Uskyldige blødninger eller SA?

Babyshark

Glad i forumet
Hei, vil begynne med å si at jeg har målt hcg hos legen men vil ikke få svar på hva som skjer før tidligst torsdag etter 2 prøven. Men mange tanker går igjennom meg, og jeg klarer ikke å la være å undre over dette og hva som foregår.

Jeg testet positivt og fikk 1-2 på Digital fredag 20/8 10Dpo. Samme dag jeg egentlig forventet mens da mens har kommet på 10dpo de siste gangene. Litt ustabil syklus med kort lutealfase så ikm var fre 20- 23 idag. Idag er jeg rundt 4+1 eller 3+6 etter el. Søndag morgen våknet jeg med en dårlig følelse itte å ha drømt at jeg mistet, følte symptomene var borte og begynte å spotte litt like etter.
Senere på dagen begynte blødningene å ta seg opp samt mensmurringer i mage/rygg. Blødningene var helt friskt rosa. Fikk kun blod på papiret. Brukt innlegg men ikke fått noe blod på det, og ingen smerter etterpå heller. Men med smertene jeg hadde og blodet tenkte jeg automatisk SA med engang.

Igjennom dagen igår tok jeg flere tester som jeg følte gav stigning + ny digital som igjen viste 1-2. Tok ny idag tidlig som jeg også følte var stigning på. Blødningene idag har omtrendt avtatt, kun litt friskt blod når jeg går på do. Tok blodprøver idagtidlig.

Hadde egentlig innstilt meg på at det var en sa nå, men så har jeg lest meg opp og ned i forum om folk som har slike blødninger som det har gått fint med/evnt mistet en tvilling. Fikk et ørlite håp som jeg holder i til det endelige svaret.

Kan legge til at pulsen min har holdt seg stabil gjennom blødningene og idag så økte den også?? Jeg er idag tissetrengt, trøtt, varm hele tiden og uten matlyst. Jeg er tappetafer men røren den ikke etter positiv test. Men idag måtte jeg kjenne da jeg følte alt håp var ute, og den kjentes enda helt lukket ut som igjen gjorde meg forvirret da jeg har lest den åpner seg ved SA.

Legger ved bilde av testene:20210822_095139.jpg
20210822_203558.jpg
Den øverste på 2urin morgen. Den i midten tatt etter blødningene, holdt meg ca 1 time. Den nederste tatt om kvelden. Alle 3 søndag.
20210823_094301.jpg
20210823_094440.jpg
Ser dere forskjell fra søndag 12 Dpo og idag 13Dpo.
20210823_094323.jpg
Stigning mellom 11Dpo og 13 Dpo.

Har ingen å snakke med om dette akkurat nå så da må jeg lufte tankene her.

-Noen flere som har solskinnshistorier å dele med meg?
- Noen som har hatt Blødninger tidlig i svangerskape?
-Dere som har hatt SA så tidlig, hvor lenge blødde dere? Hvor lang tid tok det før graviditetstestene sank? Kom dere rett in i vanlig syklus eller ble el forsinket?
 
Det er ikke godt å si, så det beste tror jeg vil være å ta ny hCG om to dager, så får du målt evt stigning over 48t. Det burde gi en indikasjon. Utrolig ekkelt å gå i uvisshet i alle fall.
Forøvrig; at symptomene dabber, trenger ikke ha noe betydning i det hele tatt. :)

Ang solskinnshistorie..
Jeg begynte å blø ganske heavy 5+3. (Sånn, blødde ut bind, og det rant i toalettet). Trodde jeg mistet. Gikk over etter ca 6t. Tok hCG dagen etter + UL to dager etter.
5+5, på UL, kunne hun først ikke se noen ting; var på vei til å si at fostersekken var tom, før hun sa 'nei, der, er fosteranlegg iallefall. Så da får vi bare booke ny time om to uker' og se det an.
6+1 begynte jeg å blø igjen. Samme som sist. Hcg 6+2 (fra 7100 til 15100, så.. greit nok), legetime 6+3 og UL 6+4.
UL viste hjerteblink, og grunnen til blødningen var et hematom i livmoren.

Hadde ny UL 7+5, større hematom...
UL 11+6 - hematom borte...
Og nå er jeg 34+1.

Så.. blod TRENGER ikke bety SA. Men, som sagt, vanskelig å si noe på det pr nå. Det er ikke gøy å gå uten å vite, og hver dag føles litt som en evighet når man bare går og venter på svar..
Så, sender deg et par gode tanker ❤️
Ønsker deg lykke til :) Håper alt viser seg å være uskyldig.
 
Hei! Først og fremst - statistikken er på din side, hele 1 av 3 blør under første trimester uten at det er noe galt ❤ Jeg kan bare dele min erfaring (mistet tre ganger), og en gang nå veldig tidlig. Mine tester viste svak stigning over mange dager (ca en uke) før jeg fikk blødning denne gangen. Jeg visste altså hvor det bar på bakgrunn av tester som var svake over mange dager, hcg var også lav. De to andre gangene har hcg steget som normalt til lengre ut i svangerskapet (uke 8 og 11). Ingen solskinnshistorie fra meg altså, men erfaringsmessig for min del starter ikke blødningen umiddelbart. Håper du får gode svar på hcg, og at den holder helt til mål ❤
 
Det er ikke godt å si, så det beste tror jeg vil være å ta ny hCG om to dager, så får du målt evt stigning over 48t. Det burde gi en indikasjon. Utrolig ekkelt å gå i uvisshet i alle fall.
Forøvrig; at symptomene dabber, trenger ikke ha noe betydning i det hele tatt. :)

Ang solskinnshistorie..
Jeg begynte å blø ganske heavy 5+3. (Sånn, blødde ut bind, og det rant i toalettet). Trodde jeg mistet. Gikk over etter ca 6t. Tok hCG dagen etter + UL to dager etter.
5+5, på UL, kunne hun først ikke se noen ting; var på vei til å si at fostersekken var tom, før hun sa 'nei, der, er fosteranlegg iallefall. Så da får vi bare booke ny time om to uker' og se det an.
6+1 begynte jeg å blø igjen. Samme som sist. Hcg 6+2 (fra 7100 til 15100, så.. greit nok), legetime 6+3 og UL 6+4.
UL viste hjerteblink, og grunnen til blødningen var et hematom i livmoren.

Hadde ny UL 7+5, større hematom...
UL 11+6 - hematom borte...
Og nå er jeg 34+1.

Så.. blod TRENGER ikke bety SA. Men, som sagt, vanskelig å si noe på det pr nå. Det er ikke gøy å gå uten å vite, og hver dag føles litt som en evighet når man bare går og venter på svar..
Så, sender deg et par gode tanker ❤️
Ønsker deg lykke til :) Håper alt viser seg å være uskyldig.
Ja tiden går saakte.. I mitt forrige svangerskap var det aldri antydning til blod. Jeg hadde også veldig lite symptomer da så prøver å trøste meg med det nå også. Jeg har alltid forbundet blod i svangerskap som sa, var ikke klar over at det var så vanlig å blod før jeg leste meg opp på det nå xsmile3 Håper på det beste, forberedt på det verste:Heartred
 
Hei! Først og fremst - statistikken er på din side, hele 1 av 3 blør under første trimester uten at det er noe galt ❤ Jeg kan bare dele min erfaring (mistet tre ganger), og en gang nå veldig tidlig. Mine tester viste svak stigning over mange dager (ca en uke) før jeg fikk blødning denne gangen. Jeg visste altså hvor det bar på bakgrunn av tester som var svake over mange dager, hcg var også lav. De to andre gangene har hcg steget som normalt til lengre ut i svangerskapet (uke 8 og 11). Ingen solskinnshistorie fra meg altså, men erfaringsmessig for min del starter ikke blødningen umiddelbart. Håper du får gode svar på hcg, og at den holder helt til mål ❤
Fælt å høre at du har gått igjennom det så mange ganger:arghh::Heartred Føler det er litt sånn 50/50 her nå, ene sekundet tenker jeg at det er over og i neste tenker jeg at reka holder fast enda. Tiden står litt stille :arghh: Jeg synes blødningene mine er mye til at alt skal gå bra, men litt lite til at det er en SA også på en måte. Jeg blør mye mer med en vanlig mens enn dette, vet ikke helt hva jeg kan forvente. Kan blødningene stoppe opp på dag 2 for så å komme tilbake for fullt på dag 3?
 
Fælt å høre at du har gått igjennom det så mange ganger:arghh::Heartred Føler det er litt sånn 50/50 her nå, ene sekundet tenker jeg at det er over og i neste tenker jeg at reka holder fast enda. Tiden står litt stille :arghh: Jeg synes blødningene mine er mye til at alt skal gå bra, men litt lite til at det er en SA også på en måte. Jeg blør mye mer med en vanlig mens enn dette, vet ikke helt hva jeg kan forvente. Kan blødningene stoppe opp på dag 2 for så å komme tilbake for fullt på dag 3?
Jeg har troa på reka ❤ Det er dessverre umulig å vite. Alle mine har vært ulike, men har ikke opplevd blødning før hcg har stangnert/sunket. Ville holdt på håpet så lenge testene stiger! Jeg krysser alle fingre og tær for at det bare er en uskyldig blødning ❤
 
Jeg har troa på reka ❤ Det er dessverre umulig å vite. Alle mine har vært ulike, men har ikke opplevd blødning før hcg har stangnert/sunket. Ville holdt på håpet så lenge testene stiger! Jeg krysser alle fingre og tær for at det bare er en uskyldig blødning ❤
Takk, håper på det beste her også:Heartred
 
20210824_094721.jpg
Dagens test nederst. Den over der igår ble tatt på urin midt på dagen hvor jeg hadde drukket mye og ikke holdt meg så lenge så den ble litt svak. Har ingen erfaring med merket metode, litt vanskelig å se stigning med forskjellige tester. Streken kom ivertfall frem med en gang, men føler kanskje den burde vert enda sterkere nå 14 Dpo.. Håper Hcg svaret kommer snart :arghh:
 
Og forresten: blødningene stoppet omtrendt opp igår, men blør igjen idag... ikke mye men nok til at jeg ble helt oppgitt over hele situasjonen :arghh: Vil bare få svar om jeg er gravid eller ikke så jeg kan omstille meg deretter..
 
Merket SA ved at ukesindikator gikk fra 2-3 til 1-2, begynte å blø 2 dager etter 1-2 testen. Da begynte jeg å blø med et ‘pang’, mer blod enn mens (jeg har veldig lite mens til vanlig). Blødde 3 dager med blod, ikke nødvendig med mer enn truseinnlegg. Og spotter litt brunt 2 dager etter det.
Dette var i juli, ikke kommet inn i syklus.

har du prøvd med ukesindikator?

fin stigning :Heartred
 
Merket SA ved at ukesindikator gikk fra 2-3 til 1-2, begynte å blø 2 dager etter 1-2 testen. Da begynte jeg å blø med et ‘pang’, mer blod enn mens (jeg har veldig lite mens til vanlig). Blødde 3 dager med blod, ikke nødvendig med mer enn truseinnlegg. Og spotter litt brunt 2 dager etter det.
Dette var i juli, ikke kommet inn i syklus.

har du prøvd med ukesindikator?

fin stigning :Heartred
Jeg tok en digital 10 Dpo som viste 1-2 og en 12Dpo når jeg hadde begynt å blø, som også viste 1-2. Når kan jeg forvente 2-3? Vurderer å kjøpe en for å se hva den sier, men venter først på hcg svaret tenker jeg.
 
Jeg tok en digital 10 Dpo som viste 1-2 og en 12Dpo når jeg hadde begynt å blø, som også viste 1-2. Når kan jeg forvente 2-3? Vurderer å kjøpe en for å se hva den sier, men venter først på hcg svaret tenker jeg.
4+ uke tror jeg du kan forvente 2-3, eller etter forventet mens :) 5+ Uke kan man forvente 3+ (uten at dette er fasit)
 
Jeg tok en digital 10 Dpo som viste 1-2 og en 12Dpo når jeg hadde begynt å blø, som også viste 1-2. Når kan jeg forvente 2-3? Vurderer å kjøpe en for å se hva den sier, men venter først på hcg svaret tenker jeg.
Ser ut som testene stiger! Har du sjekket furstpasient? De fleste legekontor bruker de, så da kan man sjekke selv uten å vente på svar fra legen ❤
 
Jeg har hatt flere blødninger nå i første trimester, og foreløpig ser alt bra ut her hos meg (10+6 i dag).

Felles for alle mine blødninger er at de har vært veldig kortvarige. Det har liksom kommet en ganske brå og frisk blødning, som så har stoppet opp igjen nesten med en gang. Slik har det vært uansett om det har vært pga hematom, sarte slimhinner eller rift i morkaken som jeg hadde nå sist. Så jeg har iallefall lært at sålenge det stopper opp går det sannsynligvis bra!
 
Jeg har hatt flere blødninger nå i første trimester, og foreløpig ser alt bra ut her hos meg (10+6 i dag).

Felles for alle mine blødninger er at de har vært veldig kortvarige. Det har liksom kommet en ganske brå og frisk blødning, som så har stoppet opp igjen nesten med en gang. Slik har det vært uansett om det har vært pga hematom, sarte slimhinner eller rift i morkaken som jeg hadde nå sist. Så jeg har iallefall lært at sålenge det stopper opp går det sannsynligvis bra!
Godt å høre! Det stoppet opp igår, begynte litt igjen idag. Virker som det har stoppet opp igjen, jeg har ikke hatt behov for bind heller. Virker bare mye ut når jeg tørker meg, men har ikke kommet ut noen klumper eller noe slikt heller.. Får bare håpe videre! Håper virkelig jeg får svar på hcg prøven snart, føler det har tatt en evighet:nailbiting:
 
Godt å høre! Det stoppet opp igår, begynte litt igjen idag. Virker som det har stoppet opp igjen, jeg har ikke hatt behov for bind heller. Virker bare mye ut når jeg tørker meg, men har ikke kommet ut noen klumper eller noe slikt heller.. Får bare håpe videre! Håper virkelig jeg får svar på hcg prøven snart, føler det har tatt en evighet:nailbiting:
Som Gynekologen min også sa, blod gjør så mye mer utav seg enn det egentlig er, så det ser ofte mye mer voldsomt ut enn det er. Jeg kan forøvrig si at jeg faktisk hadde små klumper også den gangen jeg blødde ut hematomet. Gikk bra det og!
 
20210824_190347.jpg
Kveldens test ivertfall...Mens vi venter i spenning! Virker ikke som jeg får svar på hcg prøven før imorgen :bored:
 
Godt å høre! Det stoppet opp igår, begynte litt igjen idag. Virker som det har stoppet opp igjen, jeg har ikke hatt behov for bind heller. Virker bare mye ut når jeg tørker meg, men har ikke kommet ut noen klumper eller noe slikt heller.. Får bare håpe videre! Håper virkelig jeg får svar på hcg prøven snart, føler det har tatt en evighet:nailbiting:

Får du tatt en ny hCG test for å sjekke stigning etter 48t og..?

Også, når du sjekker om strekene øker.. så burde du bruke samme type test. Når du bruker flere ulike tester, så kan fargestoff/sensitivitet påvirke, og gi deg ekstra uro.
 
Får du tatt en ny hCG test for å sjekke stigning etter 48t og..?

Også, når du sjekker om strekene øker.. så burde du bruke samme type test. Når du bruker flere ulike tester, så kan fargestoff/sensitivitet påvirke, og gi deg ekstra uro.
Ja skal ta prøve nr 2 imorgen, da er det 2dager siden forrige. Har brukt forskjellige tester da jeg gikk tom...men nå har jeg 10metode så lettere å se nå :) Hadde ikke planer om å bruke så mange tester itte jeg fikk positiv test:woot::wtf:
 
Back
Topp