Klagetråd!

Jeg tilhører Unn Harstad.
De har sommerstengt på fødeavdelinga her, men noen få ansatte på som tar ultralyder og slikt.
Skal ikke mye til for å sette meg ute av spill nå om dagen. De hormonene lever virkelig sitt eget liv :p Men heldigvis kun 6 dager til ultralyd. Og fikk beskjed om at jeg bare skulle ringe hvis jeg hadde blødninger, da får jeg time tidligere. Men har heldigvis ikke blødd til nå og håper jeg slipper å se noe blod fremover heller :shy: 11+0 idag, aldri kommet så langt før så håper dette blir vår lille mirakelbaby:Heartred

Oki: da husket jeg bare feil. Får håpe de 6 dagene går fort. :Heartred Jeg er 10+ 5 i dag. Og mistet 10+3 sist. Så jeg har heller aldri kommet så langt. Eller jeg har jo to barn fra før da. Men de er 15 og 10 år. Men ikke kommet så langt siden vi begynte å prøve på nr 3. og har mistet flere ganger. Så er ganske redd for en ny MA. For de er så skumle. Og er super redd hver gang jeg kjenner at det kommer utflod. Da må jeg løpe på do og sjekke om det er blod.:oops:

Jeg ønsker klage på hvordan i alle dager man skal kunne «nyte en graviditet» (mange som sier det til meg…-nyyyyt det!) How? Første ukene var jeg livredd jeg skulle miste, det gjorde jeg i høst nemlig. Livredd hver gang jeg tørket meg på do før eventuelle funn av blod på papiret.
Så når jeg er i uke 12 da kommer DEN blødningen…. Etter legebesøk og UL viser det seg at det er liv i magen. Så vente vente vente over helgen for å se hva som skjer. Nytt UL på mandag og ny blodprøve. HELDIGVIS lever den lille i magen og blodet stopper opp.
Dagen etter dette er det av gårde til sykehus for å få svar på KUB test. Selvsagt var dette dårlig nytt og nå venter jeg svar på NIPT. Altså….kan man ikke bare få lov å slappe litt av å «nyyte» svangerskapet? :-( <3

uff. Ja det å «nyte» er ikke så lett. Man ønsker jo dette barnet så veldig. Og selvfølgelig er man redd og bekymret for at noe skal skje. Og ihvertfall når det har gått dårlig før.

skulle ønske jeg kunne ha samme følelsen som når jeg var 20 og gravid med min første sønn. Hadde oddsen mot meg. Men bare følte at dette går så bra så. Hadde 50% sjans for spontanabort og og ennå høyere sjans for fosterskader og få et sykt barn. Han er frisk og fin den dag i dag. Hadde kun kolikk de første mnd. Mens nå har jeg større sjans for at det skal gå bra. Men ennå mer bekymret for at det ikke skal gå bra.. rart det greiene der.

uff. Ja det å «nyte» er ikke så lett. Man ønsker jo dette barnet så veldig. Og selvfølgelig er man redd og bekymret for at noe skal skje. Og ihvertfall når det har gått dårlig før.

skulle ønske jeg kunne ha samme følelsen som når jeg var 20 og gravid med min første sønn. Hadde oddsen mot meg. Men bare følte at dette går så bra så. Hadde 50% sjans for spontanabort og og ennå høyere sjans for fosterskader og få et sykt barn. Han er frisk og fin den dag i dag. Hadde kun kolikk de første mnd. Mens nå har jeg større sjans for at det skal gå bra. Men ennå mer bekymret for at det ikke skal gå bra.. rart det greiene der.

Det er rare greier, var så overbevist om at nå skulle den KUB være fin fordi jeg hatt så mye annet trøbbel denne gang, blev litt sjokkert.
Første barnet mitt (hun er 10 nå og jeg var selvsagt mye yngre) var det nesten ikke jeg enset at jeg var gravid, var liksom «inget» som uroet.,.skulle hatt det sånn nå også <3 Takk for fint svar :-)

Oki: da husket jeg bare feil. Får håpe de 6 dagene går fort. :Heartred Jeg er 10+ 5 i dag. Og mistet 10+3 sist. Så jeg har heller aldri kommet så langt. Eller jeg har jo to barn fra før da. Men de er 15 og 10 år. Men ikke kommet så langt siden vi begynte å prøve på nr 3. og har mistet flere ganger. Så er ganske redd for en ny MA. For de er så skumle. Og er super redd hver gang jeg kjenner at det kommer utflod. Da må jeg løpe på do og sjekke om det er blod.:oops:

MA er noe dritt! Har kun opplevd MA, aldri SA. Virker som kroppen min tviholder på både levende og dødt. Men jeg har blødd begge gangene. Med en gang fosteret dør begynner jeg å småblø. Og symptomene forsvinner. Så føler kroppen har vært flink å si ifra. Men er så redd for å miste og ikke merke noe, for leser jo om de som ikke merket noe. Er så skummelt! Mistet du symptomer eller hadde blødninger ved MA?

Åååh må bare klage litt mer på kvalmen. Vi har ikke fortalt andre enn nærmeste familie om graviditeten ennå og jeg føler ikke jeg kan klage til dem hele tiden. Føles litt bedre å få det ut så håper dere tåler litt mer klaging. Nå har jeg prøvd phenergan, postafen og afipran uten særlig effekt. Kvalm hele dagen. Kaster opp. Føler at jeg ikke klarer å tenke en gang :hungover: Føler ikke at jeg fungerer hverken på jobb eller som mamma akkurat nå og den dårlige samvittigheten er enorm. Klarer ikke å la være å tenke på at hvis det varer like lenge som sist har jeg minst 8 uker igjen med dette. Skjønner ikke hvordan jeg skal takle det. Fikk heldigvis legetime i dag så håper vi klarer å finne på noe lurt. Krysser alt jeg har for at det skal gå over raskere

Spør om å prøve zofran! Sykt dyrt, men hjelper meg veldig! Lykke til! :Heartred

MA er noe dritt! Har kun opplevd MA, aldri SA. Virker som kroppen min tviholder på både levende og dødt. Men jeg har blødd begge gangene. Med en gang fosteret dør begynner jeg å småblø. Og symptomene forsvinner. Så føler kroppen har vært flink å si ifra. Men er så redd for å miste og ikke merke noe, for leser jo om de som ikke merket noe. Er så skummelt! Mistet du symptomer eller hadde blødninger ved MA?

jeg tok en Ul når jeg var 13 uker. For hadde fått litt gammelt blod i trusa. Men det var veldig lite. Og da fikk jeg beskjed om at fosteret hadde vært død siden 10+3. så jeg gikk da 3 uker uten å merke noen ting. Og det gjør meg veldig redd for å få MA igjen. Tru at alt er fint også er det ikke det. :oops: Hadde jeg hatt råd til det hadde jeg tatt Ul på volvat eller no hver uke i starten ass. Bare så jeg får sovet litt bedre frem til jeg kjente liv i magen selv

jeg tok en Ul når jeg var 13 uker. For hadde fått litt gammelt blod i trusa. Men det var veldig lite. Og da fikk jeg beskjed om at fosteret hadde vært død siden 10+3. så jeg gikk da 3 uker uten å merke noen ting. Og det gjør meg veldig redd for å få MA igjen. Tru at alt er fint også er det ikke det. :oops: Hadde jeg hatt råd til det hadde jeg tatt Ul på volvat eller no hver uke i starten ass. Bare så jeg får sovet litt bedre frem til jeg kjente liv i magen selv
Du må ha vært maks uheldig som mistet så sent i MA. Lest at de ofte skjer i uke 8 og veldig sjeldent etter uke 10. Jeg prøver å tenke at jeg kan ikke være så uheldig at jeg har MA 3 ganger på rad. Leste at sjansen for å miste 3 på rad er 0,35% så da er man veldig uheldig! Og gyn mente dette skulle gå bra når vi så alt var fint 10+2. Man har jo ingen garantier men må bare prøve å tenke at denne gangen skal det gå bra. Ellers blir jeg gal :eek:

Spør om å prøve zofran! Sykt dyrt, men hjelper meg veldig! Lykke til! :Heartred

takk for tips! :Heartred Fastlegen ville prøve å senke tempoet mitt før vi prøvde noe annet så endte med sykemelding i en måned. Har time igjen om 1,5 uke så skal nevne Zofran da:) så fint at du har funnet noe som funker for deg!

Må bare klage over at jeg har fått krystallsyken! Er allerede kvalm døgnet rundt og utmattet, men nå spyr jeg og brekker meg så snart jeg beveger meg fordi jeg blir så kvalm og svimmel. Det værste er å ligge ned, men det er egentlig bare det jeg vil, fordi jeg er så sliten :arghh:
Fikk en hastetime hos fastlegen i dag og han har spesialisert seg på krystallsyken, så han hjalp meg med noen øvelser, men måtte nok gå et par 3 ganger til før det ble bedre mente han. Så nå skal jeg bare prøve å eksistere meg igjennom dagene til neste behandling. Fy satan noe så ubehagelig :dead:

Må bare klage over at jeg har fått krystallsyken! Er allerede kvalm døgnet rundt og utmattet, men nå spyr jeg og brekker meg så snart jeg beveger meg fordi jeg blir så kvalm og svimmel. Det værste er å ligge ned, men det er egentlig bare det jeg vil, fordi jeg er så sliten :arghh:
Fikk en hastetime hos fastlegen i dag og han har spesialisert seg på krystallsyken, så han hjalp meg med noen øvelser, men måtte nok gå et par 3 ganger til før det ble bedre mente han. Så nå skal jeg bare prøve å eksistere meg igjennom dagene til neste behandling. Fy satan noe så ubehagelig :dead:
Oj, så utrolig uflaks! Masse god bedring! :Heartred

Så fælt!!! Føler med deg, god bedring! ❤️

Å fy så forferdelig!:arghh: Stakkars deg:( Får du noe du kan ta som kan hjelpe litt på? Masse klemmer til deg!:Heartred

Å fy så forferdelig!:arghh: Stakkars deg:( Får du noe du kan ta som kan hjelpe litt på? Masse klemmer til deg!:Heartred
Nei, det er i grunnen ikke noe dom hjelper. Tar Postafen fra før, men uten særlig effekt. Må bare se å få disse krystallene på plass. Har hatt det flere ganger før, men ikke så ille og ikke oppå svangerskapskvalme. Det er utrolig intenst, men visstnok veldig vanlig å få hyppigere i svangerskapet hvis man sliter litt med det fra før ifølge legen min. Så gratulerer til meg, det blir jo herlig! Neida, skal ikke ta sorgene på forskudd her. Nå gjelder det å kvitte seg med denne runden i første omgang.

Magen min ER SÅ STOR. Og det kan jo ikke være baby, siden jeg er 8+3. Blir verre utover dagen, så er kanskje oppblåsthet? Føler ikke jeg har luft i magen da. Vanligvis er magen min helt flat, så dette er faktisk vanskelig å skjule. Håp om at det går tilbake snart før den ordentlige babymagen kommer?

Magen min ER SÅ STOR. Og det kan jo ikke være baby, siden jeg er 8+3. Blir verre utover dagen, så er kanskje oppblåsthet? Føler ikke jeg har luft i magen da. Vanligvis er magen min helt flat, så dette er faktisk vanskelig å skjule. Håp om at det går tilbake snart før den ordentlige babymagen kommer?

Samme her!!! Ser supergravid ut, og føler meg heller ikke veldig oppblåst. Har flat mage til vanlig, er sånn at det er merkelig hvis barna ikke snart kommenterer det :eek: Kan trekke inn magen mye da, så kan ikke være fordi det er to her, enda.

Samme her!!! Ser supergravid ut, og føler meg heller ikke veldig oppblåst. Har flat mage til vanlig, er sånn at det er merkelig hvis barna ikke snart kommenterer det :eek: Kan trekke inn magen mye da, så kan ikke være fordi det er to her, enda.

Sant! Har tenkt på om det kan være at tarmer osv flytter på seg fordi livmoren vokser? Men jeg har egentlig ikke peiling. For hos meg blir det mer tydelig når jeg spiser. Mannen koser seg sååånn med at jeg har fått babymage. Sier igjen og igjen at det ikke er babymage og at den sikkert forsvinner igjen :p vanskelig å kle seg diskret på jobb syns jeg!

Trodde virkelig at kvalmen hadde begynt å bli bedre men nå har jeg hatt to dager med skikkelig mye kvalme og oppkast igjen :depressed: skal tilbake til jobb til uken og aaaner ikke hvordan det skal gå, men jeg har vært sykemeldt pga noe urelatert i mange uker og hatt ferie så jeg vil ikke sykemelde meg enda lengere :(

Trodde virkelig at kvalmen hadde begynt å bli bedre men nå har jeg hatt to dager med skikkelig mye kvalme og oppkast igjen :depressed: skal tilbake til jobb til uken og aaaner ikke hvordan det skal gå, men jeg har vært sykemeldt pga noe urelatert i mange uker og hatt ferie så jeg vil ikke sykemelde meg enda lengere :(
I feel you! Hvor langt er du på vei? Jeg er 8+1 og er kvalm døgnet rundt og kaster opp. Er blitt 100 % sykemeldt nå. Har også hatt ferie, men ferien tar jo ikke hensyn til at jeg er kvalm nå :depressed:

I feel you! Hvor langt er du på vei? Jeg er 8+1 og er kvalm døgnet rundt og kaster opp. Er blitt 100 % sykemeldt nå. Har også hatt ferie, men ferien tar jo ikke hensyn til at jeg er kvalm nå :depressed:

12+0, alle appene sier at det burde bli bedre rundt nå :(

12+0, alle appene sier at det burde bli bedre rundt nå :(
Uff, ikke noe særlig å ha det sånn ❤️
Husker fra mitt første svangerskap at jeg ble SÅ skuffet da kvalmen ikke ga seg rundt 12 uker!
Hadde jo den nedtellingen til det liksom skulle være over! Men for min del slapp det mer rundt uke 16/17. Det er nok veldig individuelt tror jeg.
Håper virkelig du slipper å ha det sånn her veldig mye lenger ❤️

Back
Topp