Symptomer

Har vært helt stille i magen de siste dagene, null menssmerter eller murringer, så begynte å bli litt nervøs da jeg har hatt mye av dette helt siden 5 uker. Men i dag (8+3) har jeg plutselig kjent det jeg er ganske sikker på at må være ligamentsmerter. Ikke vondt akkurat, men litt stikking/strekk på siden av livmor og ned mot lyske nå og da, særlig når jeg reiser eller strekker meg. Merket det først på joggetur i morgest, og så har det kommet med jevne mellomrom utover dagen. Tar det som et godt tegn!

Skjønner ikke at det går an å ha så kort lunte. Hormonella devil her :D burde nesten vært satt i bur. Ikke være tillatt å bevege meg ute blant folk. Alt og alle irriterer meg og provoserer meg så sinnsykt om dagen. Må bare le :hilarious:

Har smerter rundt omkring imagen ofte, føles som hele magen er full selvom jeg ikke er særlig forstoppet eller spist mye.. kan nok være luft:hilarious:har litt mage fra tidligere, men den føles stor innvendig, om det går an å si?. Hatt bittelitt brun utflod to ganger, men føler at jeg har kjent «liv» 2 ganger fra fosteret (kan ikke skjønne at det går an så tidlig? Men det er rett ved/bak skambenet når jeg holder der). Er bare 8+4:eek: lite symptomer ellers. Tul om 2 dager, så det blir spennende:happy:

Last edited:
8 uker idag! Har de siste ukene slitt veeeeldig med kvalme og oppkast. håper det bedrer seg snart. Ellers har puppene blitt en smule mindre ømme, men er fortsatt suuper oppblåst :hilarious:

Føler oppkast og kvalmen har økt skikkelig på etter jeg kom inn i uke 10… 10+4 idag og føler meg bare verre og verre :hungover:

Har vært helt stille i magen de siste dagene, null menssmerter eller murringer, så begynte å bli litt nervøs da jeg har hatt mye av dette helt siden 5 uker. Men i dag (8+3) har jeg plutselig kjent det jeg er ganske sikker på at må være ligamentsmerter. Ikke vondt akkurat, men litt stikking/strekk på siden av livmor og ned mot lyske nå og da, særlig når jeg reiser eller strekker meg. Merket det først på joggetur i morgest, og så har det kommet med jevne mellomrom utover dagen. Tar det som et godt tegn!
Jeg er 9+1 å har ikke hatt noe som helst murringer på mange uker. Kanskje noen sekunder her og der. Tror det er helt normalt:) Men jeg har også blitt beroliget av ligamentsmerter:p Godt å kjenne at noe skjer der nede.

Nå først i uke 11 kom morgenkvalmen for fulgt.. kastet opp over hele sengen i dag tidlig :-(

Nå først i uke 11 kom morgenkvalmen for fulgt.. kastet opp over hele sengen i dag tidlig :-(
Huff! Jeg er 7+4 og kastet for første gang opp i dag. Er egentlig fornøyd, fordi i de to forrige svangerskapene har jeg spydd fra uke 6-16. Så nå føler jeg at jeg slapp unna nesten to uker med oppkast, men vi får se hvor lenge det varer denne gangen :depressed:

11+3. Føler trøttheten begynner å slippe litt taket :D

Eg har hatt lite symptom kvar gong det har enda i MA, men denne gongen har eg langt sterkare symptom. Er kvalm/uggen store deler av dagen, har tydelige ligamentsmerter (dei var det lite av dei gongane det gjekk gale), så tek det som godt teikn på at noko utviklar seg i livmora. Er også veldig trøtt, har tett nase særleg på kveldane og må tisse om natta. Har også generelt ein annan magefølelse denne gongen. Dei andre gongane har eg liksom følt at det ville gå gale.
Spent på tul om 2 dagar.

Ca 9+1 idag. Har ikke vært noe uggen/kvalm siden fredag. Blir jo litt bekymret når jeg har vært dårlig frem til uke 12 de andre gangene.
Men var på første time på kub test idag og spurte om hun kunne ta en sjekk. Veldig hyggelig jordmor, selvsagt kunne hun det, og alt var bra!
Så reduserte symptomer er ikke nødvendigvis krise. Nå skal jeg bare nyte at jeg ikke er dårlig:)

Ca 9+1 idag. Har ikke vært noe uggen/kvalm siden fredag. Blir jo litt bekymret når jeg har vært dårlig frem til uke 12 de andre gangene.
Men var på første time på kub test idag og spurte om hun kunne ta en sjekk. Veldig hyggelig jordmor, selvsagt kunne hun det, og alt var bra!
Så reduserte symptomer er ikke nødvendigvis krise. Nå skal jeg bare nyte at jeg ikke er dårlig:)

Så herleg å få bekreftelse på at alt er bra!!

11+3. Føler trøttheten begynner å slippe litt taket :D
Herlig! Hvordan går det med kvalmen?

jeg er 9+2,og på lørdag å søndag var jeg ikke kvalm. Men nå er det tilbake:p Så prøv å nyt at du ikke er dårlig ja!:)

Herlig! Hvordan går det med kvalmen?

jeg er 9+2,og på lørdag å søndag var jeg ikke kvalm. Men nå er det tilbake:p Så prøv å nyt at du ikke er dårlig ja!:)

Ja plutselig er den jo kanskje tilbake :joyful: jeg må nyte mens jeg kan:happy:

Andre som opplever fantomspark? Kjenner små «dult» i magen innimellom. Og vet det ikke er ekte,for det er alt for høyt oppe i magen:p

Back
Topp