Karyotype

Lille-bille

Glad i forumet
Hei:)
Vi har fått en hel liste fra klinikken vi har valgt til en evt eggdonasjon. Før vi starter hos dem så vil di vi skal gjennomføre en hel liste med prøver/tester enten her hjemme eller på klinikken deres. Hos dem kommer totalen på 15000kr, så ønsker jo selvfølgelig å sjekke opp her hjemme ang pris osv.
Noen som vet hvem jeg bør kontakte ang disse(legger ved bilde) og evt noe om pris? :)
Sender lege henvisning eller hvordan går jeg frem?
 

Vedlegg

  • Screenshot_20210906_170635.jpg
    Screenshot_20210906_170635.jpg
    57,8 KB · Visninger: 89
  • Screenshot_20210906_170654.jpg
    Screenshot_20210906_170654.jpg
    18,2 KB · Visninger: 86
Ikke eggdonasjon her, men har tatt de fleste av disse blodprøvene (av annen årsak) med henvisning fra privat gynekolog med avtale. Måtte ta blodprøvene på sykehus. Ble henvist av fastlege til privat gyn som rekvirerte prøvene. Da betalte jeg bare vanlig egenandel :) ikke tatt noen av de mannlige, siden vi har donor.
 
Last edited:
Ikke eggdonasjon her, men har tatt de fleste av disse blodprøvene (av annen årsak) med henvisning fra privat gynekolog med avtale. Måtte ta blodprøvene på sykehus. Ble henvist av fastlege til privat gyn som rekvirerte prøvene. Da betalte jeg bare vanlig egenandel :) ikke tatt noen av de mannlige, siden vi har donor.
Okey, var det jeg håpet på:) at vi hvertfall kunne fått noe av det billigere her hjemme:) koster nok med alt annet om ikke blodprøvene også skal komme på flere tusen :p
 
Okey, var det jeg håpet på:) at vi hvertfall kunne fått noe av det billigere her hjemme:) koster nok med alt annet om ikke blodprøvene også skal komme på flere tusen :p
Det kan ta litt tid med alt, så ville kontaktet fastlegen så raskt som mulig for henvisning til gyn (eller gått til privat gyn hvis dere har dårlig tid). Virker som det er litt strenge krav for å få noen av disse, men om klinikken ber om det, bør det jo være grunnlag for å få tatt disse prøvene.
 
Det kan ta litt tid med alt, så ville kontaktet fastlegen så raskt som mulig for henvisning til gyn (eller gått til privat gyn hvis dere har dårlig tid). Virker som det er litt strenge krav for å få noen av disse, men om klinikken ber om det, bør det jo være grunnlag for å få tatt disse prøvene.

Vi har 1 år til vi skal starte er planen så har god tid :) har kontsktet både fastlege, privat klinikk of sykehus. Så får vi se hva dem sier :)
 
Takk :)
Fastlege sa at det ikke var prøver di gjorde, sykehus sa di ikke kunne hjelpe og at fastlege måtte henvise disse videre:p men hausken svarte å sa di tok di fleste av dem og skulle komme tilbake til meg med pris osv :)
Det er bra Hausken tar de da - det er jo ikke sikkert det er altfor dyrt! Jeg fikk som nevnt henvisning til gyn med avtale (siden fastlegen ikke kan ta prøvene) som rekvirerte blodprøvene :happy:
 
Det er bra Hausken tar de da - det er jo ikke sikkert det er altfor dyrt! Jeg fikk som nevnt henvisning til gyn med avtale (siden fastlegen ikke kan ta prøvene) som rekvirerte blodprøvene :happy:
Ja kunne ta comet og spermanalyse hos hausken, pluss få rekvisisjon til blodprøvene også hos dem. Sparer litt på det da:)
 
Back
Topp