Uteklær til krabbende baby (10 mnd)

Dinobambino

Flørter med forumet
Vi har hatt mye glede av å være ute i sommer, og baby har krabbet rundt på gresset og smått begynt å utforske lekeplasser og diverse. Har jo blitt litt bortskjemte i det fine været, og stort sett bare brukt body eller body+ shorts. Nå som været har snudd ser jeg at det må litt sterkere saker til, men hva velger man?

Typ uföret parkdress med vannsøyle på 10.000-15.000? Eller noe annet?


Og vedrørende parkdress: Er det en fordel med to glidelåser som går fra bena og opp, eller gjør dette at det kommer fuktighet inn? (Skjønner at det blir fuktig i regn, men tenker ellers)

- Og hva bruker dere på føttene? Sko eller fotposer? Han hater å ha noe på hendene, men tar gjerne i mot tips der også.. <3

Andre tips? :)
 
Til baby i denne alderen ville jeg hatt
  • Skalldress Eller skallbukse+genser
  • Fotposer (har brukt stonz men finnes sikkert andre gode merker)
  • Balaclavalue (til når det er litt kaldere/ tidlig på dagen)
Og vedrørende glidelås vil jeg si at det er ett fett om du har to eller en. Min preferanse er at påkledning skal gå fortest mulig, og da er det raskere å lukke èn glidelås fremfor to :p . Glidelåsene skal være helt tette :)
Jeg ville også hatt en regndress/sett med regntøy om dere skal være ute i regnet etterhvert.
Det finnes mye bra på bruktmarkedet i denne størrelsen fordi de færreste barna rekker å slite ut det aller første settet med uteklær. Min favorittdress så langt har vært fôret skalldress fra polarn O. Pyret med fleecefôr du kan ta ut, så kan den brukes lenger ut i sesongen, med ulltøy under etterhvert som det blir kaldere. Men den koster litt, så det kan være det er like greit med noe rimeligere nå.

En annen mulighet er også en skallbukse pluss ullgenser eller vindtett fleecejakke. :) vet at barnehagen her bruker regnbukse eller skallbukse+fleece når det er vått i gresset men ikke kjempekaldt.
 
Anbefaler overtrekksbukse nå til høsten. Mye lettere å regulere ut ifra været. Polarn o pyret sin er gull. Er ofte vått/fuktig på bakken om høsten, men godt og varmt i lufta. Da kan en heldress fort bli varm :)

Ville kjøpt noen gode Goretex sko. F.eks Viking eller Kavat. Er like greit å venne seg til det og begynner sikkert snart å gå ;)
 
En god skalldress med høy vannsøyle. Da trenger du ikke regntøy i tillegg.

Pop sin er fin her, den med fleece man kan ta ut inni, da får man brukt dressen til det meste av vær frem til vinteren kommer.

Fotposer er fin frem til de går.

Vi hadde også et par Nike joggesko, han hata nemlig de fotposene, så når det ikke var så vått ble de brukt. De er myke og superlette.

Jeg liker to glidelåser på de minste, ikke fordi det er enklere på noe vis, men fordi det ikke blir så mye i halsen. Dress med krage og en glidelås ble liksom i veien, så vi bretta den ned. Det problemet får man ikke med to glidelåser. Har bare brukt en halslue ved vind ol.
 
En god skalldress med høy vannsøyle. Da trenger du ikke regntøy i tillegg.

Pop sin er fin her, den med fleece man kan ta ut inni, da får man brukt dressen til det meste av vær frem til vinteren kommer.

Fotposer er fin frem til de går.

Vi hadde også et par Nike joggesko, han hata nemlig de fotposene, så når det ikke var så vått ble de brukt. De er myke og superlette.

Jeg liker to glidelåser på de minste, ikke fordi det er enklere på noe vis, men fordi det ikke blir så mye i halsen. Dress med krage og en glidelås ble liksom i veien, så vi bretta den ned. Det problemet får man ikke med to glidelåser. Har bare brukt en halslue ved vind ol.


Aaah det er DERFOR det er praktisk med to glidelåser :) min eldste var i krabbealder midt på kaldeste vinteren så vi var ikke ute så innmari mye før han begynte å gå likevel. Men det gir jo mening. Merkes ikke så godt på de som går at dressen er litt oppi halsen, men tydeligere når de krabber rundt. Da ville jeg valgt to glidelåser likevel - tar vel ikke såå lang tid å dra igjen en glidelås ekstra :hilarious:
 
Aaah det er DERFOR det er praktisk med to glidelåser :) min eldste var i krabbealder midt på kaldeste vinteren så vi var ikke ute så innmari mye før han begynte å gå likevel. Men det gir jo mening. Merkes ikke så godt på de som går at dressen er litt oppi halsen, men tydeligere når de krabber rundt. Da ville jeg valgt to glidelåser likevel - tar vel ikke såå lang tid å dra igjen en glidelås ekstra :hilarious:
Nei, det blir ikke så tydelig når de går og dressen liksom sklir ned. Men når de krabber og stabber rundt, klatrer litt, sitter her og der, så ble den dressen veldig i veien synes vi. Vi hadde fra reima til og begynne med og den er litt stiv i tillegg, så det ble veldig rart :hilarious:
Tok som regel bare ned en av glidelåsene uansett jeg, den ene bare litt ned, så det gikk like fort og greit som med en.
 
Nei, det blir ikke så tydelig når de går og dressen liksom sklir ned. Men når de krabber og stabber rundt, klatrer litt, sitter her og der, så ble den dressen veldig i veien synes vi. Vi hadde fra reima til og begynne med og den er litt stiv i tillegg, så det ble veldig rart :hilarious:
Tok som regel bare ned en av glidelåsene uansett jeg, den ene bare litt ned, så det gikk like fort og greit som med en.

Gikk til innkjøpt av høstdress med to glidelåser nå til babyen, så jeg er overbevist :hilarious:
 
Vi har hatt mye glede av å være ute i sommer, og baby har krabbet rundt på gresset og smått begynt å utforske lekeplasser og diverse. Har jo blitt litt bortskjemte i det fine været, og stort sett bare brukt body eller body+ shorts. Nå som været har snudd ser jeg at det må litt sterkere saker til, men hva velger man?

Typ uföret parkdress med vannsøyle på 10.000-15.000? Eller noe annet?


Og vedrørende parkdress: Er det en fordel med to glidelåser som går fra bena og opp, eller gjør dette at det kommer fuktighet inn? (Skjønner at det blir fuktig i regn, men tenker ellers)

- Og hva bruker dere på føttene? Sko eller fotposer? Han hater å ha noe på hendene, men tar gjerne i mot tips der også.. <3

Andre tips? :)

jeg har hatt med to glidelåser, er kun estetisk pent, har ingen betydning for bruken :)

jeg hadde kjøpt en myk parkdress med god regnsøyle, og en utebukse til de dagene det er vått, men varmt:) og fotposer/stonz. kjøp regnvotter du, og få noen til å strikk barnehagevotten til å bruke innom det de kaldere dagene.
Og ha en tynn balaklava, jeg har vært veldig fornøyd med Stormberg sine, de sitter tett inntil hodet og snur seg lite.
 
Kommer helt ann på barnet ditt!
Har et barn på 10mnd selv.

Har parkdress hvor glidelåsen går helt ned på foten, det er lettere å ta på enn de som stopper ved skrittet. Kjøp myke dresser, de stive er ekle å bevege seg i. Vi har en fra wheat vi er veldig fornøyd med, kjøpt brukt og er like fin som ny! Har uforet dress da det er lettere å tilpasse temperaturen.

Har brukt myke tøysko da posene sklir av.

Har ikke brukt så mye votter enda men det blir nok votter i ren ull, og eventuelt regnvotter utenpå. Før vinteren kommer selvsagt
 
Back
Topp