Brystpumpe-tråd

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Noen som har noen erfaringer med ulike brystpumper?
Noen som er helt ok, ganske bra? Noen som er helt elendige og du IKKE vil anbefale? :)
Gjerne både manuell og elektriske.

Jeg husker ikke hvilke jeg har brukt tidligere; hadde en manuell Medela sist som jeg kjøpte brukt. Den var helt ok, ønsker en elektrisk en denne gang.. men jeg blir neppe å pumpe HVER dag, så trenger ikke egentlig være den "kjappeste og dyreste"..
Så, erfaringer med pumper, anyone?

(Går helt bra om noen sniker fra andre terminforum her, altså :p )
 
Hadde en manuell brystpumpe med nr 1 funket overhodet ikke. Husker ikke hvilket merke. Etter det kjøpte jeg en Medela swing elektrisk brystpumpe med nr 2. Fungerte fint, hvis man bare skulle pumpe litt av og til. Med nr 4 kjøpte jeg Medela freestyle flex og den er som en drøm for mitt bruk. Kan pumpe meg mens jeg rydder, da den kan henge rundt halsen, og er ladet opp og dermed ikke trenger å være koblet i stikkontakt:) Pumper daglig!

Screenshot_20210819-200353_Samsung Internet.jpg
 
Hadde en manuell fra Avent i 2015, funka som ei kule i og med at jeg "slapp" melka lett og hadde god utdrivning! Jeg pumpet mest for å ha et lite lager i starten og så opprettholde produksjonen etter permisjonen... Men det er vel som et lotto dette pumpe'styret da det skal godt gjøres at man finner en som passer både brystene og behovet på første kjøp ;) Kanskje helsestasjonen kan låne ut for å prøve ulike typer eller du kan låne fra kjenninger? o_O
 
Hadde en manuell fra Avent i 2015, funka som ei kule i og med at jeg "slapp" melka lett og hadde god utdrivning! Jeg pumpet mest for å ha et lite lager i starten og så opprettholde produksjonen etter permisjonen... Men det er vel som et lotto dette pumpe'styret da det skal godt gjøres at man finner en som passer både brystene og behovet på første kjøp ;) Kanskje helsestasjonen kan låne ut for å prøve ulike typer eller du kan låne fra kjenninger? o_O

Tror jeg hadde en manuell Avent med første i 2009.. Enten det eller en annen type. Den funket ikke bra her. Holdt ikke vakuumet bra. (Men kan være at det ikke var Avent heller; at jeg bare husker feil..).
Den manuelle fra Medela funket bra, men å pumpe manuelt er kjedelig :p

Ikke fått hørt noe om at helsestasjonen har noe til utlån her.. og kjenninger med pumper har jeg nok dessverre ikke ><
 
Hadde en manuell brystpumpe med nr 1 funket overhodet ikke. Husker ikke hvilket merke. Etter det kjøpte jeg en Medela swing elektrisk brystpumpe med nr 2. Fungerte fint, hvis man bare skulle pumpe litt av og til. Med nr 4 kjøpte jeg Medela freestyle flex og den er som en drøm for mitt bruk. Kan pumpe meg mens jeg rydder, da den kan henge rundt halsen, og er ladet opp og dermed ikke trenger å være koblet i stikkontakt:) Pumper daglig!

Vis vedlegget 363793

Den er veldig kostbar, da ! Hvis ikke hadde jeg sikkert gått for den. Ser her at Medela swing flex kom høyere opp enn Medela freestyle flex i testen her: https://www.best-i-test.nu/brystpumpe#p-medela-swing-maxi-flex

Også er den ca halve prisen, så lurer på om det kanskje blir den.
 
Den er veldig kostbar, da ! Hvis ikke hadde jeg sikkert gått for den. Ser her at Medela swing flex kom høyere opp enn Medela freestyle flex i testen her: https://www.best-i-test.nu/brystpumpe#p-medela-swing-maxi-flex

Også er den ca halve prisen, så lurer på om det kanskje blir den.

Er nok grunnet en ganske høy pris den kom som nr to. Har prøvd begge og helt klart mer fornøyd med den jeg har kjøpt til mitt bruk, men om man ikke skal pumpe hver dag, så er swing absolutt å foretrekke:happy:

Jeg kjøpte pumpa på salg hos farmasiet til 2.800 kr. Fortsatt dyrt, men billigere enn 3.600kr:)
 
Er nok grunnet en ganske høy pris den kom som nr to. Har prøvd begge og helt klart mer fornøyd med den jeg har kjøpt til mitt bruk, men om man ikke skal pumpe hver dag, så er swing absolutt å foretrekke:happy:

Jeg kjøpte pumpa på salg hos farmasiet til 2.800 kr. Fortsatt dyrt, men billigere enn 3.600kr:)

Ja, husker du sa det x) jeg synes det er ganske høy pris, spesielt siden jeg ikke blir å pumpe hver dag :p
 
Jeg har medela swing Maxi flex, medela harmony flex manuell og naturebond. Får ut typ 10 ml fra hver pupp om jeg er heldig, har så lite pumpevennlige bryster :sorry: Kunne tenke meg å prøve elvie pumpe, men over 5000 kr for å risikere å få ut 10 ml tror jeg ikke at jeg kan ta meg råd til :rolleyes::hilarious: Skulle ønske man kunne prøvd før man kjøpte :D
 
Ja, husker du sa det x) jeg synes det er ganske høy pris, spesielt siden jeg ikke blir å pumpe hver dag :p

Ja, det vil jeg gi deg helt rett i:thumright for deg blir swing det rette alternativet:)
 
Den er veldig kostbar, da ! Hvis ikke hadde jeg sikkert gått for den. Ser her at Medela swing flex kom høyere opp enn Medela freestyle flex i testen her: https://www.best-i-test.nu/brystpumpe#p-medela-swing-maxi-flex

Også er den ca halve prisen, så lurer på om det kanskje blir den.

Finn deg noen å gå sammen for å kjøpe med så blir det veldig mye rimeligere :D

https://www.vitusapotek.no/gravid/amming/brystpumpe/medela-swing-maxi-flex-brystpumpe/p/825254
 
Sniker fra november. Pumpet mye med førstemann (Jan 16), og d hadde jeg medela maxi swing. Kjempefornøyd med pumpen, kan brukes med og uten strøm, koster litt å kjøpe da, eneste negative. Med andremann(des 19) tenkte jeg jeg kunne bruke samme pumpen, men hadde glemt å ta ut batteriet fra pumpen før jeg lagret den, så den funket dårlig, desverre:wacky: Hadde heldigvis kjøpt med Naturebond, og det var ett gullfunn for min del. Brukte bare denne med andremann. Utrolig praktisk, billig og enkel å vaske og dra med seg. Venter tredjemann i november nå, og tenker å bare bruke Naturebond. :happy:
 
Screenshot_20210831-233354.png

Jeg endte med denne
 
Back
Topp