Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Hahaha leste litt kjapt der :hilarious: Men det høres jo bra ut at eggene er så bra at de ble fryst i egne strå. Husker ikke, var det også 2-dagers? Regner med litt dårligere kvalitet på våre da, siden de ble fryst sammen. Veldig spennende at de kan prøve å utvikle det ene egget, det visste jeg ikke at de gjorde. Må fundere litt på det. Vanskelig å vite hva som er best, og man vet jo ikke om de overlever heller så klart..

Er igang å tester etter EL allerede før å øve meg :bookworm:

Godt å vite når man skal starte! Jeg ringer nok inn når jeg - forhåpentligvis - har identifisert EL. Da vet jeg jo ganske nøyaktig når mensen kommer. Håper på å få innsett i september, men vi får se om de har tid.

Hei! Jeg er i tilsvarende situasjon, skal snart i gang med mitt første fryseforsøk, med 2 embryo frosset i samme strå. Mine er 3-dagers. Jeg spurte legen om hva som skjer om man ikke vil sette inn 2 og begge overlever opptining da vi var inne til samtale, og hun sa at de da kan fryse det på nytt. Jeg har som deg lurt på om det at embryoene ble frosset i samme strå indikerte dårlige kvalitet, men hun sa at de var av topp kvalitet og at det bare var slik de gjorde det. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor, men ble tross alt beroliget. :)
 
Vi vurderer om vi skal gjøre et forsøk privat mens vi venter på neste forsøk på riksen, da vi som mange andre syntes det er mye venting. Noen som har noen erfaringer rundt dette?

Hei

Jeg er enig med deg om at det er mye venting hos riksen. Det er veldig frustrerende. Jeg har gjort forsøk privat mens jeg har ventet på forsøk på riksen. Du må selv passe på å unngå at det f eks blir to fersk stimuleringer to mnd på rad f eks. Ellers har jeg vært forsiktig med å si for mye om at jeg holder på privat parallelt. Man møter ulike leger og sykepleiere hos riksen og da synes de mister oversikten. B
 
Vi vurderer om vi skal gjøre et forsøk privat mens vi venter på neste forsøk på riksen, da vi som mange andre syntes det er mye venting. Noen som har noen erfaringer rundt dette?
Da jeg var på forsamtale ved Ullevål anbefalte faktisk overlegen et forsøk privat først, så de har hvertfall ikke noe imot det. Jeg for min del ventet :joyful:
 
Ventetiden dreper meg, men jeg må vente pga. Økonomien :arghh:
Ja det er noe med det. Koster jo veldig mye privat og det er grunnen til av vi ikke har gjort det foreløpig, men vi driver med boligsalg og lurer på om vi kanskje skal bruke noe av pengene på et forsøk.
 
Jeg skal snart komme i gang med vårt første forsøk. Begynner med nesespray om ikke så lenge. Og jeg lurer på om det er noen andre som har brukt synarela 3x om dagen før. Og hvilke bivirkninger hadde dere? Det er vel vanlig med kun 2 doser hver dag, men fikk beskjed om å bruke det 3x.
Så er jeg litt redd for bivirkninger
 
Jeg skal snart komme i gang med vårt første forsøk. Begynner med nesespray om ikke så lenge. Og jeg lurer på om det er noen andre som har brukt synarela 3x om dagen før. Og hvilke bivirkninger hadde dere? Det er vel vanlig med kun 2 doser hver dag, men fikk beskjed om å bruke det 3x.
Så er jeg litt redd for bivirkninger
Spennende med første forsøk :happy:
Jeg brukte spray x 2. Hadde stort sett ikke så mye bivirkninger, kun mot slutten.. Da hadde jeg en del hodepine fordi jeg fikk rhinitt av nesesprayen (akkurat samme begge forsøkene). Hadde ikke noe hetetokter eller slikt. Bivirkninger er uansett veldig individuelt og ofte like vanlig som uvanlig. Tror ikke du skal være så redd for det :Heartred masse lykke til!
 
Spennende med første forsøk :happy:
Jeg brukte spray x 2. Hadde stort sett ikke så mye bivirkninger, kun mot slutten.. Da hadde jeg en del hodepine fordi jeg fikk rhinitt av nesesprayen (akkurat samme begge forsøkene). Hadde ikke noe hetetokter eller slikt. Bivirkninger er uansett veldig individuelt og ofte like vanlig som uvanlig. Tror ikke du skal være så redd for det :Heartred masse lykke til![/QUOTE


Tusen takk! Jeg driver å overtenke alt nå. :)
 
Hei! Jeg er i tilsvarende situasjon, skal snart i gang med mitt første fryseforsøk, med 2 embryo frosset i samme strå. Mine er 3-dagers. Jeg spurte legen om hva som skjer om man ikke vil sette inn 2 og begge overlever opptining da vi var inne til samtale, og hun sa at de da kan fryse det på nytt. Jeg har som deg lurt på om det at embryoene ble frosset i samme strå indikerte dårlige kvalitet, men hun sa at de var av topp kvalitet og at det bare var slik de gjorde det. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor, men ble tross alt beroliget. :)
Hmm det er jo litt rart at de bare gjør det sånn, må være en grunn til det. Kanskje at 2 og 3 dagers had en lavere overlevelsesrate. Sa hun noe om hvordan embryoene tåler dobbelt frysing og opptining? Lykke til med ditt forsøk! Har dere bestemt om dere skal sette inn en eller to om begge overlever?
 
Jeg skal snart komme i gang med vårt første forsøk. Begynner med nesespray om ikke så lenge. Og jeg lurer på om det er noen andre som har brukt synarela 3x om dagen før. Og hvilke bivirkninger hadde dere? Det er vel vanlig med kun 2 doser hver dag, men fikk beskjed om å bruke det 3x.
Så er jeg litt redd for bivirkninger
Hei.
Jeg startet med 2doser 2ganger om dagen. Var på kontroll etter 3uker. Og hadde ikke fått helt ønsket virkning så måtte da ta 2doser 3ganger daglig. Hadde samme bivirkninger når jeg tok den 2 ganger om dag som når jeg tok den 3 ganger om dagen. Men grunnet at jeg brukte den lenge og mye så ble jeg veldig sår inni nesa og hadde litt ubehag med det siste tiden. Ellers hadde jeg hetetokter om natta og masse hodepine/migrene. Men jeg får veldig lett hodepine og migreneanfall så vil ikke tro alle opplever dette.
 
Hmm det er jo litt rart at de bare gjør det sånn, må være en grunn til det. Kanskje at 2 og 3 dagers had en lavere overlevelsesrate. Sa hun noe om hvordan embryoene tåler dobbelt frysing og opptining? Lykke til med ditt forsøk! Har dere bestemt om dere skal sette inn en eller to om begge overlever?

Ja, kanskje de gjør det annerledes med blastoer, det har jeg ikke tenkt på. Jeg spurte om det med dobbel frysing, hun sa bare at det gir lavere sannsynlighet for å lykkes, og at tallene hun hadde gitt tidligere i samtalen om sjanse for å lykkes var basert på innsett av 2, så hun fremstilte det som standarden Jeg tenker selv på om det også kan være skadelig for embryoet med tanke på utviklingen videre å være tint flere ganger, men fikk ikke spurt om det. Som sagt har vi nok landet på å sette inn ett, men jeg synes ikke dette er lett, så det er nesten så jeg håper at kun ett overlever opptining og vi slipper valget …
 
Jeg er midt i søskenforsøk nå, hadde uttak på onsdag, og ble oppringt i dag. Fire befruktede egg av syv (alle var modne). Men ble veldig overrasket da de spurte om vi ville sette inn to egg. Er 38, så da tilbyr de visst det - men det hadde jeg ikke lest noe om, så ble skikkelig overrasket. Måtte be om litt tenketid og ringe tilbake. Snakket med mannen, og diskuterte oss frem til å takke ja til to egg, selv om jeg fortsatt sitter og grubler her..

Jeg har alltid tenkt at to eller tre barn er hyggelig, da jeg er en av tre søsken selv, men siden vi begynte så sent, regnet jeg ikke med at tre var en mulighet.

Så nå prøver jeg å lese meg opp på sjansene for graviditet og ev. tvillinger.
 
Jeg er midt i søskenforsøk nå, hadde uttak på onsdag, og ble oppringt i dag. Fire befruktede egg av syv (alle var modne). Men ble veldig overrasket da de spurte om vi ville sette inn to egg. Er 38, så da tilbyr de visst det - men det hadde jeg ikke lest noe om, så ble skikkelig overrasket. Måtte be om litt tenketid og ringe tilbake. Snakket med mannen, og diskuterte oss frem til å takke ja til to egg, selv om jeg fortsatt sitter og grubler her..

Jeg har alltid tenkt at to eller tre barn er hyggelig, da jeg er en av tre søsken selv, men siden vi begynte så sent, regnet jeg ikke med at tre var en mulighet.

Så nå prøver jeg å lese meg opp på sjansene for graviditet og ev. tvillinger.
Hei.
Spennede å høre. Fint at du delerxsmile3 skjønner det kan være vanskelig og velge. Kan desverre ikke gi deg noe informasjon på statistikk på dette da jeg ikke har lest noe om det noe sted. Har lest mye rundt men ikke funnet noe oversikt over hvor mange som får tvillinger ved innsett av 2 egg, men har heller ikke lett etter det da vi aldri vil få innsett av 2 egg.
 
Er det noen som har ringt Riksen i det siste og kommet gjennom til sekretær? Jeg skal avbestille time til utredning i september og blir bare avbrutt når jeg velger sekretær (tastevalg 2). Det står i papirene jeg har fått at de skal være tilgjengelige man, ons, fre 8-11.
 
Hei.
Spennede å høre. Fint at du delerxsmile3 skjønner det kan være vanskelig og velge. Kan desverre ikke gi deg noe informasjon på statistikk på dette da jeg ikke har lest noe om det noe sted. Har lest mye rundt men ikke funnet noe oversikt over hvor mange som får tvillinger ved innsett av 2 egg, men har heller ikke lett etter det da vi aldri vil få innsett av 2 egg.
Det ble to egg, så spennende å se. Virker som om det er lite publisert forskning på temaet, så skulle ønske det var litt mer informasjon.
 
Hei!
Noen som vet hvordan ventetiden er nå, hvis man skal ha fryseforsøk? :(
Hei, har ikke ringt akkurat nå men når jeg ringte for tre uker siden så fikk jeg booket inn fryseforsøk i oktober. Så ca 2 måneder. Mens det var 3 mån ventetid på ferskforsøk. Da er jeg altså i behandling og hadde avbrutt fryseforsøk i august. De sliter fortsatt med etterslep etter 1,5 mån nedstenging.. Men det sier kanskje først og fremst noe om hvor sprengt kapasitet de har generelt. Håper det ikke blir veldig lang venting for deg/dere!
 
Hei, har ikke ringt akkurat nå men når jeg ringte for tre uker siden så fikk jeg booket inn fryseforsøk i oktober. Så ca 2 måneder. Mens det var 3 mån ventetid på ferskforsøk. Da er jeg altså i behandling og hadde avbrutt fryseforsøk i august. De sliter fortsatt med etterslep etter 1,5 mån nedstenging.. Men det sier kanskje først og fremst noe om hvor sprengt kapasitet de har generelt. Håper det ikke blir veldig lang venting for deg/dere!

OK, tusen takk for svar :) Lykke til med fryseforsøket!
 
Back
Topp