PP 10, CD 34, 3 DPO
Mange av dere her inne blir sikkert veldig «sinte» av å lese dette, men: jeg har aldri hatt menssmerter! Jeg har derfor heller ikke noe særlig sammenligningsgrunnlag for å vurdere ubehageligheter i livmoronrådet.
Jeg var på do og tisset kl. 07:40 i dag. En time senere, da jeg satt og jobbet, fikk jeg plutselig et voldsomt trykk/ubehag i blære-/livmorområdet, som om urinblæra skulle være sprekkeferdig kombinert med mye gass i tarmene rundt. Jeg gikk på do, men det kom verken urin eller gass ut. Når jeg strekker meg bakover (tøyer magen), kjenner jeg at det strekker i det området. Trykket er der fortsatt nå kl. 09:10, men har avtatt litt i intensitet. Er det dette som er menssmerter? Eller hva er dette?
Jeg skulle egentlig vært midt i mensen nå (hvis det ikke hadde vært for sen eggløsning pga. vaksinen), men etter nytt eggløsningstidspunkt er jeg 3 dpo og halvannen uke unna mensen. Noen som har opplevd noe lignende enten i normalsyklus eller tidlig graviditet? Føler at det er for tidlig med symptomer 3 dpo, men det er heller ikke noe jeg normalt opplever. Trolig bare vaksinen som byr på flere hormonelle unormaliteter…