Noen som har erfaringer med å føde på Haugesund sykehus?

E&B

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Oktoberbarna 2021♡
Stjerneskuddene 2024
Hei, andregangsfødende her. Jeg må føde på Haugesund sykehus denne gangen pga svangerskapsdiabetes og kjenner at jeg gruer meg skikkelig.

Vet de opererer med blandt annet 6mannsrom der, og det er noe jeg virkelig ikke har lyst til! Det ser også så gammelt og lite koselig ut der... Så håper det er noen her som har født der som kan berolige meg litt :sorry:
 
Jeg fikk alenerom da jeg var der nå i juli alle 11 dagene. Personalet var fantastisk og jeg hadde det kjempefint. Ville egentlig ikke der, men måtte pga svangerskapsforgiftning. De skal forresten få ny fødeavdeling i september om det går etter planen så da blir alt nytt og fint. Var ganske slitne rom der nå, men ellers tipp topp.
 
Jeg fikk alenerom da jeg var der nå i juli alle 11 dagene. Personalet var fantastisk og jeg hadde det kjempefint. Ville egentlig ikke der, men måtte pga svangerskapsforgiftning. De skal forresten få ny fødeavdeling i september om det går etter planen så da blir alt nytt og fint. Var ganske slitne rom der nå, men ellers tipp topp.

Så fint å høre at du hadde en positiv opplevelse med å være der :joyful: Da håper jeg at den nye avdelingen er oppe å går til oktober :angelic:
 
Flotte og flinke jordmødre og alle gjorde så godt de kunne med den lille tiden de hadde den gang jeg var der. Det var smekkfullt og vi bodde 7 stk på 6 mannsrom. Lengtet hjem ette første sekund pga det. Barsel i Haugesund skriker (!) etter opppuss!
 
Flotte og flinke jordmødre og alle gjorde så godt de kunne med den lille tiden de hadde den gang jeg var der. Det var smekkfullt og vi bodde 7 stk på 6 mannsrom. Lengtet hjem ette første sekund pga det. Barsel i Haugesund skriker (!) etter opppuss!

Huff, det er min største skrekk.. å ende opp på rom med maange andre.. skulle ønske at jeg kunne bli overflyttet til stord etter fødsel :sad010
 
Har født 2 der, med første var det ein tøff fødsel som gjorde at me ikkje fekk familierom etter fødestue, men fikk eit eget tomannsrom og mannen fikk også sove der den natta, fikk familierom dagen etter, fint rom med mykje ro og fred :) med nr 2 var det rett på familierom etter fødsel, men må innrømme eg ikkje heilt skjønte vitsen med å være på barsel der, fikk aldri noko hjelp eller vetige råd, så med nr 2 reiste me heim 12t etter fødsel.

Denne gangen prøver me forhåpentligvis Stord ❤
 
  • Liker
Reactions: E&B
Fødte der to ganger, sist i 2016. Jeg har fått god oppfølging, både under og etter fødsel/hjemreise. Jeg er alt i alt fornøyd. Selvsagt noen ting som kunne vært annerledes, men jeg skrev et ønskebrev som jeg opplevde var til svært god nytte da jeg ikke er så god på å sette veldige krav. Ble tatt på alvor da ting ble komplisert. Ingen gjorde noe uten å høre med meg først. For de fleste andre i min omgangskrets er de fleste fornøyde altså.
Håper du ikke gruer deg for mye - håper og tror det kommer til å gå helt fint:Heartred
 
Huff, det er min største skrekk.. å ende opp på rom med maange andre.. skulle ønske at jeg kunne bli overflyttet til stord etter fødsel :sad010

Kan du ikke det?

Jeg fødte i Haugesund i Januar 2019. Grunna høy BMI fikk jeg ikke føde på Stord. Ble satt i gang og var veldig fornøyd med oppfølgingen både frem til aktiv fødsel og jordmødrene jeg hadde under aktiv fødsel. Opplevde de som trygge, gode og dyktige.
Skal føde der igjen nå i november.

Jeg spurte om å bli overført til Stord etter fødsel sist, og vi dro dit når babyen var 6 timer gammel. Hadde noen flotte dager på barsel der med familierom og fantastiske ansatte som ga gode råd og veiledning.
 
Last edited:
Ser nå at Haugesund har nettopp åpnet helt ny fødeavdeling, og da kjenner jeg at jeg ikke gruer meg til å føde der lengre :joyful:
 
Har fødd 3 barn på Haugesund sjukehus på den gamle avdelingen.. senest nå i august!

Har vært veldig godt ivaretatt alle tre ganger både på føden og barsel! :happy:
Har vært både på enerom og på flermannsrom.. men me har maks vært tre stk på et rom.

Ny avdeling åpnet nettopp, så det vil nok være bedre standard der :p
Men… har møtt en barnepleier der som jeg ikke hadde god kjemi med ellers har alle vært topp både JM og barnepleiere! :happy:
 
  • Liker
Reactions: E&B
Hei, andregangsfødende her. Jeg må føde på Haugesund sykehus denne gangen pga svangerskapsdiabetes og kjenner at jeg gruer meg skikkelig.

Vet de opererer med blandt annet 6mannsrom der, og det er noe jeg virkelig ikke har lyst til! Det ser også så gammelt og lite koselig ut der... Så håper det er noen her som har født der som kan berolige meg litt :sorry:
Veldig fornøyd med Haugesund! Har hatt familierom de to siste gangene- anbefales!
 
Back
Topp