Terminliste (oppdater gjerne med kjønn)

Ny termin etter TUL, 28. mars. Kan også legge på «og B4» etter B3.

Står på 31. mars fra før. :)
 
Min termin er flyttet fra 5.mars til 2. mars og vi venter en jente:Heartpink
 
Når har dere termin? Post under så oppdaterer jeg listen etterhvert. Hvor mye info dere gir er selvfølgelig opp til dere.

Oppdater gjerne med kjønn når/hvis dere får vite det :Heartpink:Heartblue

Blir Sørlandet sykehus Kr.sand og ser foreløpig ut som jente:D

Tror egentlig på februarbaby. Men terminen ble regnet til 02. mars hos legen ut fra mensen. BV regner nok litt annerledes? På siste UL sa ho at ut fra målingene kunne terminen være 21. feb!
 
Blir Sørlandet sykehus Kr.sand og ser foreløpig ut som jente:D

Tror egentlig på februarbaby. Men terminen ble regnet til 02. mars hos legen ut fra mensen. BV regner nok litt annerledes? På siste UL sa ho at ut fra målingene kunne terminen være 21. feb!
Helsepersonell pleier å forholde seg til menstermin frem til OUL, men du får bare velge hvor du vil stå og så kan jeg endre det igjen etter at du har vært på OUL :D
 
Helsepersonell pleier å forholde seg til menstermin frem til OUL, men du får bare velge hvor du vil stå og så kan jeg endre det igjen etter at du har vært på OUL :D

Men rart at ulike norske sider/leger regner menstermin annerledes:p BV står 5. mars, noen av appene sier 2. mars, og legen regna også 2. Så kanskje det er 2. mars?

Leste også i en annen termingruppe om noen som ikke fikk endret sin termin til OUL, til tross for målinger som viste 6 dager forskjell fra menstermin? At det var mindre nøyaktig så sent fordi da begynner barn å utvikle seg i mer ulik takt utfra gener. Ikke lett å bli klok! Hehe nesten en uke "større" enn ho skal være høres mye ut ved 13 uker:hilarious: min datter var ganske gjennomsnittlig str, 3790g. Sønnen min derimot var en liten plugg på over 4kg en uke før termin. Håper ikke trenden for meg er tyngre og tyngre babyer...da kommer det ei på 5kg:hilarious:
 
Heisann! Kom på at siden jeg venter tvillinger og termin er tidlig april, så blir jo disse født seinest i mars. Da må jeg jo henge litt i denne gruppen også. ;)

3. april - eple83 - 38 år - B3+B4 - Stord/Haugesund Sykehus
 
Hei!
Jeg ønsker gjerne å være med her:cat:
Jeg er 27 år og venter mitt første barn 19. mars. Har ikke søkt fødeplass enda, men bor i Stavanger så antar det bli SUS‍?

I dag er jeg i uke 11+5✨ Har fått sett spiren på TUL i uke 10, og skal ta nok en titt på den lille i uke 13. Gleder meg veldig til det! Har første svangerskapskontroll i slutten av denne uken, så det blir greit å få tatt de nødvendige blodprøvene osv. Og ikke mist kunne få time til OUL☺️
 
Last edited:
Wow, så koselig at så mange har fått vite kjønnet allerede?! Har dere fått vite det via ultralyd (og i så fall i hvilken uke) eller er det via NIPT-test?☺️ Jeg skal som nevnt over her på ny TUL i uke 13 og har et ørlite håp om at hun kan se kjønnet da, selv om jeg vet det ofte vil være stor feilmargin dersom det i det hele tatt er mulig å se. Er så spent, føler det hele med et blir mer virkelig når man kan referere til spiren som han/henne og ikke «den».
 
Wow, så koselig at så mange har fått vite kjønnet allerede?! Har dere fått vite det via ultralyd (og i så fall i hvilken uke) eller er det via NIPT-test?☺️ Jeg skal som nevnt over her på ny TUL i uke 13 og har et ørlite håp om at hun kan se kjønnet da, selv om jeg vet det ofte vil være stor feilmargin dersom det i det hele tatt er mulig å se. Er så spent, føler det hele med et blir mer virkelig når man kan referere til spiren som han/henne og ikke «den».

Har fått vite på TUL.
Fikk selv mistanke om kjønn på 3D TUL i i uke 11, da der var noe som liknet mistenkelig mye på en penis, men da ville ikke ultralydtekniker si noe. Tilbake i uke 13, og da fikk vi bekrefter at det var en gutt.
 
Har fått vite på TUL.
Fikk selv mistanke om kjønn på 3D TUL i i uke 11, da der var noe som liknet mistenkelig mye på en penis, men da ville ikke ultralydtekniker si noe. Tilbake i uke 13, og da fikk vi bekrefter at det var en gutt.

Oi, så utrolig gøy! Gir ekstra håp om at det kanskje kan være mulig å se neste gang jeg skal på TUL :D Gratulerer så mye med den kommende gutten, så koselig :)
 
Back
Topp