Vekstkontroll

Ååå så spennende! Masse lykke til :D
Takk! :) Nesten litt for spennende, for jeg tror skuffelsen blir veeeeldig stor hvis det ikke blir planlagt noen dato da :dead: Men jordmor sa jeg måtte være tydelig og "stå på krava" når jeg snakker med lege og jordmor på sykehuset :nailbiting:
 
Baby følger kurven, midt på snittet. Er litt over 2,8 kg nå. Ellers er situasjonen stort sett som før mtp risiko for svangerskapsforgiftning.

Nye kontroller neste uke og uken etter.
 
Takk! :) Nesten litt for spennende, for jeg tror skuffelsen blir veeeeldig stor hvis det ikke blir planlagt noen dato da :dead: Men jordmor sa jeg måtte være tydelig og "stå på krava" når jeg snakker med lege og jordmor på sykehuset :nailbiting:
Huff, det er så slitsomt når man må kjempe saken sin! Håper det går greit for deg.
Så i dag at jeg hadde fått avslag til ny vekstestimering på grunnlagene fra i går :arghh:
 
Huff, det er så slitsomt når man må kjempe saken sin! Håper det går greit for deg.
Så i dag at jeg hadde fått avslag til ny vekstestimering på grunnlagene fra i går :arghh:
Huff, føler med deg ❤️ leit at du ikke ble hørt :sorry: Klarer du å slå deg til ro med dette? Prøve å t ele at KK vurderer målingene til å være normale så du ikke trenger ekstra måling ❤️ Hvis du fortsatt er bekymret kan du eventuelt prøve å snakke med jordmoren din når hun er tilbake fra ferie
 
Huff, føler med deg ❤️ leit at du ikke ble hørt :sorry: Klarer du å slå deg til ro med dette? Prøve å t ele at KK vurderer målingene til å være normale så du ikke trenger ekstra måling ❤️ Hvis du fortsatt er bekymret kan du eventuelt prøve å snakke med jordmoren din når hun er tilbake fra ferie
Foreløpig så går det greit tenker jeg. Det er tirsdag om 2 uker jeg skal til jordmor igjen. Da er jeg 37+1, så da håper jeg det ser greit ut. Eller evt får en ny vekstestimering. Bare ikke målet har hoppet ennå mer :nailbiting:
 
Foreløpig så går det greit tenker jeg. Det er tirsdag om 2 uker jeg skal til jordmor igjen. Da er jeg 37+1, så da håper jeg det ser greit ut. Eller evt får en ny vekstestimering. Bare ikke målet har hoppet ennå mer :nailbiting:
God tid for ny kontroll eventuelt da :happy: Min hoppet plutselig opp på det hvite feltet etter å ha fulgt kurven sin til da :hilarious: Men føler ting er under kontroll allikevel fordi det fortsatt er tid igjen til termin og de blir vel sjeldent unormalt store før den tid :happy:
 
God tid for ny kontroll eventuelt da :happy: Min hoppet plutselig opp på det hvite feltet etter å ha fulgt kurven sin til da :hilarious: Men føler ting er under kontroll allikevel fordi det fortsatt er tid igjen til termin og de blir vel sjeldent unormalt store før den tid :happy:
Ja, man kan vel ikke gjøre annet enn å stole på at det går bra, sålenge baby virker frisk ellers.
Jeg vil jo helst slippe å bli satt igang, men hvis baby kommer til å være veldig stor ved termin så må vel noe gjøres. Jeg syns det er helt forferdelig å ikke vite hva som kommer til å skje og når det evt skal skje. Klarer å slappe av enn så lenge :rolleyes:
 
Ja, man kan vel ikke gjøre annet enn å stole på at det går bra, sålenge baby virker frisk ellers.
Jeg vil jo helst slippe å bli satt igang, men hvis baby kommer til å være veldig stor ved termin så må vel noe gjøres. Jeg syns det er helt forferdelig å ikke vite hva som kommer til å skje og når det evt skal skje. Klarer å slappe av enn så lenge :rolleyes:
Enig, det er det jeg ogås syns er vanskelig. At jeg ikke vet og ikke helt har kontroll :sorry: Samboeren mener jeg har godt av å ikke ha 100% kontroll hele tiden :hilarious: Skjønner ikke hva hna snakker om :hilarious::hilarious:
 
Ja, man kan vel ikke gjøre annet enn å stole på at det går bra, sålenge baby virker frisk ellers.
Jeg vil jo helst slippe å bli satt igang, men hvis baby kommer til å være veldig stor ved termin så må vel noe gjøres. Jeg syns det er helt forferdelig å ikke vite hva som kommer til å skje og når det evt skal skje. Klarer å slappe av enn så lenge :rolleyes:
Såå enig med deg! Uforutsigbarheten og ventingen er kanskje det jeg syns er verst rundt fødsel :hilarious:
 
Enig, det er det jeg ogås syns er vanskelig. At jeg ikke vet og ikke helt har kontroll :sorry: Samboeren mener jeg har godt av å ikke ha 100% kontroll hele tiden :hilarious: Skjønner ikke hva hna snakker om :hilarious::hilarious:
Hehe ja, jeg er jo litt kontrollfreak som liker å vite :p men det er jo bare begynnelsen å gå som gravid uten kontroll. Blir ikke så mye lettere etter de kommer ut. Har måtte lære meg å ikke bekymre meg så mye og at jeg ikke kan kontrollere alt :rolleyes:
 
Såå enig med deg! Uforutsigbarheten og ventingen er kanskje det jeg syns er verst rundt fødsel :hilarious:
Samme her. Kjenner mer på det denne gangen enn første, nå må det tilrettelegges så mye mer med barnevakt osv og vil helst dra hjem fra sykehuset så fort som mulig. Hater å ikke kunne legge en plan og vite at jeg kan følge den :shifty:
 
Samme her. Kjenner mer på det denne gangen enn første, nå må det tilrettelegges så mye mer med barnevakt osv og vil helst dra hjem fra sykehuset så fort som mulig. Hater å ikke kunne legge en plan og vite at jeg kan følge den :shifty:
Såå enig! Stress mtp behovet for at storebror skal ha det bra og at det er mer utenfor min kontroll :wacky: Heldigvis skal mamma passe han og hun er ganske fleksibel, men allikevel mye tanker
 
Var på min første vekstkontroll i dag. Ble henvist pga høyt sf-mål og mistanke om tverrleie.
Men viser seg at baby ligger i seteleie med føttene ned (på huk/squat) :rolleyes:
Og han er litt mindre enn gjennomsnittet, -11% vekstavvik.
Hodemålet var litt høyt og magemålet litt lavt. Hodemålet muligens fordi han ligger på høyre side mot ribbeina mine, at hodet da har bedre plass der enn hvis han hadde ligget med hodet nedi bekkenet. Hun fant også noe hun kalte amniotic band (en ekstra fosterhinne (?) som kanskje er grunnen til lavt magemål. At det tar opp noe av plassen. Så jordmora ringte til Riksen og sendte mål+ul-bilder dit, som skal vurdere om jeg må inn for en sjekk. Får kanskje time ila uka hvis de mener det er nødvendig.
Ny vekstkontroll på sykehuset om 2,5 uke :)

Etter å ha purra på henvisninga til fostermedisin på Riksen så fikk jeg plutselig time der i dag, 15 min etter at jeg ringte :playful:
Lønner seg å passe på litt selv tydeligvis, da de ikke fant den første henvisninga fra tirsdag :wacky:
Samboer fikk også være med inn.
Alt så heldigvis bra ut med lillegutt :love017
Hun som tok ultralyden sjekket nøye ang. dette båndet (amniotic band) men kunne ikke se noen tegn til at det var i veien/plaget baby :)
Han er litt liten rundt magen, men det var god blodgjennomstrømming til morkaka, lav motstand i navlestrengen og han beveget seg masse under ultralyden :Heartblue
Skal fortsatt følges opp med ny time på lokalsykehuset om 2 uker pga. vekstavviket, men hun var ikke bekymret hvertfall :)
Så da kan jeg puste lettet ut også :happy:
 
Var på ultralyd idag for å sjekke at morkaken har flyttet på seg, noe den heldigvis har, så jeg kan føde vaginalt :Heartpink
Jeg har mye kynnere, og livmorhalsen ble målt til 2cm.
De målte også baby til å være 2400g nå i uke 33+5, så hun lå visst på +10%.
 
Last edited:
Oi! Det må ha vært litt av et sjokk! Husker du hadde PKS til uken etter meg. Håper det går bra med deg og lille❤️
Håper alt står bra til :Heartred:Heartred Og gratulerer så mye!
Gratulerer med den lille :Heartblue Håper dere har det fint.
Gratulerer så mye! Håper alt går fint med dere!? :Heartred
Gratulerer :Heartred Håper dere har det fint :Heartred


Tusen takk:Heartred

Vi kom hjem nå etter 14 dager og lillegutt har det heldigvis fint. Han er liten ennå så han må bare vokse seg stor nå:Heartblue Jeg sliter derimot veldig med det som skjedde. Fysisk har jeg det fint:)
 
Tusen takk:Heartred

Vi kom hjem nå etter 14 dager og lillegutt har det heldigvis fint. Han er liten ennå så han må bare vokse seg stor nå:Heartblue Jeg sliter derimot veldig med det som skjedde. Fysisk har jeg det fint:)

Så godt å høre at dere er hjemme og at gutten deres har det godt. Jeg leser litt mellom linjene at dette kanskje var en ganske dramatisk opplevelse, og å fordøye det samtidig som man plutselig har ansvaret for et nytt liv må være veldig krevende. Håper du finner støtte rundt deg og at det blir bedre❤️
 
Back
Topp