Baby Brezza

Nymor21

Andre møte med forumet
Jeg har en baby som får mme og vurderer baby brezza formula pro advanced, men er det noen av dere som vet hvordan det fungerer i forhold til at mme skal blandes i vann på minst 70 grader?
 
Den varmer visst ikke opp til 70° etter hva jeg har hørt, og så er det litt ulike formeninger om hvor viktig/nøye det er med så høy temperatur for å drepe bakterier.

Vi vurderte den også, men fant ut at det ble like greit med ferdig målt opp mme i en tom flaske, og varmt vann på termos + kaldt vann på flaske klart på nattbordet eller kjøkkenbenken. "Thermos" har en liten og nett termos som holder 70° omtrent hele natten :)

Ble aldri klok på om det var trygt å bruke maskinen eller ikke, og fant ut at det var ganske greit å bare bruke termos :rolleyes:
 
den tar ikke hensyn til det og blander mme med drikkeklar temperatur. Denne maskinen blander mme pulveret først i litt varmt vann for å drepe bakterier deretter tilsetter drikkeklart temperert vann:

https://denlillebarnebutikken.no/outlet/tommee-tippee-prep-maskin
Vi kikket på denne, nettopp pga dette med temperatur. Men da jeg forhørte meg med folk som hadde prøvd den, var de tydelig på at det var såpass mange operasjoner for å lage en flaske, at de syntes det var like enkelt å ha en termos med varmt vann og en flaske med kokt, kaldt vann stående, og så blande selv. Derfor landet bi og på å gjøre det. Det har fungert helt fint, glad vi ikke kjøpte maskin. Baby er 9 måneder nå.
 
Vi kikket på denne, nettopp pga dette med temperatur. Men da jeg forhørte meg med folk som hadde prøvd den, var de tydelig på at det var såpass mange operasjoner for å lage en flaske, at de syntes det var like enkelt å ha en termos med varmt vann og en flaske med kokt, kaldt vann stående, og så blande selv. Derfor landet bi og på å gjøre det. Det har fungert helt fint, glad vi ikke kjøpte maskin. Baby er 9 måneder nå.

så bra dere fant en løsning. Har ikke prøvd den maskinen selv.
 
Back
Topp