145
Morgenurin 10 dpo

Tror dessverre det ble en veldig kortvarig kjemisk denne syklusen. Tok en test på morgenurin nå, og den synes jeg er helt negativ igjen:sorry: Synes nå at jeg kan se en ekstra hvit «dump» der streken skulle ha vært, istedenfor at det er noe farge (ser i hvert fall sånn ut i virkeligheten, vet ikke om det synes så godt på bildet)
Huff, så leit :Heartred:Heartred

Back
Topp